Basisschool Laetare in Lelystad

Het team van Basisschool Laetare in Lelystad

Current section: team
Leekerhoek 16
8223 Lelystad

Zie hier hoe het team van Basisschool Laetare is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Laetare. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Laetare bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Laetare bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Laetare zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Laetare. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (26.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Laetare werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (61.5%)
Direct ondersteunend personeel (38.5%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Laetare gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid Basisschool Laetare: Continue Educatie Gegarandeerd

Bij Basisschool Laetare zorgen we voor een naadloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. In geval van ziekte, wordt de lesgevende taak in eerste instantie overgenomen door een duo-collega, wat zorgt voor directe continuïteit. Indien een fulltime leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten we ons uitgebreide netwerk in. We benaderen flexibele krachten, zoals ambulante leerkrachten of deeltijdmedewerkers die graag een extra dag bijdragen aan onze schoolgemeenschap. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderbrekingen. Wanneer interne oplossingen ontoereikend zijn, schakelen we met SLIM personeelsbemiddeling om de beschikbaarheid van gekwalificeerde invallers te garanderen. Dit waarborgt dat uw kind altijd les krijgt van een bevoegde professional. In uitzonderlijke situaties, als er geen invaller beschikbaar is, worden klassen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Alleen in het uiterste geval, bij langdurige afwezigheid meer dan twee dagen, kan een groep voor één dag naar huis worden gestuurd. Ouders hebben echter altijd de mogelijkheid om hun kind alsnog naar school te brengen, waar het opgevangen wordt in een andere klas. We streven ernaar om elke leerling een veilige en leerzame omgeving te bieden, ongeacht de omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal/ (voor)lezen
34%
speel/ rekenactiviteiten
24%
Expressie
20%
Motorische/ zintuiglijke ontwikkeling
10%
dagritme/ mondelinge taalvaardigheid
6%
Sociale ontwikkeling
6%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
24%
Taal
22%
Rekenen/wiskunde
20%
Wereldoriëntatie
9.3%
Bewegingsonderwijs
8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.7%
Overig
6%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
2%

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool Laetare

Ons SchoolOndersteuningsProfiel: Maatwerk voor Elk Kind

Basisschool Laetare presenteert met trots haar SchoolOndersteuningsProfiel (SOP). Dit document beschrijft gedetailleerd hoe wij, als toonaangevende basisschool in Lelystad, omgaan met de diverse onderwijsbehoeften van onze leerlingen. Ons doel is om elk kind de best mogelijke ontwikkeling te bieden, met passende ondersteuning waar nodig. Het SOP is een levendig en jaarlijks geactualiseerd instrument dat de basis vormt voor effectieve samenwerking tussen ouders, leerkrachten en school. Het faciliteert een praktische invulling van Passend Onderwijs, zodat leerlingen met specifieke behoeften optimaal worden begeleid. Dit draagt bij aan een ononderbroken leerproces en een passende plaats binnen onze schoolgemeenschap. Binnen ons samenwerkingsverband streven we naar een dekkend aanbod van ondersteuningsvoorzieningen. Dit betekent dat we, waar mogelijk, ondersteuning thuisnabij en binnen de schoolmuren bieden, speciaal voor het regulier basisonderwijs. De schoolbesturen en hun scholen dragen de verantwoordelijkheid voor deze zorgplicht en de realisatie van Passend Onderwijs, zoals nader toegelicht in de bijlage van het SOP. Ons SchoolOndersteuningsProfiel biedt inzicht in essentiële aspecten zoals onze onderwijsvisie, kengetallen, de basis- en extra ondersteuning, de diversiteit binnen onze leerlingenpopulatie, specifieke ondersteuningsvormen en personele inzet. Daarnaast belichten we onze ambities, scholingsplannen en de faciliteiten van ons schoolgebouw, inclusief een uiteenzetting van onze zorgplicht. Voor verdere details nodigen we u uit om het volledige Schoolondersteuningsprofiel te raadplegen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Uitstekende Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool Laetare

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan bij Laetare?

Ons schoolplan bij Basisschool Laetare legt de nadruk op het helder en visueel maken van onze missie en visie. We zetten optimaal in op de unieke talenten en expertises van elke leerkracht binnen ons team, om zo de best mogelijke leeromgeving te creëren. Daarnaast is er een sterke focus op het verbeteren van de leerresultaten voor alle leerlingen, met specifieke aandacht voor de vooruitgang in rekenvaardigheden bij de leerlingen in groep 5 tot en met 7. Een ander belangrijk doel is het verhogen van de analytische vaardigheden van ons team bij het interpreteren van Cito-resultaten, om zo gerichte ondersteuning te bieden.

Hoe monitort en realiseert Basisschool Laetare haar onderwijsdoelen?

De voortgang op onze ambitieuze onderwijsdoelen wordt nauwgezet gevolgd en geëvalueerd via de 'Schoolmonitor'. Dit uitgebreide instrument is toegankelijk voor directie, onderwijsspecialisten en het schoolbestuur. Bovendien vinden er jaarlijks structurele overleggen plaats met leden van het schoolbestuur, waarin de schoolbrede doelen worden besproken en bijgestuurd. Deze proactieve benadering zorgt ervoor dat we continu streven naar de hoogste kwaliteit van ons basisonderwijs en de ontwikkeling van elke leerling.
Team | Basisschool Laetare in Lelystad | [2025] Schoolregister