
Schoolweging
De schoolweging van Sancta Maria Lettele is 25,61 , met een spreiding van 4,90 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Alle leerlingen (100%) behalen het fundamentele niveau, aanzienlijk hoger dan de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept de basiskwaliteit van het reken- en taalonderwijs op de school.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
75,9% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 53,8% en het regionale gemiddelde van 64%. Deze prestatie benadrukt de effectiviteit van het onderwijsaanbod, vooral gezien de complexiteit van de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school adviseert 28,57% havo/vwo en 21,43% vwo, significant hoger dan het regionale gemiddelde (10,93% havo/vwo en 18,61% vwo). Praktijkonderwijsadvies ontbreekt volledig, tegenover 1,01% in de regio. De focus op theoretische leerwegen sluit aan bij de hoge streefniveauscores.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Sancta Maria Lettele | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.6 | 175.23 | 180.82 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 9,09% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), terwijl 36,36% boven het advies uitstroomt. Deze cijfers reflecteren een zorgvuldige advisering en effectieve ondersteuning, zoals beschreven in het leerlingvolgsysteembeleid.