Basisschool Triangel
Linnerhof 36
6067 EJ Linne

Schoolweging

Schoolweging
28.59
Spreiding
5.98

De schoolweging van Triangel Linne is 28,59 , met een spreiding van 5,98 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

97,3% scoort op fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm (85%) en het landelijk gemiddelde (96,4%). Dit bevestigt een solide basiskwaliteit in taal en rekenen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

54,3% van de leerlingen behaalt het streefniveau – ruim boven de school specifieke norm (48,6%), maar onder het vergelijkingsgemiddelde (60,5%). Dit toont potentieel voor verdieiding in excellentieprogramma's.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Triangel geeft markant hoge adviezen: 23,8% vwo (vs. 18,6% regio) en 28,6% vmbo-(g)t/havo (vs. 10,3% regio). Tegelijk ontbreekt praktijkonderwijs volledig (vs. 1,01% regionaal). Deze focus op theoretische routes sluit aan bij de relatief lage schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsTriangel LinneGemeente AmsterdamNederland
DOE292.88297.47292.88

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
269

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Onze tussentijdse resultaten worden gerealiseerd door toedoen van ons (onderwijs)leerprogramma en bovenal de inzet en betrokkenheid van de leerkrachten en interne/externe specialisten. Evaluaties worden uitgevoerd op de ontwikkelingsgebieden Rekenen/Wiskunde, (werkwoord)Spelling, Begrijpend en Technisch lezen, Taalverzorging groep (6 t/m 8) via Cito en Sociaal-Emotionele ontwikkeling (via Kijk op sociale competentie). Met behulp van een Schoolzelfevaluatie/ Schoolscan (Diepte-analyse) wordt het onderwijs en de bijbehorende leeropbrengsten in kaart gebracht en cyclisch geëvalueerd. Zie hiervoor ook de bevindingen van de inspectie n.a.v. het laatste inspectie bezoek dat op 14 april 2015 heeft plaats gevonden.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 6,9% presteert onder advies (landelijk 11,8%), terwijl 72,4% exact op advies functioneert – een bewijs van realistische advisering. De combinatie van een laag onder- en hoog op-adviespercentage (20,7% vs. 25,3% landelijk) reflecteert zorgvuldige plaatsing.

Sociale ontwikkeling

Kinderen leren en ontwikkelen op school vaardigheden die nodig zijn om op een goede manier met anderen om te gaan. En om bij te dragen aan de samenleving. Het gaat om vaardigheden zoals samenwerken, ruzies oplossen en jezelf weten te redden. Door deze vaardigheden is het fijn en veilig op school en verbeteren de leerprestaties. Kinderen nemen op een positieve manier deel aan de maatschappij. Om dit in de praktijk te borgen gebruiken wij hiervoor de HiRO-methodiek (website HiRO). De lesmethode is gebaseerd op ervarend leren. Deze aanpak gaat uit van 7 kernwaarden: Vertrouwen ‘op elkaar kunnen rekenen’ Samenwerken ‘elkaar altijd helpen’ Respect ‘alles en iedereen in hun waarde laten’ Beheersing ‘in balans blijven’ Weerbaarheid ‘sterk staan en volhouden’ Discipline ‘doen wat nodig is’ Plezier 'lachen en veel lol maken' LEES MINDER

Van en met elkaar leren

Respect voor ieder mens

Veilig pedagogisch klimaat

Wat is de werkwijze van Basisschool Triangel voor sociale ontwikkeling?

Sociale vaardigheden komen dagelijks aan de orde bij Basisschool Triangel. De school schenkt specifiek aandacht aan sociale vaardigheden in de sociale context. Om de sociale opbrengsten in kaart te brengen, gebruikt de school het observatie instrument 'Kijk op sociale competentie!', dat zowel door leerkrachten als leerlingen wordt ingevuld. De data wordt verzameld voor interpersoonlijke, intrapersoonlijke en maatschappelijke domeinen.

Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Triangel om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Basisschool Triangel gebruikt 'Kijk!' en 'Vensters vragenlijst Monitoring Sociale Veiligheid' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Triangel?

Basisschool Triangel gebruikt de HiRO methode voor sociaal-emotioneel leren.