PCBO Prinses Juliana in Lieren

Het team van PCBO Prinses Juliana in Lieren

Current section: team
Tullekensmolenweg 77
7364 Lieren

Zie hier hoe het team van PCBO Prinses Juliana is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van PCBO Prinses Juliana. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past PCBO Prinses Juliana bij jullie?

Ontdek hoe goed PCBO Prinses Juliana bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij PCBO Prinses Juliana zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij PCBO Prinses Juliana. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (42.9%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij PCBO Prinses Juliana werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor PCBO Prinses Juliana gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op PCBO Prinses Juliana: Een Vlotte Regeling

Op PCBO Prinses Juliana zorgen we voor een continue leerervaring voor uw kind. Bij geplande afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten, streven we ernaar om eerst intern de benodigde vervanging te organiseren. Dit garandeert continuïteit en een vertrouwde omgeving voor de leerlingen. Indien interne oplossingen niet toereikend zijn, maken we gebruik van de expertise van PCBO Apeldoorn voor het vinden van gekwalificeerde vervangers. Deze samenwerking waarborgt dat elke lesdag optimaal benut wordt, zelfs wanneer een vaste leerkracht er niet is. Onze prioriteit ligt bij het bieden van kwalitatief hoogstaand onderwijs, ongeacht de omstandigheden. Een efficiënte regeling voor leerkrachtvervanging is hierin een essentieel onderdeel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school hebben we combinatiegroepen en enkele groepen. Van het begin af aan leren we de kinderen wat zelfstandig werken inhoud. Zo leren we de kinderen al vroeg om te gaan met uitgestelde aandacht, wat doe ik als ik niet verder kan?, wat doe ik als ik klaar ben?, etc. In groep 1/2 nemen we geen toets af. Natuurlijk volgen we uw kind wel in zijn/haar ontwikkeling. Door middel van observaties kunnen we de ontwikkeling van de leerlingen volgen. Vanaf groep 3 nemen we wel toetsen af. De uitkomsten van de toetsen en onze observaties geven een beeld van de onderwijsbehoeften op de getoetste gebieden. Uitkomsten hiervan kunnen leiden tot een individueel handelingsplan.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning voor Elk Kind op PCBO Prinses Juliana

3

Taal- en Rekenspecialisten voor Optimale Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB-KC)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid (HB)
Logopedist

Toelichting van de school:

Op PCBO Prinses Juliana zetten we ons in voor de brede ontwikkeling van elk kind. We beschikken over een team van toegewijde specialisten die klaarstaan om kinderen extra ondersteuning te bieden waar nodig. Onze Intern Begeleider/Kwaliteitscoördinator (IB-KC) speelt een centrale rol in de zorg voor onze leerlingen. De IB-KC coördineert de leerlingenzorg, ondersteunt leerkrachten bij hun professionele ontwikkeling en analyseert trends om ons onderwijsbeleid continu te verbeteren. Regelmatige afstemming met leerkrachten, externe partners en directie waarborgt een integrale aanpak. Voor leerlingen met een behoefte aan uitdaging en verdieping, biedt onze Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid (HB) gespecialiseerde begeleiding. Dit omvat wekelijkse bijeenkomsten in een peer-group en verrijkingsopdrachten in de klas. De HB-specialist werkt nauw samen met leerkrachten en de IB-KC om een stimulerende leeromgeving te creëren. Onze Logopedist ondersteunt leerlingen met specifieke uitdagingen op het gebied van spraak, taal, stem, gehoor en slikken. Door wekelijkse consultaties op school en nauwe samenwerking met leerkrachten en ouders, bevorderen we de communicatieve vaardigheden en de algehele taalontwikkeling van de kinderen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen volgen we nauwgezet met behulp van het IEP volgsysteem. Dit systeem stelt ons in staat om de vooruitgang van elk kind gedetailleerd vast te leggen en tijdig bij te sturen waar nodig. Bijzondere aandacht besteden we aan de overgang van het primair naar het voortgezet onderwijs, waar we gerichte ondersteuning bieden om deze belangrijke stap soepel te laten verlopen.

3

Gedrag en Werkhouding: NLP voor Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Specialist NLP

Toelichting van de school:

Op PCBO Prinses Juliana besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van een positieve gedragshouding en een effectieve taakaanpak. Onze specialisten, waaronder onze NLP-expert, werken samen om leerlingen te ondersteunen. Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) is een krachtige methodiek die we inzetten om communicatie te verbeteren. Door inzicht te geven in hoe communicatie werkt, zowel bij zichzelf als bij anderen, bevorderen we wederzijds begrip en een betere samenwerking. Dit draagt bij aan een prettige en productieve leeromgeving voor iedereen.

1

Motorische Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging en Coördinatie

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Onze schoolfysiotherapeut ondersteunt de motorische ontwikkeling van kinderen binnen hun dagelijkse schoolomgeving. Dit omvat begeleiding bij zowel fijne motoriek, zoals schrijven en knutselen, als grove motoriek, zoals rennen en springen. Kinderen die extra hulp nodig hebben bij hun houding, bewegingscoördinatie of specifieke motorische vaardigheden, kunnen rekenen op deskundige begeleiding. De fysiotherapeut is wekelijks op school aanwezig en werkt nauw samen met leerkrachten en ouders om de beste resultaten te behalen.

0

Medische Zorg en Welzijn: Een Veilige Schoolomgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Ons team beschikt over gecertificeerde BHV'ers en we hebben een uitgebreid BHV-plan, EHBO-middelen en een AED. We organiseren tweemaal per jaar ontruimingsoefeningen in samenwerking met onze partners, om ervoor te zorgen dat zowel personeel als leerlingen weten hoe te handelen bij calamiteiten. Meerdere collega's zijn geschoold in EHBO en Kinder EHBO, waardoor we adequaat eerste hulp kunnen verlenen. Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) speelt een belangrijke rol in de gezondheid en ontwikkeling van onze leerlingen. De jeugdverpleegkundige en jeugdarts van het CJG zijn regelmatig op school aanwezig voor consultaties en ondersteuning. Via het CJG monitoren we de groei en ontwikkeling van kinderen en bieden we hulp bij opvoedings- en gezondheidsvragen. Voor ouders die zich zorgen maken over hun kind, is er het Kernteam en het Ouder- en Jeugdsteunpunt. Deze instanties bieden extra ondersteuning en advies, en werken nauw samen met school en ouders om de juiste hulp te organiseren. Onze Brugfunctionaris, Tessa Huijsing, is een waardevolle schakel tussen thuis, school en de omgeving van het kind, en biedt ondersteuning aan zowel leerlingen als gezinnen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij PCBO Prinses Juliana

Ons Toewijde Ondersteuningsaanbod

Bij PCBO Prinses Juliana streven we naar uitmuntend onderwijs dat aansluit bij de individuele behoeften van elk kind. We bieden een solide basis en zorgen voor een veilige en stimulerende leeromgeving waar talenten tot bloei komen. Speciaal voor onze meerbegaafde leerlingen hebben we een gerichte aanpak. Een van onze ervaren leerkrachten is elke maandag beschikbaar om deze kinderen extra uitdaging en begeleiding te bieden, zodat hun potentieel volledig benut kan worden. Onze school is continu in ontwikkeling en we evalueren regelmatig ons aanbod om passend onderwijs te garanderen. Door de voortgang van iedere leerling nauwlettend te volgen en doelen periodiek te evalueren, passen we ons onderwijs aan waar nodig. Zo verzekeren we een leerervaring die optimaal is voor uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor een Top Basissschool Ervaring

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?

Jaarlijks informeren wij u als ouder via een uitgebreide nieuwsbrief over onze behaalde resultaten van het afgelopen schooljaar en de ambitieuze doelen die we stellen voor het komende jaar. Deze transparante communicatie zorgt ervoor dat u altijd op de hoogte bent van de voortgang en de toekomstplannen van PCBO Prinses Juliana.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Bij PCBO Prinses Juliana zetten we systematisch in op het continu verbeteren van de onderwijskwaliteit. We werken met een meerjarenplanning om onze aanpak te beoordelen en te verfijnen, met als doel effectief en doelgericht onderwijs. Elk jaar vertalen we deze plannen naar een concreet jaarplan met specifieke verbeterdoelen. Het team evalueert deze doelen jaarlijks, en een gedetailleerd jaarverslag legt verantwoording af over de realisatie en de behaalde resultaten. Om onze aanpak en beleid continu te toetsen, betrekken we ook ouderpanels en leerlingenpanels voor waardevolle tussentijdse feedback. Sinds schooljaar 2019/2020 hanteren we een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem (WMK-PO) voor schoolontwikkeling. Dit systeem omvat diverse domeinen: het aanbod, de ontwikkeling van leerlingen, didactische vaardigheden, extra ondersteuning, samenwerking en de evaluatie van toetsing en leerresultaten. We werken cyclisch aan kwaliteit, opgedeeld in vier periodes. Twee keer per jaar, rond de herfst- en meivakantie, vinden er groepsbesprekingen plaats met de leerkrachten over de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen, gebaseerd op de IEP-resultaten. Daarnaast evalueren directie en IB-er de tussen- en eindresultaten van de LVS-IEP toetsen met de groepsleerkrachten in februari en juni. Uit analyses van de resultaten op het gebied van rekenen en taal stellen we een organisatorische ordening op. Hierin leggen we de onderwijsbehoeften van individuele leerlingen en groepen vast, die vervolgens worden verwerkt in de dag- en weekplanning met ruimte voor tussentijdse aanpassingen. De cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen volgen we nauwgezet met IEP Hoofd-Hart-Handen. Een overzichtelijke toetskalender toont wanneer welke toetsen worden afgenomen. De ontwikkeling van de kinderen bespreken we met ouders tijdens oudergesprekken, die aansluiten bij de kwaliteits-cyclus. De Intern Begeleider en directie werken met een schooloverzicht waarin de ondersteuningsbehoeften per groep en per leergebied inzichtelijk worden gemaakt. Wekelijks overleggen directie en IB-er over de zorgstructuur en -cultuur. Directie en IB-er voeren jaarlijks klassenbezoeken uit. Leerkrachten ontvangen hierbij gerichte feedback op hun lesgeven, waarna de lespraktijk gezamenlijk wordt geëvalueerd. Belangrijke gedeelde inzichten uit deze bezoeken worden binnen het team gedeeld en kunnen leiden tot gerichte teambijscholing.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen op PCBO Prinses Juliana

Toelichting van de school

PCBO Prinses Juliana biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten met onze peuteropvang. Wij heten uw peuter van harte welkom op dinsdag, donderdag en vrijdag, telkens van 8.30 tot 12.00 uur. Dit programma is speciaal ontworpen om jonge kinderen een vliegende start in hun educatieve reis te geven, met aandacht voor spelenderwijs leren en sociale interactie.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft PCBO Prinses Juliana voor peuters en kleuters?

PCBO Prinses Juliana legt een sterke nadruk op een vroegtijdige educatieve ontwikkeling. Hoewel we geen expliciet 'extra' aanbod buiten het reguliere curriculum hebben, is onze aanpak gericht op het integreren van de jongste leerlingen in een stimulerende en veilige schoolomgeving. Onze klassen voor jonge kinderen zijn ingericht om spelenderwijs te leren, waarbij de nadruk ligt op sociale vaardigheden en de eerste stappen in lezen, schrijven en rekenen. We geloven dat de basis die we leggen in de eerste jaren cruciaal is voor toekomstig studiesucces.

Met welke organisaties werkt PCBO Prinses Juliana samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling en begeleiding van onze jongste leerlingen werkt PCBO Prinses Juliana nauw samen met Bixo. Deze samenwerking stelt ons in staat om aanvullende expertise en middelen in te zetten, waardoor we een nog rijkere leerervaring kunnen bieden. Bixo ondersteunt ons in het creëren van een doorlopende leerlijn en het waarborgen van hoge kwaliteit in onze programma's voor jonge kinderen.

Voor een optimale ontwikkeling en begeleiding van onze jongste leerlingen werkt PCBO Prinses Juliana nauw samen met Bixo. Deze samenwerking stelt ons in staat om aanvullende expertise en middelen in te zetten, waardoor we een nog rijkere leerervaring kunnen bieden. Bixo ondersteunt ons in het creëren van een doorlopende leerlijn en het waarborgen van hoge kwaliteit in onze programma's voor jonge kinderen.

Team | PCBO Prinses Juliana in Lieren | [2025] Schoolregister