Basisschool De Ley in Leiden

Het team van Basisschool De Ley in Leiden

Current section: team
Kiljanpad 2
2321 Leiden

Zie hier hoe het team van Basisschool De Ley is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Ley. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Ley bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Ley bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Ley zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Ley. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.8%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (18.8%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Ley werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.8%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Ley gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Ley: Onze Aanpak

Bij Basisschool De Ley begrijpen we dat het waarborgen van continue educatie essentieel is, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We streven ernaar om de impact van ziekteverzuim op het leerproces van uw kind te minimaliseren door een proactieve en gestructureerde aanpak te hanteren. Onze prioriteit is het zo snel mogelijk vinden van gekwalificeerde invalleerkrachten om de continuïteit van de lessen te garanderen. Indien een directe invaller niet beschikbaar is, zetten we onze flexibele interne middelen in. Dit omvat het inzetten van collega's met ambulante taken, die flexibel kunnen bijspringen waar nodig. In sommige gevallen, wanneer interne oplossingen ontoereikend zijn voor een korte periode, kunnen we de klas van de afwezige leerkracht tijdelijk over de overige groepen verdelen. We realiseren ons dat dit extra inspanningen vraagt van zowel onze leerlingen als het aanwezige personeel, en we waarderen ieders flexibiliteit en begrip in dergelijke situaties. Als laatste redmiddel, en enkel wanneer het absoluut noodzakelijk is voor de kwaliteit van het onderwijs en het welzijn van de kinderen, kunnen we genoodzaakt zijn een klas tijdelijk naar huis te sturen. In dergelijke uitzonderlijke omstandigheden informeren wij u tijdig en duidelijk via ons communicatieplatform Social Schools, zodat u op de hoogte bent van de meest recente ontwikkelingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school is een plusklas en een groeiklas aanwezig. De plusgroep De kinderen van de plusgroep krijgen extra ondersteuning op cognitief gebied ( rekenen, taal, zaakvakken), maar ook op het gebied van de executieve functies. De executieve functies horen bij het denkvermogen. Ze zorgen voor efficiënt, sociaal en doelgericht gedrag. Ze regelen bijvoorbeeld het starten van een taak en het richten en vasthouden van de aandacht. De kinderen leren hun eigen programma vorm te geven en in te plannen in de reguliere lessen in hun eigen groep. Kinderen die met Levelwerk aan de slag gaan hebben behoefte aan meer uitdaging en kunnen (delen van) het reguliere programma vervangen door extra uitdagend werk. De groeigroep De kinderen van de groeiklas krijgen in hun eigen groep extra ondersteuning van een extra leerkracht. Dit kan betekenen dat ze extra uitleg krijgen, maar het grootste gedeelte van de tijd zal gebruikt worden om de executieve functies van de kinderen te verbeteren. Zij worden begeleid in het plannen van hun werk en in het leren samenwerken met kinderen uit allerlei groepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Stimuleer Uw Kind: Het Jonge Kind Programma op Basisschool De Ley

Toelichting van de school

Basisschool De Ley in Leiden biedt een inspirerende omgeving voor jonge kinderen om te groeien en te leren. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van elk kind, met speciale aandacht voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2. Wij geloven in een speelse en gestructureerde aanpak die de nieuwsgierigheid prikkelt en een solide basis legt voor toekomstig succes. Ontdek hoe wij uw kind helpen zich optimaal te ontwikkelen in een veilige en stimulerende omgeving.

Veelgestelde vragen

Welk Speciaal Aanbod Biedt Basisschool De Ley Voor Jonge Kinderen?

Basisschool De Ley zet zich extra in voor de ontwikkeling van jonge kinderen. We bieden gespecialiseerde ondersteuning met een tutor voor kinderen in groep 1 en 2 die extra hulp nodig hebben bij taal en rekenen. Deze begeleiding vindt plaats buiten de klas, zodat elk kind de aandacht krijgt die het verdient.

Basisschool De Ley zet zich extra in voor de ontwikkeling van jonge kinderen. We bieden gespecialiseerde ondersteuning met een tutor voor kinderen in groep 1 en 2 die extra hulp nodig hebben bij taal en rekenen. Deze begeleiding vindt plaats buiten de klas, zodat elk kind de aandacht krijgt die het verdient.

Voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2 die extra ondersteuning nodig hebben bij taal en rekenen, staat er een toegewijde tutor klaar. Deze tutor biedt individuele begeleiding buiten de reguliere lessen, om zo de ontwikkeling op deze cruciale gebieden te versterken.

Met Welke Externe Partners Werkt Basisschool De Ley Samen Voor Het Jonge Kind Programma?

Om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken, werkt Basisschool De Ley nauw samen met SPL. Deze samenwerking stelt ons in staat om een naadloze overgang van peuterspeelzaal naar basisschool te waarborgen en expertise te delen voor de beste ontwikkeling van uw kind.

Om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken, werkt Basisschool De Ley nauw samen met SPL. Deze samenwerking stelt ons in staat om een naadloze overgang van peuterspeelzaal naar basisschool te waarborgen en expertise te delen voor de beste ontwikkeling van uw kind.

Team | Basisschool De Ley in Leiden | [2025] Schoolregister