Basisschool De Hasselbraam in Leiderdorp - Resultaten
Resultaten
Fundamenteel niveau
Met 96.62% behaalt vrijwel iedere leerling het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit resultaat benadrukt de effectieve basisdidactiek, met name voor taal en rekenen.
Fundamenteel niveau
Score: 96.6183%
Streefniveau
63.77% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat aangeeft dat een aanzienlijk deel van de populatie boven het basisvaardigheidsniveau presteert. De school combineert dit met een indrukwekkend fundamenteel niveau (96.62%), wat de toegankelijkheid voor verschillende leerstijlen onderstreept.
Streefniveau
Score: 63.7681%
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke voorkeur voor theoretische leerroutes: 26.67% vwo (vs. 18.61% regio) en 23.33% havo. Opvallend is het beperkte aandeel praktijkgericht onderwijs (0% vs. 1.01% regio). De brede adviesrange (van vmbo-b tot vwo) weerspiegelt de diverse onderwijsbehoeften, mogelijk gerelateerd aan een complexere leerlingenpopulatie.
Schooladviezen
Verdeling van schooladviezen voor deze school en vergelijkbare scholen
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Om kinderen optimaal te kunnen begeleiden brengen wij de leerlingkenmerken en vorderingen van ieder kind zorgvuldig in kaart. Door goed zicht te houden op de ontwikkeling van de kinderen met behulp van methode (on)afhankelijke toetsen, observatieinstrumenten, gesprekken op kind-, ouder- en leerkrachtniveau en deze te vergelijke met de verwachte ontwikkeling, is het mogelijk om (in een later stadium) te kunnen vaststellen of een kind zich naar verwachting ontwikkelt of extra ondersteuning/uitdaging nodig heeft.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Vergelijking van schooladviezen met vergelijkbare scholen
17.39% van de leerlingen presteert onder advies, wat hoger ligt dan het landelijk gemiddelde (11.81%). De 21.74% die boven advies scoort, toont echter wel ruimte voor groei. Deze mix suggereert mogelijk verschillen in doorstroombegeleiding tussen leerlingen.