
De resultaten van IKC Sint Jozef (daltononderwijs) in Lemmer
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Sint Jozef (daltononderwijs), waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van IKC Sint Jozef (daltononderwijs)
De schoolweging van Sint Jozef Lemmer is 29,90 , met een spreiding van 7,06 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past IKC Sint Jozef (daltononderwijs) bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC Sint Jozef (daltononderwijs) bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Sint Jozef (daltononderwijs)?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Sint Jozef Lemmer | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177.2 | 175.23 | 178 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Door middel van observaties, methodetoetsen en de afname van (landelijk) gestandaardiseerde toetsen checken we of de aangeboden stof en de gewenste sociale vaardigheden worden beheerst. Naar aanleiding van deze observaties en toetsresultaten weten de leerkracht en de kinderen aan welke doelen ze moeten werken. Met rekenen werken we vanuit doelen. Hierbij maakt de leerling eerst een ‘Test jezelf’ en werkt vervolgens met zijn eigen doelenblad. Het kind bepaalt voor welk doel hij/zij instructie gaat volgen, wat en hoe hij/zij gaat oefenen. Door deze werkwijze weten de leerlingen concreet waarvoor zij werken en kunnen zij de oefenvorm kiezen die bij hen past. Leerkrachten voeren met de leerlingen coachingsgesprekken om feedback te geven, de vooruitgang te monitoren en te evalueren. U kunt op diverse manieren op de hoogte gehouden worden door uw eigen kind en of de leerkracht van uw kind: mededelingen en informatie worden middels Social Schools, een ouderportal, verzonden/gedeeld. Over uw kind(eren) wordt u op de volgende manieren op de hoogte gehouden: Alle kinderen krijgen 2x per jaar een portfolio mee, steeds na ongeveer twintig weken. Wij werken met het Cito kind in beeld vanaf groep 3, waarbij we de vorderingen van de kinderen vergelijken met landelijke normen en in bepaalde situaties met het groepsgemiddelde, hiervan vindt u een weergave in het portfolio. In groep 8 hebben we, naast het Cito LVS, ook de doorstroomtoets van Cito. Vanaf groep 6 worden alle toetsgegevens ingevoerd in de plaatsingswijzer. Middels dit instrument kunnen we u en uw zoon/dochter laten zien op welk niveau uw kind, op basis van deze scores, zal uitstromen naar het voortgezet onderwijs. Gesprekken met de leerkrachten n.a.v. het portfolio, de zgn. tien minuten-gesprekken. Deze gesprekken geschieden op afspraak, u kunt hiervoor intekenen via social schools. Vanaf eind groep 3 is het de bedoeling dat de kinderen met hun ouders meekomen. Het gesprek is gericht naar de leerling, hij/zij leert op die manier te reflecteren en doelbewust te worden. De leerkracht van groep 8 zal, nadat we de scores binnen hebben van de CITO-doorstroomtoets, iedere ouder persoonlijk uitnodigen voor een gesprek waarbij we gezamenlijk de resultaten bekijken om daarna een goede keuze te maken voor een school voor voortgezet onderwijs. Voordat kinderen als vierjarige bij ons op school komen wordt er een kennismakingsbezoek afgelegd bij u thuis door de leerkracht bij wie het kind in de groep komt.
Zitten de oud-leerlingen van IKC Sint Jozef (daltononderwijs) in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Wij willen onze kinderen een stimulerende leeromgeving bieden waarin ze zich prettig en veilig voelen. Waar ze plezier hebben en waar ze zichzelf mogen zijn met al hun hebbelijkheden en onhebbelijkheden met al hun specifieke ontwikkelingsbehoeften. In die stimulerende omgeving vindt het leren van en met elkaar plaats waardoor kinderen zich kunnen ontwikkelen tot zelfstandige, sociale mensen die vol vertrouwen en zonder vrees de wereld tegemoet treden. Daartoe willen wij een veilig schoolklimaat bieden waarin wij de gezamenlijkheid en saamhorigheid benadrukken en tevens de individuele ontwikkeling van kinderen en volwassenen stimuleren. Plezier in school betekent niet dat alles ‘leuk’ moet zijn. We zijn op school om te leren en niet alles zal leuk gevonden worden door onze leerlingen. Ook dat is nodig om het doorzettingsvermogen te laten groeien en de basisvaardigheden zich eigen te maken. LEES MINDER
Vertrouwen en respect
Veiligheid en verantwoordelijk
Eerlijkheid en openheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Elk kind is uniek! Wij werken dan ook adaptief, hetgeen betekent dat wij tegemoet willen komen aan de verschillen tussen kinderen en ieder kind die begeleiding willen geven die hij of zij behoeft. Daarbij is het allerbelangrijkste dat een kind met plezier naar school gaat. Als een kind zich prettig en gewaardeerd voelt komt het tot ontwikkeling, daarbij willen we voldoen aan een drietal basisbehoeften: Het kind moet voelen dat het iemand is die de moeite waard is, die iets kan. Het kind wil goede relaties hebben met anderen, met de leerkracht en met andere kinderen. Het kind moet voelen dat hij de vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt en daarmee het vertrouwen om zelf te mogen handelen, zonder voortdurend hulp of toestemming te moeten vragen. Telefoonbeleid Op ons IKC maken we afspraken met elkaar om de omgang met elkaar goed te laten verlopen. Ook hanteren we daarbij een telefoonbeleid. Er is bij ons tijdens onderwijstijd geen ruimte voor mobiele telefoons. Worden deze wel meegenomen naar school dan worden deze bij de start van de dag ingeleverd bij de leerkracht en wordt deze niet gebruikt. Na afloop van de schooldag mag deze weer gebruikt worden.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas