
Het team van Campus Special Needs SO in Maastricht
Current section: teamZie hier hoe het team van Campus Special Needs SO is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Campus Special Needs SO. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Campus Special Needs SO bij jullie?
Ontdek hoe goed Campus Special Needs SO bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Campus Special Needs SO zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 87.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Campus Special Needs SO. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Campus Special Needs SO werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Campus Special Needs SO gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invulling van Leerkrachtvervanging op Campus Special Needs SO
Op Campus Special Needs SO streven we naar continuïteit in het onderwijs door een proactieve aanpak van leerkrachtvervanging. Bij kortdurende afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte, zetten we waar mogelijk interne expertise in. Dit betekent dat collega-leerkrachten elkaar ondersteunen of de lessen overnemen, om zo de impact op de klasgroep te minimaliseren en te zorgen voor een stabiele leeromgeving. Het vinden van een geschikte vervanger kan soms een uitdaging zijn, maar onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de schooltijd voor al onze leerlingen. We doen er alles aan om te voorkomen dat leerlingen naar huis moeten worden gestuurd, omdat we het belang van dagelijkse aanwezigheid onderkennen. In situaties waarin een leerkracht langdurig uitvalt, zoeken we naar duurzame oplossingen die de stabiliteit van de klas garanderen. Mocht een vervangende leerkracht uw kind voor een langere periode lesgeven, dan informeren wij u hierover tijdig. Zo weet u altijd bij wie u terechtkunt met vragen over de ontwikkeling en begeleiding van uw kind. Uw betrokkenheid en communicatie met ons zijn hierbij essentieel.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Overige leerjaren
Deskundige Ondersteuning op Campus Special Needs SO: Specialisten voor Elke Leerbehoefte
Taal- en Rekenhulp: Ontwikkeling van Fundamentele Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde logopediste ondersteunt leerlingen optimaal bij het verbeteren van hun spreek- en luistervaardigheden. Zij identificeert specifieke oefenbehoeften om taalverwerving te bevorderen en maakt daarbij effectief gebruik van moderne digitale hulpmiddelen zoals tablets en laptops. Indien de taal- of spraakuitdagingen van een leerling intensievere begeleiding vereisen dan op school geboden kan worden, faciliteert onze logopediste een doorverwijzing naar gespecialiseerde logopedische hulp in de directe woonomgeving van de leerling. Dit waarborgt een continue en deskundige ondersteuning.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Zelfvertrouwen en Sociale Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Campus Special Needs SO besteden we extra aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elke leerling. Dit omvat het vergroten van inzicht in eigen emoties en die van anderen, het bevorderen van een positief en realistisch zelfbeeld, en het aanleren van effectieve omgangsvaardigheden. We stimuleren zelfstandigheid in het oplossen van problemen en bevorderen begrip voor diverse etnische achtergronden. Dit holistische aanpak draagt bij aan een veilige en ondersteunende leeromgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Campus Special Needs SO hanteert een gedifferentieerd onderwijsaanbod met zowel reguliere als ZMLK-leerlijnen. De lessen zijn gericht op leergebiedoverstijgende en specifieke doelen, met nadruk op sociaal-emotionele groei, effectieve leerstrategieën (werkhouding en taakaanpak) en mediawijsheid. Ons onderwijs is afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling, met een focus op een orthopedagogisch klimaat dat de basisbehoeften (relatie, competentie, autonomie) bevordert. Keuzes in inhoud, didactiek en klassenorganisatie ondersteunen dit proces. Samenwerking met Hulpverleners en Leerplicht: Naast onderwijs biedt CSN-SO aanvullende ondersteuning via trainingen, sociale vaardigheidstrainingen en coaching. We werken nauw samen met externe hulpverleners en instanties, zoals Bureau Jeugdzorg of de Leerplichtambtenaar, om integrale ondersteuningsplannen op te stellen. Dit gebeurt altijd in overleg met leerlingen, ouders en alle betrokken partijen. Leerplicht en Verzuimpreventie: We streven ernaar verzuim te minimaliseren door duidelijke afspraken te maken met leerlingen, ouders, casemanagers en de leerplichtambtenaar van de Gemeente Maastricht, mevrouw Femke Oosterdijk (T 043-3505235, Femke.Oosterdijk@maastricht.nl). Een consequente aanwezigheid op school is cruciaal voor verdere doorstroming naar vervolgonderwijs of arbeid. Bij ongeoorloofd verzuim ondernemen we direct actie en zoeken we samen naar oplossingen om schoolbezoek te garanderen, inclusief het stellen van duidelijke doelen en perspectieven.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leertrajecten
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Campus Special Needs SO erkent het belang van motorische ontwikkeling voor al onze leerlingen. Wij bieden gespecialiseerde begeleiding en bewegingsonderwijs, verzorgd door Risk Care, om de fysieke vaardigheden van elke leerling te stimuleren en te verbeteren.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Een Geïntegreerde Aanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Binnen onze doelgroepenarrangementen werken we nauw samen met diverse zorgverleners voor specifieke medische en verzorgende behoeften. Leerlingen met een individuele beschikking ontvangen zorg op maat, afgestemd op hun unieke ondersteuningsvraag.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Extra Ondersteuning van Campus Special Needs SO
Gedetailleerde Toelichting van Onze Unieke Educatieve Aanpak
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Focus op Groei
Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan?
Hoe realiseren we onze schoolambities?
Downloaden
Download hier ons SchoolplanSpeciaal Onderwijs voor Jonge Kinderen: Ontdek Campus Special Needs SO
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Campus Special Needs SO Maastricht extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Campus Special Needs SO Maastricht biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen met extra ondersteuningsbehoeften. Een belangrijk onderdeel hiervan is de unieke 'Kantelklas'. Deze klas, gelegen binnen Kinderbehandelcentrum De Grummelkes in Cadier en Keer, is specifiek ingericht om aan te sluiten bij de behoeften van jonge leerlingen. Het biedt een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen kunnen groeien en zich ontwikkelen. De focus ligt op het bieden van de juiste begeleiding, zodat uw kind optimale kansen krijgt om succesvol door te stromen naar een volgende onderwijs- of ontwikkelingsfase. Wij streven ernaar om elke jonge leerling een sterke basis mee te geven.
Met welke partners werkt Campus Special Needs SO samen voor het jonge kind programma?
Campus Special Needs SO Maastricht werkt nauw samen met gespecialiseerde partners om de best mogelijke zorg en educatie te garanderen voor onze jongste leerlingen. Een cruciale samenwerking is die met Radar, een organisatie die expertise biedt in jeugdzorg en ontwikkeling. Deze samenwerking vindt concreet plaats binnen het Kinderbehandelcentrum De Grummelkes, waar onze gezamenlijke inspanningen gericht zijn op de optimale ontwikkeling van elk kind. Onze gezamenlijke aanpak, waarbij onderwijs en zorg hand in hand gaan, zorgt ervoor dat kinderen de gespecialiseerde begeleiding krijgen die zij nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken. Wij geloven dat deze samenwerkingen essentieel zijn voor succesvol speciaal onderwijs.