
De resultaten van Kindcentrum Meester Snel in Losser
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Meester Snel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Kindcentrum Meester Snel
De schoolweging van Meester Snel is 29,34 , met een spreiding van 6,17 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Kindcentrum Meester Snel bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum Meester Snel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
95,56% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau (basale beheersing), ruim boven de landelijke norm van 85%. De school slaagt er hiermee in om bijna alle leerlingen minimaal het vereiste basisniveau te laten behalen, ondanks een diversiteit aan leerbehoeften. Dit resultaat is vergelijkbaar met andere scholen (95,88%), wat duidt op effectieve basisondersteuning.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
50,37% van de leerlingen behaalt het streefniveau (hogere vaardigheden), wat ruim boven de door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde van 47,1% ligt. Dit toont aan dat de school ondanks een complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 29,34) meer uit leerlingen haalt dan verwacht. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 57,79%, wat wijst op groeipotentieel bij verdere differentiatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Meester Snel?
De adviezen tonen een dubbele focus: 21,43% vmbo-b tegenover 35,72% havo/vwo/vwo-advies. Opvallend is het aandeel praktijkonderwijs (2,5%) dat iets boven regionale vergelijkingen ligt (1,01%). De brede spreiding van vmbo-b tot vwo (met significante percentages voor tussenniveaus zoals vmbo-k/-(g)t) reflecteert zowel de diversiteit van de populatie als ambitieuze doorstroomdoelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Meester Snel | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 173.57 | 172.83 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Door middel van observaties en toetsen volgen we de ontwikkeling van alle kinderen goed. De kinderen in groep 1 en 2 worden door middel van observaties gevolgd met het digikeuzebord. Hierin houdt de leerkracht verschillende deelgebieden van de ontwikkeling waaronder sociaal emotionele ontwikkeling, de motoriek, taal, rekenen en bewegen van uw kind bij in het volgsysteem. Tijdens een groeigesprek worden deze resultaten met u en uw kind besproken. Kinderen in groep 3 t/m 8 maken naar aanleiding van de lesstof regelmatig methodetoetsen. Op vastgestelde momenten in het schooljaar maken de kinderen landelijke (CITO) toetsen. Zo krijgen we een overzicht van alle vorderingen die uw kind maakt in zijn of haar schoolloopbaan. Deze overzichten krijgt u ook altijd mee in het rapport van uw kind. In groep 6 nemen we bij alle leerlingen de NSCCT af (toets over de leermogelijkheden van een kind)). Door middel van de NSCCT krijgen we een beeld van de (cognitieve) mogelijkheden van uw kind. Vervolgens gaan we kijken of het beeld van de NSCCT aansluit bij de toetsresultaten oftewel “halen we uit uw kind wat erin zit”. De resultaten uit dit onderzoek worden tijdens een groeigesprek waarbij uw kind en u aanwezig zijn besproken. We gebruiken de tussenresultaten ook om ons onderwijsaanbod opnieuw af te stemmen en te analyseren. Wat gaat er goed en waar moeten we verbeteren/veranderen. Indien nodig maken we een plan van aanpak voor een komende periode voor een groep.
Zitten de oud-leerlingen van Kindcentrum Meester Snel in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 12,5% presteert onder advies (vergelijkbaar met landelijk 11,81%), terwijl 18,75% bovenadvies functioneert. Deze cijfers benadrukken de nauwkeurigheid van de advisering, mede dankzij het integrale beoordelingssysteem met NSCCT-toetsing en ontwikkelingsvolgsystemen. De school hanteert hiermee een realistisch maar stimulerend adviesbeleid.
Sociale ontwikkeling
Onze school wil een plek zijn waar kinderen zich veilig voelen en kunnen groeien binnen hun mogelijkheden. We werken vanuit de waarden respect, verantwoordelijkheid en veiligheid. Veiligheid is de waarde om tot leren te komen. Daar waar een kind zich veilig voelt, zichzelf durft te zijn en met plezier naar school gaat is er ruimte om tot leren te komen. We willen kinderen leren om op een positieve, respectvolle manier met elkaar om te gaan. Belangrijk hierbij vinden we prettige omgangsvormen, zorgvuldig taalgebruik en het voorkomen van pestgedrag. We willen kinderen leren dat iedereen anders is en mag zijn. Ieder kind heeft zijn eigen talenten en we gaan gelijkwaardig met elkaar om. LEES MINDER
Veiligheid
Verantwoordelijkheid
Respect
Wat is de werkwijze van Kindcentrum Meester Snel voor sociale ontwikkeling?
Kindcentrum Meester Snel vindt een goede en prettige omgang tussen kinderen onderling en tussen leerkrachten, ouders en kinderen belangrijk. De school werkt met School Wide Positive Behaviour Support (PBS), een wetenschappelijk bewezen aanpak voor groep 1 t/m groep 8, gericht op het bevorderen van gewenst gedrag van alle leerlingen. De basiselementen van PBS zijn: leerlingen weten welk gedrag van hen verwacht wordt, goed gedrag wordt aangeleerd, goed gedrag wordt beloond/bekrachtigd, bij ongewenst gedrag volgt een duidelijke consequentie, school en ouders werken intensief samen, gedragsincidenten worden geregistreerd in het computerprogramma Swis en de data wordt gebruikt om te analyseren hoe we nog preventiever kunnen werken. De basis is een positieve benadering. Afspraken en regels worden ondersteund met visualisaties van mascotte pauw “Snellie”. Meerdere keren per jaar wordt aandacht besteed aan pestpreventie met de stop-loop-praat aanpak. Ouders worden betrokken door ouderavonden en informatie in nieuwsbrieven.
Welke registratievorm(en) gebruikt Kindcentrum Meester Snel om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Kindcentrum Meester Snel gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL), Swissuite en de Veiligheidsscan school en innovatiegroep om sociale opbrengsten in kaart te brengen.