IKC De Regenboog in Maassluis

Het team van IKC De Regenboog in Maassluis

Current section: team
Zwaluwstraat 15
3145 Maassluis

Zie hier hoe het team van IKC De Regenboog is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC De Regenboog bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC De Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC De Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90%)
Man (10%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (19%)
35-45 jaar (38.1%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC De Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (65%)
Direct ondersteunend personeel (15%)
Indirect ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
23.3%
Taal
21.2%
Rekenen/wiskunde
19%
Wereldoriëntatie
10.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.8%
Levensbeschouwing
7.3%
Bewegingsonderwijs
6.2%
Engelse taal
2.9%
Overig
1.1%

Individuele Ondersteuning op Maat voor Elk Kind

Ons Pedagogisch Beleid en Leerlingenzorg

Bij IKC De Regenboog staat de unieke leerbehoefte van uw kind centraal. We evalueren zorgvuldig de specifieke ondersteuningsvraag van elk kind om te bepalen hoe wij hieraan optimaal kunnen voldoen. Onze school heeft bewezen ervaring met het begeleiden van leerlingen met specifieke behoeften, waaronder autisme spectrum stoornis (ASS) en aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit (ADHD). Het is echter belangrijk te benadrukken dat de mate van ondersteuning afhangt van de individuele impact van de diagnose en de samenstelling van de klas. We streven ernaar een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren voor alle leerlingen. Door rekening te houden met zowel de individuele situatie als de groepsdynamiek, waarborgen we de best mogelijke ontwikkeling voor uw kind. Voor leerlingen met dyslexie bieden wij gerichte hulp met het innovatieve computerprogramma Kurzweil. Deze tool ondersteunt hen bij het ontwikkelen van essentiële vaardigheden, zodat zij succesvol kunnen omgaan met dyslexie gedurende hun schoolcarrière en daarbuiten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | IKC De Regenboog in Maassluis | [2025] Schoolregister