Basisschool Basisschool Sint Willibrord in Lisse

Het team van Basisschool Sint Willibrord in Lisse

Current section: team
Oranjelaan 96
2161 Lisse

Zie hier hoe het team van Basisschool Sint Willibrord is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Sint Willibrord. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Sint Willibrord bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Willibrord bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Sint Willibrord zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Sint Willibrord. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (40%)
45-55 jaar (26.7%)
55-65 jaar (6.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Sint Willibrord werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (6.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Sint Willibrord gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van leerkrachten op Basisschool Sint Willibrord: Een Duidelijk Plan

Op Basisschool Sint Willibrord, onderdeel van de vooraanstaande Sophia Scholen, hechten we veel waarde aan een continue educatieve ervaring voor onze leerlingen. Daarom hebben we een gestroomlijnd proces voor het regelen van leerkrachtvervanging, waarbij we optimaal gebruikmaken van de middelen binnen onze scholengemeenschap. Ons vervangingsbeleid is erop gericht om de impact van afwezigheid van leerkrachten tot een minimum te beperken. Bij ziekte of andere onvoorziene omstandigheden meldt de leerkracht zich telefonisch tussen 07:00 en 07:30 uur bij de directie. Vervolgens wordt direct een beroep gedaan op onze flexibele vervangingspool, die bestaat uit gekwalificeerde professionals binnen de Sophia Scholen. Indien een externe invaller niet direct beschikbaar is, zetten we onze interne flexibiliteit in. Dit kan betekenen dat collega-leerkrachten, parttimers, gespecialiseerde leerkrachten (zoals RT of ICT-coördinatoren) of onderwijsassistenten worden ingezet om de lessen te verzorgen. Ook stagiaires kunnen een waardevolle bijdrage leveren aan de continuïteit van het onderwijs. In uitzonderlijke gevallen waarin geen enkele vervanger beschikbaar is, streven we ernaar om de leerlingen binnen de school op te vangen door groepen te combineren of leerlingen tijdelijk bij andere klassen te plaatsen. Het naar huis sturen van leerlingen is een laatste redmiddel, dat alleen plaatsvindt na zorgvuldige afweging en in overleg met de ouders.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Maat: Deskundige Specialisten op Basisschool Sint Willibrord

0

Taal en Rekenen: Versterking van Essentiële Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool Sint Willibrord geloven we in het versterken van de basis. Hoewel er momenteel geen specifieke taal- of rekenspecialisten direct aan onze school verbonden zijn, zetten onze toegewijde leerkrachten zich dagelijks in om elke leerling optimale begeleiding te bieden. We volgen de voortgang nauwgezet en bieden extra ondersteuning waar nodig binnen de klas. Onze ambitie is om ieder kind de kans te geven om zijn of haar volledige potentieel te bereiken op het gebied van taal en rekenen. Door middel van gerichte instructie en adaptieve leermethoden streven we naar een solide basis voor toekomstig succes.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal bij Basisschool Sint Willibrord. We creëren een omgeving waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen, wat essentieel is voor hun leerplezier en persoonlijke groei. Onze leerkrachten zijn getraind om signalen van leerlingen op te vangen en bieden ondersteuning bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en emotionele intelligentie. We bevorderen een positieve groepsdynamiek en leren kinderen omgaan met verschillende gevoelens en situaties.

0

Gedrag en Werkhouding: Investeren in een Optimale Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Vorig schooljaar is een leerkracht gestart met een masteropleiding tot gedragsspecialist. Na het succesvol afronden van deze opleiding wordt onderzocht hoe haar specialistische kennis optimaal ingezet kan worden ten behoeve van onze leerlingen en het team. Deze ontwikkeling onderstreept onze toewijding aan het creëren van een omgeving waarin elk kind kan floreren, ongeacht eventuele uitdagingen op het gebied van gedrag of werkhouding. We streven ernaar om proactief te handelen en individuele ondersteuning te bieden.

0

Motorische Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging en Coördinatie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Basisschool Sint Willibrord erkennen we het belang van motorische ontwikkeling voor de algehele ontwikkeling van een kind. We bieden diverse mogelijkheden om beweging en coördinatie te stimuleren, zowel binnen als buiten het klaslokaal. Onze leerkrachten besteden aandacht aan de ontwikkeling van fijne en grove motoriek, wat bijdraagt aan zelfvertrouwen en schoolse vaardigheden. Door middel van speelse activiteiten en gerichte oefeningen ondersteunen we kinderen in hun fysieke groei.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaamheid en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen is van het grootste belang. Basisschool Sint Willibrord zorgt voor een veilige omgeving waarin ook aandacht is voor medische aspecten en persoonlijke verzorging, indien nodig. Onze school volgt de geldende richtlijnen en protocollen met betrekking tot medische handelingen en persoonlijke verzorging. We werken nauw samen met ouders en, indien van toepassing, met externe zorgverleners om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool Sint Willibrord

Ontwikkeling van Toekomstig Ondersteuningsaanbod op Maat

Bij Basisschool Sint Willibrord geloven we in een inclusieve leeromgeving. We denken actief mee binnen het samenwerkingsverband om de beste ondersteuning te bieden aan al onze leerlingen. Hierbij verkennen we continu nieuwe mogelijkheden om ons aanbod binnen de school te optimaliseren. Ons team zet zich in voor gepersonaliseerd onderwijs, waarbij we rekening houden met de unieke behoeften van elk kind. Door nauwe samenwerking met specialisten en ouders, creëren we een stimulerende omgeving waarin elke leerling kan excelleren. Ontdek hoe Basisschool Sint Willibrord uw kind begeleidt naar een succesvolle schoolloopbaan. Wij bieden een warm welkom en een solide basis voor de toekomst van uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Onderwijs op Sint Willibrord

Wat zijn de Kerndoelen van ons Schoolplan op Sint Willibrord?

Op Basisschool Sint Willibrord streven we naar stabiele en verbeterende onderwijsombrengsten. We focussen op effectieve differentiatie in instructie en stimuleren samenwerkend leren om elke leerling optimaal te ondersteunen. Onze school hanteert een duidelijke doorgaande lijn door de school, met specifieke aandacht voor het leesbeleid. Dit beleid wordt levend gehouden door een aangestelde leescoördinator, die de leertijd evalueert en leesplezier centraal stelt tijdens bouwvergaderingen. Diverse werkvormen en ideeën worden uitgeprobeerd, met als doel het leesplezier te vergroten, mede in samenwerking met de Bibliotheek Lisse. Daarnaast zetten we ons rekenbeleid voort en evalueren dit continu. Dit uit zich in aangescherpte beleidslijnen en zichtbare toepassing in de praktijk, zoals in instructiegroepen, differentiatie, handelingsplannen en RT-ondersteuning. Cultuureducatie integreren we de komende vier jaar in ons curriculum, zodat leerlingen rijke culturele kennis en ervaringen opdoen. Burgerschapsonderwijs is essentieel; we bereiden leerlingen voor op een complexe, pluriforme maatschappij door hen te leren samenleven, samenwerken en verantwoordelijkheid te nemen. We bevorderen respect en zorgzaamheid voor anderen, en bieden brede maatschappelijke kennis. De kwaliteitsmeting vindt tweemaal per jaar plaats via klassenbezoeken, waarbij instructieniveau, differentiatie en de doorgaande lijn worden gemonitord en met het team besproken.

Hoe realiseert Sint Willibrord haar educatieve doelstellingen?

De doelen zoals uiteengezet in ons schoolplan worden actief nagestreefd door gerichte strategieën en continue evaluatie. Zo zorgen we voor een kwalitatief hoogstaand en toekomstgericht onderwijs voor al onze leerlingen.
Team | Basisschool Sint Willibrord in Lisse | [2025] Schoolregister