
Het team van Basisschool de Welp in Markelo
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool de Welp is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Welp. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool de Welp bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Welp bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool de Welp zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 79.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Welp. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool de Welp werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Welp gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Invallers en Vloeiende Continuïteit op Basisschool de Welp
Bij Basisschool de Welp waarborgen we de continuïteit van het onderwijs met een proactieve aanpak voor personeelsvervanging. We streven ernaar om eerst interne oplossingen te benutten, zoals het inzetten van duo-partners of collega's binnen het team, om zo de vertrouwde leeromgeving te behouden. Voor externe vervanging maken we gebruik van het gespecialiseerde mobiliteitscentrum van het OBT (OnderwijsBureau Twente). Dit centrum beschikt over een pool van gekwalificeerde invallers, wat zorgt voor een efficiënte en betrouwbare invulling van afwezige leerkrachten. Dankzij deze samenwerking kunnen we vaak snel de juiste expertise in huis halen. Wanneer er onverhoopt toch geen invaller beschikbaar is, doen we incidenteel een beroep op medewerkers met flexibele werktijden. Als laatste redmiddel, en zeer onwenselijk, kunnen leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen. In uitzonderlijke situaties, wanneer geen andere oplossing mogelijk is, kan het voorkomen dat leerlingen naar huis worden gestuurd.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Groepen Wij hebben momenteel vijf groepen: - groep instroom/1/2 - groep 3/4 - groep 4/5 - groep 6/7 - groep 7/8
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Begeleiding voor Elke Leerling op Basisschool de Welp
Taal en Rekenen: Individuele Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ontdek de specifieke aanpak voor taal en rekenen in onze gedetailleerde schoolgids en het schoolplan. Hierin vindt u alle informatie over hoe wij uw kind optimaal ondersteunen bij de basisvaardigheden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons SchoolOndersteuningsPlan beschrijft uitgebreid hoe wij het sociaal-emotioneel welzijn van uw kind waarborgen. Ontdek de expertise van onze specialisten en de methoden die wij hanteren voor een positieve ontwikkeling.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeien met Zelfvertrouwen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool de Welp geloven we dat het leven een voortdurende ontdekkingstocht is, vol ervaringen die ons vormen. We begeleiden kinderen actief in het ontwikkelen van zelfzorg en het begrijpen van hun eigen behoeften om optimaal te kunnen functioneren. Onze aanpak is gericht op het observeren, luisteren en samenwerken met zowel ouders als kinderen. We integreren wekelijkse Rots & Water lessen, onze PEP-leefregels en methoden voor zelfregulerend leren. Thematisch werken en kooklessen dragen bij aan de brede ontwikkeling van elk kind. P.E.P. staat voor Positief Educatief Programma, waarbij welbevinden en betrokkenheid centraal staan als essentiële voorwaarden voor groei en leren. Een hoge mate van welbevinden en betrokkenheid stimuleert niet alleen sociale en emotionele vaardigheden, maar verbetert ook de leerprestaties aanzienlijk. Dit positieve leerklimaat wordt versterkt door onze vijf kernachtige leefregels: 'Ik zie jou!', 'We doen het samen!', 'Ik ga op avontuur!', 'Ik wil het, ik doe het, ik kan het!', en 'Ik heb plezier en ik geniet!'. Deze principes integreren we in alle aspecten van onze school, van de visie tot de dagelijkse interacties. Wij stimuleren eigenaarschap in het leerproces door de principes van zelfregulerend leren toe te passen. Dit omvat vier kerngebieden: organisatie, motivatie, reflectie en metacognitie. Door deze doelen te koppelen aan onze PEP-leefregels, zoals het bevorderen van motivatie bij de leefregel 'Ik heb plezier en ik geniet!', creëren we een geïntegreerde en effectieve leerervaring. Kinderen worden actief uitgedaagd om te ontdekken, na te denken en samen te reflecteren. Door hen keuzes te laten maken in hun leerproces, bouwen we aan hun zelfvertrouwen en bieden we een solide basis voor hun toekomstige ontwikkeling.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Meer gedetailleerde informatie over de ondersteuning van motorische en lichamelijke ontwikkeling vindt u in ons SchoolOndersteuningsPlan. Ontdek hoe wij de fysieke groei van uw kind stimuleren.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons SchoolOndersteuningsPlan bevat alle relevante informatie over medische ondersteuning en persoonlijke verzorging. Wij garanderen zorg op maat voor iedere leerling.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Ondersteuning op Basisschool de Welp
Hoe Wij Elke Leerling Begeleiden
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.