RK BS De Geldershof

De resultaten van RK BS De Geldershof in Lent

Current section: resultaten
Laauwikstraat 11
6663 CD Lent

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van RK BS De Geldershof, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van RK BS De Geldershof

Schoolweging
23.64
Spreiding
5.97

De schoolweging van De Geldershof is 23,64 , met een spreiding van 5,97 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past RK BS De Geldershof bij jullie?

Ontdek hoe goed RK BS De Geldershof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Maar liefst 99,1% van de leerlingen bereikt het fundamentele niveau, significant hoger dan de landelijke norm van 85%. De school garandeert hiermee stevige basisvaardigheden voor álle leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

69,7% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, ruim boven de signaleringswaarde van 58,9%. Dit onderstreept de effectieve didactische aanpak, vooral gezien de relatief complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 23,64).

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van RK BS De Geldershof?

Het adviesprofiel is ambitieus: 40,7% havo/vwo of hoger (22,2% havo/vwo, 18,5% vwo) tegenover 29,6% bij vergelijkbare scholen. De focus op theoretische leerwegen combineert met een verantwoorde doorstroom (slechts 3,7% onder advies). Opvallend is het beperkte aandeel praktijkonderwijs (1,85% vs. 1,01% regio), passend bij de schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe GeldershofGemeente AmsterdamNederland
LIB176.66176.74175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van RK BS De Geldershof in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 3,7% presteert onder advies (vs. 11,8% landelijk), terwijl 31,5% boven verwachting scoort. Deze cijfers benadrukken de zorgvuldige advisering en effectieve begeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.

Sociale ontwikkeling

Onze school werkt met een protocol voor sociale veiligheid. Ieder kind heeft recht op een fijne schooltijd. Met behulp van dit protocol laten we zien hoe we er samen een fijne school van maken voor iedereen. Alle regels en afspraken die de school hierover heeft kunt u terugvinden in dit protocol. Kinderen horen zich veilig en geborgen te voelen op school. Alleen dan kunnen ze zich ontwikkelen in een vertrouwde omgeving. Wij willen dan ook een sociaal pedagogisch klimaat creëren waarin ieder kind zich ondersteund, betrokken, veilig en geaccepteerd voelt. Uitgangspunten: • Op onze school mag iedereen zijn wie hij/zij is. Iedereen is uniek en daarom accepteren wij verschillen. • Wij geloven in de kracht van de groep. Pesten is een groepsproces en pesten wordt bij ons daarom in de groep opgelost. • Wij gebruiken een monitor om de sociale veiligheid te meten, te bespreken en indien nodig om hier actie op te zetten • Iedere periode wordt een nieuw periodeplan sociaal emotionele ontwikkeling voor de gehele groep opgesteld. Opvallende zaken uit de monitor worden hierin opgenomen. • De acties worden besproken met de coördinatoren, de intern begeleider, de directeur, het team, de MR, het bestuur en indien van toepassing met ouders. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling hanteren wij KiVa. Dit is een schoolbreed programma gericht op positieve groepsvorming en het verbeteren van de sociale veiligheid. Gedurende het schooljaar behandelen we 10 thema’s. De thema’s gaan over positieve groepsvorming en het voorkomen van pesten. Kinderen krijgen meer inzicht in wat pesten is en wat zij er tegen kunnen doen. Leerlingvolgsysteem Wij gebruiken de KiVa-monitor om zicht te krijgen op de sociale veiligheid in de groep en de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. In oktober en mei van elk schooljaar is er een meting. Onze leerlingen vullen een vragenlijst in. Aan de hand van de vragenlijst wordt een rapport gemaakt dat een beeld geeft van het klimaat in de groep. Op basis van deze informatie ondernemen wij, mocht het nodig zijn, gerichte acties om te zorgen voor een fijnere sfeer. Deze acties zijn terug te vinden in het groepsplan voor sociaal emotionele ontwikkeling. De KiVa-coördinatoren bespreken de uitkomst van de monitor met elkaar en met de leerkrachten. Tijdens de Bouwvergaderingen van november en van juni worden de rapporten besproken. De uitkomsten worden ook besproken tijdens het managementoverleg. LEES MINDER

Samen maken we er een fijne school van

Iedereen voelt zich gezien en gehoord

Iedereen mag zichzelf zijn

Hoe werkt RK BS De Geldershof aan de sociale ontwikkeling van leerlingen?

RK BS De Geldershof hanteert een curatieve aanpak die begint bij signalering van grensoverschrijdend gedrag, zoals pesten, ruzie of conflicten. Elke situatie wordt beoordeeld opzettelijkheid, machtsverschil, intensiteit en stelselmatigheid. De school heeft drie KiVa-coördinatoren voor de onder-, midden- en bovenbouw, die samen met de leerkrachten pestsituaties onderzoeken en oplossen. Bij problemen wordt de KiVa-coördinator ingeschakeld. Groepsgesprekken kunnen worden gevoerd als de sfeer veilig is en het slachtoffer instemt. De steungroepaanpak (no-blame-approach) kan worden ingezet om een pestprobleem op te lossen, waarbij de focus ligt op het groepsproces. Als het pesten doorgaat, volgt de herstelaanpak met gesprekken en een herstelplan. Ouders worden ingelicht bij de steungroepaanpak en herstelaanpak. Indien nodig wordt externe hulp ingeschakeld.

Hoe registreert RK BS De Geldershof de sociale ontwikkeling van leerlingen?

RK BS De Geldershof gebruikt de KiVa-monitor en sociogrammen om de sociale ontwikkeling van leerlingen in kaart te brengen.

Welke methoden gebruikt RK BS De Geldershof voor sociaal-emotioneel leren?

RK BS De Geldershof gebruikt de KiVa-methode voor sociaal-emotioneel leren.