Basisschool Kon Julianaschool in Leiderdorp

Het team van Kon Julianaschool in Leiderdorp

Current section: team
Kom Van Aaiweg 2
2351 Leiderdorp

Zie hier hoe het team van Kon Julianaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kon Julianaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kon Julianaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Kon Julianaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kon Julianaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (71.4%)
Man (28.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kon Julianaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kon Julianaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.7%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kon Julianaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Kon Julianaschool: Altijd Flexibel

Bij de Kon Julianaschool begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom zijn we aangesloten bij POOLWEST, de vervangingspool van onze stichting PROO Leiden-Leiderdorp. Bij onverwachte afwezigheid, zoals ziekte of verlof, schakelen we direct met deze pool om een gekwalificeerde vervanger te vinden. Daarnaast doen we een beroep op onze toegewijde parttime leerkrachten om flexibel in te vallen wanneer dat nodig is. Als er onverhoopt geen externe vervanging beschikbaar is, zorgen we ervoor dat de leerlingen van de betreffende groep tijdelijk worden opgevangen in andere klassen. Elk van onze groepen heeft hiervoor een speciaal noodplan paraat. Een uniek voordeel van de Kon Julianaschool is onze samenwerking met gepensioneerde oud-personeelsleden. Deze ervaren leerkrachten, die zelf kiezen om met vervroegd pensioen te gaan, brengen een schat aan kennis en bekendheid met onze school en leerlingen met zich mee. Hun bereidheid om in te vallen, vaak exclusief voor onze school, garandeert een vertrouwde en stabiele leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We zijn in schooljaar 19-20 gestart met een vakdocent voor muziek om zo een beter aanbod voor muziek op school te hebben. De leerkrachten geven daarbij zelf steeds de vervolg-les. Het komende schooljaar gaan wij door met deze organisatie.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
ruime aula die ingezet kan worden voor het onderwijs

Optimale Leerlingondersteuning op Kon Julianaschool

Ons Ondersteuningsbeleid: Een Diepgaande Toelichting

Op de Kon Julianaschool geloven we in maatwerk en aangepaste ondersteuning voor elke leerling. Ons primaire doel is het bieden van de best mogelijke basisondersteuning, zodat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. We versterken het didactisch handelen van onze leerkrachten door effectieve modellen zoals EDI en GIP toe te passen. Onze leerkrachten zetten activerende werkvormen in om de zelfstandigheid van kinderen te vergroten. We stimuleren kinderen om zelf problemen op te lossen en om te gaan met uitgestelde aandacht. Door hoge verwachtingen te koesteren en ouders actief te betrekken bij de schoolontwikkeling, creëren we een krachtige leeromgeving. Om de voortgang van elk kind nauwkeurig te volgen, werken we volgens de principes van Handelingsgericht Werken (HGW). Dit stelt ons in staat om specifieke onderwijs- of ondersteuningsbehoeften te identificeren en te vertalen naar concrete, effectieve ondersteuningsstrategieën. De kern van HGW omvat het aansluiten bij de behoeften van het kind, rekening houden met de leefomgeving, de cruciale rol van de leerkracht, het benutten van sterke punten en doelgericht handelen. Wij streven naar een hoog niveau van basisondersteuning, toegankelijk voor alle leerlingen. Gezamenlijk met ouders en kinderen stellen we preventieve en curatieve ondersteuningsplannen op. Groepsdoorbrekende instructiegroepen voor taal en rekenen bevorderen de individuele groei. Ons team beschikt over gespecialiseerde expertise op gebieden zoals lezen, ICT, de Kanjertraining en Engels, wat de brede ondersteuning garandeert. Specifieke ondersteuningsmogelijkheden binnen de Kon Julianaschool omvatten gerichte aanpakken voor leesproblemen, sociale veiligheid en sociaal-emotionele ontwikkeling, uitdagend werk voor hoogbegaafde leerlingen (LEVELwerk), gepersonaliseerde leerlijnen (Snappet) en ondersteuning bij rekenproblematiek. Mocht interne ondersteuning niet volstaan, dan verkennen we in samenspraak met ouders en externe specialisten de meest geschikte vervolgstappen, zoals speciaal (basis)onderwijs. Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft gedetailleerd hoe wij de onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van onze leerlingen invullen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Schoolplan van Kon Julianaschool

Welke ambitieuze doelen bevat het schoolplan van Kon Julianaschool?

Het schoolplan van Kon Julianaschool belicht diverse ambitieuze doelen. Deze omvatten de schoolvisie, missie en strategische richting, met een sterke focus op samenwerking. Daarnaast worden de kwaliteitszorg en de algehele onderwijskwaliteit continu verbeterd. De school streeft naar optimale pedagogische en didactische benaderingen, ondersteund door een proactief onderwijskundig beleid. Ook de professionele cultuur en effectieve communicatie, profilering en PR voor een brede maatschappelijke betrokkenheid zijn belangrijke speerpunten.

Hoe realiseert Kon Julianaschool de gestelde onderwijsdoelen?

Kon Julianaschool ontwikkelt zich continu als een lerende organisatie, met als kern het leren van elke leerling. Door de aanpassing van de schoolorganisatie en de inzet van expertteams, krijgen personeelsleden meer kansen voor specialisatie en eigenaarschap binnen hun ontwikkelingsgebieden. De school investeert in een doorlopende kwaliteitsverbetering door middel van reflectie op didactisch handelen, beleidsplannen en resultaten. Verbeteracties worden geïntegreerd in het dagelijks beleid en handelen, met specifieke aandacht voor het uitdagen en motiveren van leerlingen op het gebied van executieve functies. De school hanteert de Kanjertrainingen voor een gestructureerd en voorspelbaar leerklimaat, wat resulteert in rust en basisveiligheid. Daarnaast werkt de school met het volgsysteem 'Leerling in Beeld' om het sociaal-emotioneel welzijn en de ontwikkeling van leerlingen te monitoren en te integreren in de groepsdynamiek. Voor het schooljaar 2025 streeft Kon Julianaschool naar een passend didactisch aanbod, effectief gebruik van lestijd volgens het EDI-model en individuele leerroutes. Dit wordt ondersteund door gerichte pedagogische en didactische begeleiding, met nadruk op executieve functies en het bevorderen van zelfsturend leren bij leerlingen. De schoolcultuur kenmerkt zich door dynamiek, waarbij individuele ontwikkeling bijdraagt aan collectieve teamprestaties. Een gestructureerde gesprekscyclus ondersteunt de ontwikkeling van zowel school als personeel. Kon Julianaschool blijft bekend staan om kwalitatief hoogstaand onderwijs en persoonlijke aandacht voor elke leerling. De school behoudt haar ouderparticipatie en blijft innoveren met aandacht voor muziek, cultuur, burgerschap en techniek.

Speciaal Programma Jonge Kind: Ontwikkeling en Plezier bij Kon Julianaschool

Toelichting van de school

De Kon Julianaschool in Leiderdorp biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Wij geloven in een speelse en actieve leeromgeving waar kinderen ontdekken, experimenteren en groeien. Ons ervaren team zorgt voor een veilige en vertrouwde sfeer, essentieel voor de eerste schoolervaringen van uw kind. Elke dag bij Kon Julianaschool staat in het teken van leren door te doen, met activiteiten die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Ontdek wat wij uw kind te bieden hebben.

Veelgestelde vragen

Biedt Kon Julianaschool speciale programma's voor jonge kinderen?

Ja, Kon Julianaschool heeft een speciaal programma ontwikkeld voor jonge kinderen. Dit programma is gericht op het stimuleren van hun ontwikkeling op diverse gebieden, met een focus op spelend leren en ontdekking. Wij bieden een veilige en uitdagende omgeving waar kinderen de ruimte krijgen om te groeien en hun talenten te ontdekken. Het programma is zorgvuldig samengesteld om aan te sluiten bij de behoeften van jonge leerlingen.

Met welke organisaties werkt Kon Julianaschool samen voor het programma voor jonge kinderen?

Momenteel werkt Kon Julianaschool niet samen met externe partijen voor het programma voor jonge kinderen. Wij zetten volledig in op onze eigen expertise en de kwaliteiten van ons toegewijde team. Onze focus ligt op het bieden van hoogwaardig, intern ontwikkeld onderwijs. Hierdoor kunnen we de kwaliteit en continuïteit van ons aanbod voor de allerkleinsten garanderen.
Team | Kon Julianaschool in Leiderdorp | [2025] Schoolregister