Islamitische Basisschool Er-Risèlèh in Leiden

Het team van Islamitische Basisschool Er-Risèlèh in Leiden

Current section: team
Stadhouderslaan 1 B
2313 Leiden

Zie hier hoe het team van Islamitische Basisschool Er-Risèlèh is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Islamitische Basisschool Er-Risèlèh. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Islamitische Basisschool Er-Risèlèh bij jullie?

Ontdek hoe goed Islamitische Basisschool Er-Risèlèh bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Islamitische Basisschool Er-Risèlèh zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Islamitische Basisschool Er-Risèlèh. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (9.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Islamitische Basisschool Er-Risèlèh werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (22.2%)
Direct ondersteunend personeel (66.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Islamitische Basisschool Er-Risèlèh gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Er-Risèlèh: Een Zorgeloze Omgang

Op Islamitische Basisschool Er-Risèlèh zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Bij het toekennen van verlof volgen we strikt de richtlijnen uit de CAO Primair Onderwijs, wat zorgt voor een eerlijke en transparante procedure voor ons personeel. Onze eerste prioriteit is altijd om vervanging intern te regelen. Zo waarborgen we de vertrouwde gezichten en de pedagogische continuïteit voor uw kind. Ouders worden proactief op de hoogte gesteld van eventuele wijzigingen, zodat u altijd goed geïnformeerd bent. Indien interne oplossingen niet haalbaar zijn, maken we effectief gebruik van externe expertise. Dit kan via onze samenwerking met gespecialiseerde vervangingspools of door de inzet van ervaren krachten via detachering- en uitzendbureaus. Uw kind kan rekenen op gekwalificeerde begeleiding, ongeacht de situatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
28.3%
Spel & beweging
15.1%
Expressie
9.4%
Rekenen
8.5%
voorlezen en educatieve programma kijken
8.5%
Begrijpend luisteren
7.5%
Godsdienst
5.7%
Gym
5.7%
Woordenschat
3.8%
Sociaal Emotionele vorming
3.8%
Schrijven
1.9%
Verkeer
1.9%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
37.7%
Rekenen/wiskunde
19.1%
Taal
13.5%
Levensbeschouwing
7.1%
Bewegingsonderwijs
6.6%
Lezen
6.4%
Wereldoriëntatie
5.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
2.9%
Engelse taal
1%

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten voor Optimale Leerlingontwikkeling

6

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexie expert
Intern begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidscoach
Taalontwikkelingsdeskundige

Toelichting van de school:

Bij Islamitische Basisschool Er-Risèlèh zetten we ons in voor de vroegtijdige signalering van potentiële leeruitdagingen. Een gedetailleerd overzicht van zorgniveaus per leerling garandeert proactieve ondersteuning. Leerlingen met een significante achterstand ontvangen standaard verlengde instructie tijdens reguliere lessen. Indien de resultaten onvoldoende verbeteren, stellen we gerichte interventieplannen op. Hierbij maken we gebruik van gespecialiseerd lesmateriaal en passen we onze didactiek aan. De expertise van onze diverse specialisten wordt hierbij optimaal benut. Bij aanhoudende stagnatie voeren we aanvullende diagnostische toetsen uit om de cognitieve capaciteiten van leerlingen te doorgronden. De inzichten uit deze toetsen vormen de basis voor een op maat gemaakt en effectief leertraject.

6

Sociaal-Emotionele Begeleiding door Experts

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern begeleider
Orthopedagoog
Remedial teacher
Hoogbegaafdheidscoach
Pedagogisch coach

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen volgen we nauwgezet met behulp van de volginstrumenten Kindbegrip en KanVas. Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden directe ondersteuning aan leerlingen met sociaal-emotionele vraagstukken. Voor specifieke expertise schakelen we externe specialisten in en werken we nauw samen met het Samenwerkingsverband Leiden PO. Dit netwerk van professionals versterkt onze capaciteit om elke leerling optimaal te begeleiden. Daarnaast integreren we de Kanjertraining in ons curriculum. Dit programma bevordert de sociale vaardigheden, helpt leerlingen respectvol met elkaar om te gaan en stimuleert een positief groepsgevoel.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak door Specialisten

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidscoach

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een toegewijde gedragsspecialist die de intern begeleider ondersteunt bij complexe gedragsvraagstukken. Deze specialist voert waar nodig observaties en diepgaande onderzoeken uit. Op basis van deze analyses biedt de gedragsspecialist leerkrachten praktische handvatten en begeleiding. Het doel is om leerlingen met gedragsuitdagingen effectieve en passende ondersteuning op maat te bieden binnen de klascontext.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Geen Specialisten

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling aangewezen binnen ons schoolteam. Wij richten ons primair op de kernonderdelen van het basisonderwijs.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Geen Specialisten

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medisch handelen en persoonlijke verzorging hebben wij momenteel geen gespecialiseerde medewerkers aangesteld. Wij verwijzen in dergelijke gevallen naar externe zorgprofessionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op Islamitische Basisschool Er-Risèlèh Leiden

Onze Visie op Passend Onderwijs en Samenwerking

Islamitische Basisschool Er-Risèlèh in Leiden hecht veel waarde aan de individuele ontwikkeling van elke leerling. Wij geloven dat een sterke samenwerking met gespecialiseerde partners essentieel is om kinderen de best mogelijke ondersteuning te bieden. Onze school werkt nauw samen met diverse externe organisaties om een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden te garanderen. Dit stelt ons in staat om proactief in te spelen op de specifieke onderwijsbehoeften van onze leerlingen, van preventieve zorg tot gerichte interventies. Specifieke samenwerkingspartners en hun expertise omvatten: * **Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Leiden (PPO Leiden):** Voor de toekenning van arrangementen en toelaatbaarheidsverklaringen voor speciaal (basis)onderwijs, en algemene onderwijsondersteuning. * **Jeugdgezondheidszorg (JGZ / GGD):** Voor consulten, preventieve screenings, opvoedondersteuning en het tijdig signaleren van ontwikkelingsproblemen. * **Orthopedagoog (intern of extern):** Voor diagnostisch onderzoek, waaronder intelligentie- en dyslexietesten, adviezen bij leer- en gedragsproblemen, en handelingsgerichte ondersteuning. * **Logopedie:** Voor hulp bij taal- en spraakontwikkeling, uitspraakproblemen, taalbegrip, mondmotoriek en het aanpakken van taalachterstanden. * **Leerplichtambtenaar:** Voor toezicht op schoolbezoek, aanpak van verzuim, ondersteuning bij thuiszitters en begeleiding bij terugkeer naar het onderwijs. Onze toewijding aan continue verbetering uit zich in scherpe analyses van schoolresultaten. Hierdoor krijgen we dieper inzicht in de leerontwikkeling en kunnen we ons onderwijsaanbod voortdurend optimaliseren. In de komende jaren zullen we deze koers vasthouden en verder versterken met gerichte reken- en taalverbetertrajecten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij Er-Risèlèh

Welke ambitieuze doelen stellen wij in ons schoolplan voor verbetering?

Ons schoolplan is gericht op het continu verbeteren van de leerresultaten van uw kind. We focussen ons op het versterken van de essentiële basisvaardigheden en het realiseren van een kwaliteitsimpuls, met name in de onderbouw. Daarnaast zetten we sterk in op het verbeteren van het begrijpend leesonderwijs en het versterken van onze algehele kwaliteitscultuur. Een belangrijk onderdeel is ook de effectieve implementatie van burgerschapsonderwijs, zodat onze leerlingen zich ontwikkelen tot betrokken en verantwoordelijke burgers.

Hoe realiseert Islamitische Basisschool Er-Risèlèh haar onderwijsdoelen?

Wij hanteren een gedetailleerde jaarplanning waarin alle verbeterpunten helder en concreet zijn uitgewerkt. Deze planning omvat tevens de vastgestelde evaluatiemomenten, zodat we voortdurend de voortgang monitoren. Periodiek toetsen we of we nog op koers liggen om onze doelstellingen te behalen. Indien nodig, passen we onze plannen flexibel aan om optimale resultaten voor onze leerlingen te garanderen.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen op Basisschool Er-Risèlèh

Toelichting van de school

Op Islamitische Basisschool Er-Risèlèh bieden we een programma speciaal voor onze jongste leerlingen in de onderbouw. Wij werken met een gestructureerd dagritme dat kinderen houvast en veiligheid biedt. Elke dag begint met een gezamenlijk kringmoment of een rustige inloopactiviteit, zodat elk kind zich direct welkom en geborgen voelt. Ons pedagogisch klimaat is gericht op welbevinden en positieve ontwikkeling. We besteden veel aandacht aan het creëren van een veilige omgeving waar kinderen zich kunnen uiten, duidelijke grenzen ervaren en succeservaringen opdoen. Dit draagt bij aan een sterk zelfbeeld en helpt hen om hun emoties beter te begrijpen en te reguleren. Voor de educatieve inhoud maken we gebruik van Piramide digitaal. Dit is een thematisch lesprogramma dat spelenderwijs de wereld aan onze kleuters introduceert. De leerkrachten begeleiden dit proces zorgvuldig, met aandacht voor de specifieke ontwikkelingsfase van elk kind, en volgen een bewezen didactisch stappenplan.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Islamitische Basisschool Er-Risèlèh voor jonge kinderen?

Islamitische Basisschool Er-Risèlèh biedt diverse extra programma's en ondersteuning voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ook de mogelijkheden voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en aansluiting op peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen in het basisonderwijs. Ze stimuleren de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en de algehele cognitieve groei van jonge kinderen, zodat ze goed voorbereid zijn op de volgende stappen in hun schoolcarrière.

Islamitische Basisschool Er-Risèlèh biedt diverse extra programma's en ondersteuning voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ook de mogelijkheden voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en aansluiting op peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen in het basisonderwijs. Ze stimuleren de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en de algehele cognitieve groei van jonge kinderen, zodat ze goed voorbereid zijn op de volgende stappen in hun schoolcarrière.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang mogelijkheden

Met welke partners werkt Islamitische Basisschool Er-Risèlèh samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Islamitische Basisschool Er-Risèlèh nauw samen met gespecialiseerde partners. Een van deze samenwerkingsverbanden is met FloreoKids, wat zorgt voor aanvullende expertise en middelen. Deze samenwerkingen verrijken ons aanbod en waarborgen de hoge kwaliteit van onze educatieve programma's. Door gezamenlijk op te trekken, kunnen we een breder en dieper leerervaring bieden, afgestemd op de behoeften van elk kind in de vroege schooljaren.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Islamitische Basisschool Er-Risèlèh nauw samen met gespecialiseerde partners. Een van deze samenwerkingsverbanden is met FloreoKids, wat zorgt voor aanvullende expertise en middelen. Deze samenwerkingen verrijken ons aanbod en waarborgen de hoge kwaliteit van onze educatieve programma's. Door gezamenlijk op te trekken, kunnen we een breder en dieper leerervaring bieden, afgestemd op de behoeften van elk kind in de vroege schooljaren.

Team | Islamitische Basisschool Er-Risèlèh in Leiden | [2025] Schoolregister