
De resultaten van School voor speciaal basisonderwijs; Het Gele park in Lichtenvoorde
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor speciaal basisonderwijs; Het Gele park, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past School voor speciaal basisonderwijs; Het Gele park bij jullie?
Ontdek hoe goed School voor speciaal basisonderwijs; Het Gele park bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor speciaal basisonderwijs; Het Gele park?
Speciaal Basisonderwijs Het Gele Park in Lichtenvoorde biedt een omgeving waar elke leerling zich kan ontwikkelen. Voor een gedetailleerd inzicht in onze onderwijsaanpak en de ondersteuning die wij bieden, nodigen wij u van harte uit om onze schoolgids te raadplegen. Hier vindt u alle informatie over onze visie en werkwijze. Deze gids is uw bron voor uitgebreide informatie over de ontwikkeling en toekomstmogelijkheden van onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Stimuleren van Sociale Ontwikkeling op Speciaal Basisonderwijs Het Gele Park
Bij Speciaal Basisonderwijs Het Gele Park in Lichtenvoorde staat de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind centraal. We streven ernaar een veilige en warme leeromgeving te creëren waar kinderen zich welkom voelen en met plezier naar school gaan. Dit bevordert niet alleen hun welzijn, maar ook hun academische groei. Onze aanpak is geworteld in een sterke samenwerking met ouders en verzorgers. Door gezamenlijk op te trekken, leren we van elkaars inzichten en kwaliteiten. Deze verbinding tussen kind, ouder en schoolteam stelt ons in staat om het potentieel van elk kind optimaal te benutten en te stimuleren. Open communicatie is essentieel voor het overbrengen van onze normen en waarden. Bij conflicten tussen leerlingen moedigen we dialoog aan, wat bijdraagt aan hun zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Deze communicatieve vaardigheden zijn ook binnen ons team van groot belang. Wij begrijpen dat elk kind uniek is en zich in zijn eigen tempo ontwikkelt. Daarom bieden we maatwerk in onze sociaal-emotionele begeleiding, waarbij we het onderwijsaanbod afstemmen op de individuele behoeften van elk kind.
Samenwerking met ouders en leerlingen
Een veilige en stimulerende leeromgeving
Open communicatie en dialoog
Hoe bevordert Het Gele Park de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Speciaal Basisonderwijs Het Gele Park faciliteert een veilige en prettige leeromgeving, cruciaal voor de sociaal-emotionele groei. We gebruiken de 'Leefstijl' methode, die kinderen nieuwe vaardigheden aanleert middels diverse thema's, verhalen, spelletjes en rollenspellen. Om de voortgang van de sociale vaardigheden te monitoren, maken we gebruik van het registratie-instrument 'Zien'. Dit helpt ons bij het stellen van individuele en groepsdoelen, ter bevordering van de groepsvorming en sociale cohesie binnen de klas.
Welke registratiemiddelen worden ingezet voor sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Speciaal Basisonderwijs Het Gele Park gebruik van de volgende registratiemiddelen: * Zien * Leerlijnen van SLO
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
Speciaal Basisonderwijs Het Gele Park hanteert de volgende methodes voor sociaal-emotioneel leren: * Leefstijl
Inspectierapport Speciaal Basisonderwijs Het Gele Park: Resultaten en Kwaliteit
Ons Speciaal Basisonderwijs Het Gele Park in Lichtenvoorde heeft in juni 2025 een succesvol inspectiebezoek ontvangen. Naar aanleiding van een herstelopdracht in januari 2024 heeft ons toegewijde team zich volledig ingezet om aan alle gestelde onderwijsstandaarden te voldoen. We zijn er trots op te kunnen melden dat we op alle beoordeelde aspecten een 'voldoende' hebben behaald, wat de kwaliteit van ons onderwijs bevestigt. Het officiële inspectierapport wordt in september 2025 verwacht, mede door de zomervakantie. Zodra dit beschikbaar is, zullen we het rapport openbaar maken zodat u inzage kunt krijgen in de bevindingen. Enkele positieve observaties van de onderwijsinspecteurs waren: * Een stimulerende en rijke leeromgeving die kinderen uitdaagt tot actieve deelname en groei. * De sterke betrokkenheid van onze leerlingen bij hun leerproces. * Zorgvuldig ontworpen en effectieve lessen, verzorgd door onze deskundige leerkrachten en leerkrachtondersteuners. * Een duidelijke focus op de individuele leerbehoeften van elk kind, met goed inzicht in wat elk kind nodig heeft om te leren. * Een veilige en ondersteunende sfeer waarin kinderen zich vrij voelen om te leren en zichzelf te ontwikkelen. * Pedagogisch sterke professionals die een positieve impact hebben op de ontwikkeling van onze leerlingen.