
Schoolweging
De schoolweging van ’t Rendal is 28,10 , met een spreiding van 5,95 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
93,9% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, significant boven de landelijke norm van 85%. Dit onderstreept de basiskwaliteit van het onderwijs, zelfs bij een spreiding van 5,95 in schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke focus op hogere onderwijsniveaus: 33,33% vwo-advies (vs. 18,61% bij vergelijkbare scholen). Tegelijkertijd valt 5,56% vmbo-b/k-advies lager uit dan het regionale gemiddelde (9,17%). De combinatie van havo/vwo-adviezen (22,22%) benadrukt de ambitieuze onderwijsvisie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | ’t Rendal | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
LOVS van Cito wordt afgenomen volgens de toetskalender (zie bijlage). Toetsen worden door de leerkrachten geanalyseerd middels een standaard formulier. De aanpak wordt verwerkt in een periodeplan, welke je terugziet in de weekplanning. Aanpak wordt met IB besproken.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 8,33% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 11,81%), terwijl 75% op advies en 16,67% boven advies functioneren. Dit reflecteert nauwkeurige advisering en mogelijk doorlopende begeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.