Kindcentrum HET KLEURENORKEST - 'Leren wie je nog meer kunt zijn.'
Hogeweg 55
1906 CC Limmen

Schoolweging

Schoolweging
25.6
Spreiding
5.13

De schoolweging van Het Kleurenorkest is 25,60 , met een spreiding van 5,13 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsHet KleurenorkestGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

In onze school zijn de dagelijkse observaties en de directe feedback de belangrijkste vormen van monitoren hoe het met de kinderen gaat. Zowel cognitief als sociaal-emotioneel. Daarnaast hebben we nog een aantal hulpmiddelen die tussentijds inzicht geven. Dit zijn: Portfolio's met bijbehorende gesprekken Schoolzelfevaluatie Kijk (van 2 tot 7 jaar) Kindbegrip IEP-toetsen, zowel taal en rekenen als 'hart en handen' methodetoetsen

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Leerontwikkeling begint bij je veilig voelen. NLP, Systemisch Werk en Oplossingsgericht werken helpen daarbij. Vanuit NLP werken we met overtuigingen. Deze overtuigingen zijn als het ware onze regels. Systemisch werken gaat onder andere over rol en plek. Elke groep, hoe klein ook, kent zijn eigen systeem. Iedereen heeft daarin een rol en een plek. In de klas is het de leerkracht die de leider is. Die leidt en begeleidt. Die neemt leiding. Als een leerkracht niet goed staat, kan de groep het overnemen. Dit is waar pestgedrag kan ontstaan of een onveilig pedagogisch klimaat. Stagiaires en nieuwe leerkrachten worden hier op gecoacht. Systemisch werken gaat ook over insluiting; iedereen hoort erbij. Zo hangen alle foto's van de kinderen en collega's aan de muur, hebben we een opa en oma ochtend, staat bij nieuwe kinderen op hun wenmoment de tafel al klaar, etc. Oplossingsgericht Werken leert kinderen om zich te richten op de oplossing; op wat er wel kan. Dit kan zijn bij leeruitdagingen, bij akkefietjes op het plein, bij portfoliogesprekken etc. Voor meer informatie verwijzen we naar het profiel van de school. LEES MINDER

Positieve overtuigingen

Insluiten

Oplossingsgericht

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Onze school werkt met NLP, Systemisch Werken en Oplossingsgericht werken. De uitleg van deze pijlers is te vinden in ons profiel. De drie pijlers bieden voldoende handvatten om een veilig pedagogisch klimaat neer te zetten. Om de sociale opbrengsten te monitoren gebruiken we bij de peuters en in groep 1/2 KIJK. Van groep 3 t/m 8 wordt Kindbegrip gebruikt. Daarmee hebben we een doorgaande lijn. Eventueel kunnen we aanvullend de adviezen overnemen van De Vreedzame School. Deze methode gebruiken we als bronnenboek, omdat dit Kindbegrip ondersteunt.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Kindbegrip Iep ('Hart en handen')

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Vreedzame school NLP Systemisch Werken Oplossingsgericht werken