
Schoolweging
De schoolweging van De Loper is 31,71 , met een spreiding van 8,70 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
94,95% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit benadrukt de effectieve basisondersteuning. Het resultaat ligt iets onder het vergelijkingsgemiddelde (97,34%), maar blijft binnen acceptabele marges voor scholen met vergelijkbare uitdagingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
58,6% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 56,2%. Dit reflecteert de nadruk op maatwerk in het schoolondersteuningsplan. Hoewel het resultaat lager is dan het vergelijkingsgemiddelde (66,85%), past het bij de schoolweging en leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke theoretische focus: 32,14% vwo-advies (regio: 18,61%) en 25% havo-advies. Tegelijk is er aandacht voor maatwerk, met 14,29% vmbo-b-advies. De brede range sluit aan bij de variatie in de leerlingenpopulatie, waarbij de school een doorlopende leerlijn voor differentiatie hanteert.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Loper | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Middels Handelings Gericht Werken en de 1-zorgroute komen wij tegemoet aan de onderwijsbehoeften van kinderen en bieden wij de optimale ondersteuning voor alle leerlingen. Met de cyclus van Waarnemen, Begrijpen, Plannen en Realiseren kunnen wij de onderwijsbehoeften van onze leerlingen in kaart brengen en groepsplannen maken volgens de 1-zorgroute. Op die manier wordt op groepsniveau het onderwijs passend gemaakt aan de onderwijsbehoeften van alle leerlingen. Cito-toetsen Met behulp van methode-onafhankelijke Cito-toetsen wordt de ontwikkeling op verschillende vakgebieden getoetst. Deze toetsen worden afgenomen in groep 3 tot en met 8 in januari en juni. De leerlingen maken de toets die aansluit op de leerstof die in de voorgaande periode is aangeboden en geoefend. De Route 8-toets in groep 8 in april maken deel uit van de overstap naar het Voortgezet Onderwijs. De uitslagen van de Cito-toetsen bieden ons een objectief beeld over de leerprestaties van uw kind. Een vergelijking met het landelijk gemiddelde is hierdoor mogelijk. Door deze toetsen jaarlijks af te nemen en de gegevens op te slaan, is het mogelijk de verrichtingen van de kinderen op langere termijn te volgen. De toetsresultaten worden gebruikt om het onderwijs op school, in de groep en per individu te analyseren, te verbeteren en te evalueren.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onderadvisering: slechts 4% tegen 11,81% landelijk. Maar liefst 40% presteert boven het advies, wat de kwaliteit van de advisering onderstreept. Dit sluit aan bij het 'ontwikkelingsgerichte volgsysteem' uit het schoolplan.
Sociale ontwikkeling
Wij vinden dat onze school een belangrijke taak heeft bij de persoonlijkheidsontwikkeling van een kind. In onze school vinden we zowel de cognitieve als de sociaal-emotionele ontwikkeling belangrijk. Wij gaan ervan uit dat een kind dat in balans is op elk gebied beter zal presteren.
Veiligheid
Eigenheid
Vrijheid
Wat is de werkwijze van Nutsschool Maastricht voor sociale ontwikkeling?
Nutsschool Maastricht staat bekend om een goed pedagogisch klimaat waarin ieder kind zich gezien voelt. Om dit te waarborgen, wordt de veiligheidsbeleving gemeten met tevredenheidsvragenlijsten van Vensters PO. Daarnaast vullen leerkrachten twee keer per jaar de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) in om inzicht te krijgen in sociale competentie, welbevinden en sociale veiligheid.
Welke registratievorm(en) gebruikt Nutsschool Maastricht om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Nutsschool Maastricht gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.