IKC Wynwizer

Het team van IKC Wynwizer in Leeuwarden

Current section: team
Pikemar 17
8939 Leeuwarden

Zie hier hoe het team van IKC Wynwizer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Wynwizer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC Wynwizer bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Wynwizer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC Wynwizer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 62.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (62.5%)
Man (37.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Wynwizer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (13.3%)
45-55 jaar (26.7%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC Wynwizer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Wynwizer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Gegarandeerde Continuïteit: Zo Regelen Wij Invallers

IKC Wynwizer staat voor een stabiele leeromgeving, zelfs tijdens uitdagingen in personeelsbezetting. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zorgen wij direct voor een passende oplossing via onze toegewijde stafmedewerkers. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de onderwijscontinuïteit voor alle leerlingen, dag na dag. Indien een directe invalleerkracht niet beschikbaar is, zetten we direct andere gekwalificeerde professionals in. Denk hierbij aan onderwijsassistenten, LIO-studenten (leraren in opleiding) of ervaren leerkrachten die extra uren kunnen bijdragen. Ook ambulante teamleden, zoals bouwcoördinatoren, ICT-specialisten, intern begeleiders of directieleden, kunnen tijdelijk voor de klas staan om de continuïteit te waarborgen. Als er ondanks deze inspanningen geen vervanging kan worden gevonden voor de tweede of volgende dag, evalueren we de situatie zorgvuldig. Dit kan leiden tot een interne herverdeling van taken of, in uitzonderlijke gevallen, het tijdelijk naar huis sturen van een leerlingengroep. We streven ernaar dit te minimaliseren door een roulatiesysteem te hanteren, zodat steeds dezelfde groep niet thuis is. De directie en intern begeleider worden hierbij zoveel mogelijk ontzien om hun kerntaken te kunnen blijven uitvoeren. Een leerlingengroep wordt maximaal één tot anderhalve dag per week naar huis gestuurd, waarbij interne oplossingen altijd de voorkeur hebben.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Hieronder vindt u de groepsindeling voor het schooljaar 2024-2025. De leerkrachtverdeling voor komend schooljaar wordt voor de zomervakantie naar ouders gecommuniceerd.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op IKC Wynwizer

0

Taal en Rekenen: Van Signalering tot Aanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op IKC Wynwizer monitoren leerkrachten continu de voortgang van elke leerling. Bij signalen van mogelijke achterstanden in taal of rekenen, volgt direct overleg met onze intern begeleider. Samen met de onderwijsadviseur wordt vervolgens de beste aanpak bepaald, inclusief een mogelijke diagnose, om uw kind optimaal te ondersteunen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Onderwijsadviseur

Toelichting van de school:

Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling bieden wij gespecialiseerde hulp. Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders werken nauw samen om uw kind te begeleiden. Indien extra expertise nodig is, staat de onderwijsadviseur gedrag binnen onze stichting klaar om te ondersteunen.

2

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Onderwijsadviseur

Toelichting van de school:

IKC Wynwizer besteedt veel aandacht aan een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak. Onze gedragsspecialisten bieden gerichte ondersteuning bij uitdagingen op dit gebied. Voor complexe situaties kunnen we rekenen op de expertise van onze onderwijsadviseur gedrag.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Onderwijsadviseur
Vakleerkracht Lichamelijke Opvoeding
Samenwerking met BV Sport (MQ-scan)

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind staat centraal op IKC Wynwizer. Sinds schooljaar 2022-2023 werken we samen met BV Sport voor de MQ-scan, die de ontwikkeling in kaart brengt. De resultaten worden besproken met de intern begeleider, die, indien nodig, het gesprek aangaat met leerkracht en ouders voor een passend vervolg.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel wij geen medische professionals in dienst hebben, bieden wij ondersteuning waar mogelijk. Bij specifieke vragen over medisch handelen of persoonlijke verzorging, adviseren wij u contact op te nemen met de GGD of de schoolarts. Zij kunnen de nodige expertise en begeleiding bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
werkpleinen.
meerder buitenpleinen.
eigen bibliotheek.

Ontdek de Extra Ondersteuning bij IKC Wynwizer

Gedetailleerde Informatie over Ons Ondersteuningsaanbod

Bij IKC Wynwizer stellen we het welzijn en de ontwikkeling van ieder kind centraal. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) biedt een helder overzicht van de specifieke en aanvullende ondersteuning die we bieden. Hierin beschrijven we ook onze inspanningen om het onderwijs continu te verbeteren, wat de mogelijkheden binnen ons onderwijs versterkt. Dit profiel is een gezamenlijk initiatief, tot stand gekomen met input van ons toegewijde schoolteam. Na zorgvuldige advisering door de Medezeggenschapsraad (MR) is het officieel vastgesteld door ons schoolbestuur. Het SOP is een integraal onderdeel van ons schoolplan en zal voortdurend worden geactualiseerd en geëvalueerd. Onze Interne Expertise: Een Sterk Fundament Onze school beschikt over een gedragsspecialist die klaarstaat voor leerlingen met specifieke gedragsbehoeften. Daarnaast coördineert onze intern begeleider effectief het kwaliteitsbeleid en de uitvoering daarvan. Voor hoogbegaafde leerlingen hebben we een gespecialiseerde leerkracht die zowel het team begeleidt als de Deltagroep aanstuurt, met speciaal afgestemd materiaal in alle groepen. Externe Deskundigheid en Samenwerking We werken nauw samen met Proloog en diverse expertisecentra zoals OCRN, RID en het Wijkteam. Deze samenwerkingen garanderen toegang tot gespecialiseerde hulp wanneer nodig. Ons pedagogisch klimaat is gebaseerd op het 'Vreedzaam'-programma, dat gericht is op het creëren van een veilige en inclusieve leefgemeenschap waarin elk kind zich gehoord en gezien voelt. Een Stimulerende Leeromgeving De fysieke omgeving van IKC Wynwizer is ontworpen voor flexibele werkvormen, met goed toegankelijke verdiepingen en diverse ruimtes zoals leerpleinen en stiltehoeken. De nabijheid van de speelleergroep van Sinne bevordert een soepele overgang van peuters naar de basisschool. Ons schoolplein is uitdagend ingericht met diverse speelfaciliteiten voor alle leeftijden. Partnerschappen voor Optimale Ontwikkeling We onderhouden sterke banden met Sinne kinderopvang voor voor- en naschoolse opvang, en met het Wijkteam Zuid voor brede sociale ondersteuning. De overdracht naar het Voortgezet Onderwijs wordt zorgvuldig voorbereid met overleg over leerlingen en advisering. Een toegewijde onderwijsadviseur ondersteunt ons team, in samenwerking met de intern begeleider. Toelatingsbeleid en Zorgprocedure Proloog hanteert een duidelijke zorgprocedure voor de toelating en verwijzing van leerlingen met specifieke behoeften. Ons toelatingsbeleid houdt rekening met de schoolorganisatie, het zorgaanbod, de aard van de beperking, leeftijd en de benodigde onderwijskundige zorg. De rust en veiligheid van alle leerlingen staan hierbij altijd voorop. Bij aanmelding van een leerling wordt altijd contact gezocht met de vorige school om een compleet beeld te krijgen. Definitieve inschrijving vindt plaats na overleg en ontvangst van het onderwijskundig rapport. Bij tussentijdse overplaatsing faciliteren wij de communicatie met de nieuwe school. Voor gedetailleerde informatie verwijzen wij naar de algemene informatiegids van Proloog. Toekomstvisie: Verrijking en Verdieping IKC Wynwizer innoveert continu om aan de groeiende behoeften van onze leerlingen te voldoen. We bieden verrijkende en verdiepende activiteiten binnen ons reguliere onderwijs, aangevuld met een divers naschools aanbod. Onze plannen voor het schooljaar 2024-2025 zijn uiteengezet in ons schoolplan, onder het hoofdstuk 'Doelen in het schoolplan'.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Schoolplan IKC Wynwizer

Welke Ontwikkeldoelen Bevat Ons Schoolplan voor 2024-2025?

IKC Wynwizer focust in het schooljaar 2024-2025 op diverse kerngebieden om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren. **Hoogbegaafdheid (HB) Onderwijs:** Onze gespecialiseerde HB-docent werkt aan een versterkt HB-aanbod. Dit omvat nauwe samenwerking met leerkrachten voor optimale begeleiding van verrijkingsmaterialen en het ontwikkelen van meer passend onderwijs. Er wordt ingezet op professionalisering van het team en begeleiding van HB-leerlingengroepen, met als doel extra stimulerende activiteiten aan te bieden. De HB-specialist draagt ook bij aan bovenschoolse kwaliteitsverbetering. **Versterking Basis Kwaliteit:** Ondanks een positief basisarrangement van de onderwijsinspectie, blijven we werken aan de verbetering van pedagogische en didactische vaardigheden. We optimaliseren het proces van planmatig werken, waarbij de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) centraal staat. **Vreedzaam Programma:** We streven naar een omgeving waarin leerlingen gehoord en gezien worden. De focus ligt op het versterken van de Kinderraad, zodat leerlingen inspraak krijgen in het schoolbeleid. Daarnaast organiseren we scholing voor nieuwe mediatoren en teamleden, en werken we aan de verdere ontwikkeling van onze visie op burgerschap en de monitoring daarvan. **Taal en Spelling met Staal:** Sinds 2021 gebruiken we de Staal-methode voor taal en spelling. Vanaf 2024-2025 implementeren we de vernieuwde versie, die begrijpend lezen integreert. Deze methode richt zich op rijke teksten en woordenschatuitbreiding. We evalueren halverwege het schooljaar de impact op ons lesaanbod voor begrijpend lezen. **Leesplezier en Leesvaardigheid:** De schoolbibliotheek is vernieuwd met actuele titels die aansluiten bij de belevingswereld van onze leerlingen. De collectie oefenboeken voor technisch lezen wordt verder uitgebreid. Via de Leesapp monitoren we het leesgedrag en stimuleren we leesplezier door middel van boekpromotie en dagelijkse voorleessessies in alle groepen. **Talentenontwikkeling en Natuurbeleving:** Projecten met de moestuin en het voedselbos blijven een belangrijk onderdeel van ons onderwijs. De samenwerking met de moestuincoach wordt voortgezet. Talentenmiddagen en naschoolse activiteiten bieden leerlingen de kans om diverse vaardigheden te ontdekken en te ontwikkelen. **Vernieuwing Rapportagesysteem:** Het huidige leerlingrapport wordt herzien om beter aan te sluiten bij onze onderwijskundige ontwikkelingen. Een werkgroep begeleidt dit proces, met als doel een nieuw, toekomstbestendig rapport te introduceren. **IKC Doorontwikkeling:** We waarborgen een consistente pedagogische aanpak, mede dankzij het Vreedzaam-programma. Jaarlijkse teambijeenkomsten houden het gedachtegoed actueel. Ons naschoolse aanbod is breed en gevarieerd. Het kernteam (locatiemanager, bouwcoördinator, intern begeleider, IKC-directeur) zorgt voor afstemming van het jaarplan, activiteiten, doorgaande lijnen, scholing, communicatie en financiën, met als doel een optimale verbinding tussen onderwijs en opvang. **Erkende Opleidingsschool:** IKC Wynwizer is een erkende opleidingsschool waar Pabo-studenten professioneel worden begeleid. Onze leerkrachten zijn getraind om studenten te coachen en werken aan onderzoek gebaseerd op praktijkvraagstukken. **Kwaliteitsborging:** De kwaliteit van ons onderwijs wordt gewaarborgd door middel van klassenbezoeken, ontwikkelgesprekken, functionerings- en beoordelingscycli, team- en individuele scholing, analyses van toetsresultaten en leerlingvolgsystemen, inhoudelijke teamvergaderingen, studiedagen, kwaliteitsgroepen, groepsbesprekingen en kwaliteitskaarten.

Hoe Realiseert IKC Wynwizer Haar Educatieve Doelstellingen?

Bij IKC Wynwizer werken we met toegewijde kwaliteitsgroepen die zich richten op vooraf bepaalde teamdoelen, vastgelegd in het jaarplan. Deze groepen komen elke vier weken bijeen om de voortgang te bespreken en afspraken te maken. Resultaten van tussentijdse evaluaties en ontwikkelde materialen worden gedeeld tijdens teamvergaderingen. Alle overige activiteiten zijn zorgvuldig gepland in onze schooljaaragenda. De continue monitoring van onze ontwikkeling wordt verzekerd door de diverse activiteiten beschreven onder het kopje "Kwaliteitsborging".

Ontdek ons programma voor jonge kinderen bij IKC Wynwizer

Toelichting van de school

Bij IKC Wynwizer werken onderwijs en opvang, inclusief onze speelleergroep en buitenschoolse opvang, naadloos samen. Deze integrale aanpak zorgt voor een harmonieuze ontwikkeling van uw kind. We organiseren gezamenlijk diverse stimulerende activiteiten, zowel binnen als buiten schooltijd, om de leergierigheid te prikkelen. Onze gezamenlijke pedagogische visie, gebaseerd op het Vreedzaam-programma, garandeert een consistente en positieve benadering. Sommige van onze toegewijde medewerkers zijn actief in zowel de opvang als het onderwijs, wat zorgt voor een vertrouwde omgeving. De overgang van de speelleergroep naar groep 1 is hierdoor vloeiend en zorgeloos. Bovendien zetten wij onze specialist hoogbegaafdheid in. Samen met de leerkracht wordt er passende ondersteuning geboden, zodat elk kind zijn of haar talenten optimaal kan ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op basisschool IKC Wynwizer?

IKC Wynwizer biedt een rijk en gevarieerd programma speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat een geïntegreerde aanpak waarbij onderwijs en opvang hand in hand gaan. Denk hierbij aan gezamenlijke activiteiten en een gedeelde pedagogische visie die de ontwikkeling van uw kind stimuleert. De nauwe samenwerking binnen ons kindcentrum zorgt voor een soepele overgang van de speelleergroep naar de basisschoolgroepen. Tevens is er specialistische ondersteuning beschikbaar voor een optimale leerervaring.

IKC Wynwizer biedt een rijk en gevarieerd programma speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat een geïntegreerde aanpak waarbij onderwijs en opvang hand in hand gaan. Denk hierbij aan gezamenlijke activiteiten en een gedeelde pedagogische visie die de ontwikkeling van uw kind stimuleert. De nauwe samenwerking binnen ons kindcentrum zorgt voor een soepele overgang van de speelleergroep naar de basisschoolgroepen. Tevens is er specialistische ondersteuning beschikbaar voor een optimale leerervaring.

Kinderopvang Leeuwarden
Kindcentrum Wynwizer

Met welke partners werkt IKC Wynwizer samen voor het jonge kind programma?

IKC Wynwizer werkt nauw samen met externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Een belangrijke partner hierin is Sinne Kinderopvang, een organisatie die zich inzet voor hoogwaardige kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen opvang en onderwijs. Samen met Sinne Kinderopvang bieden we een compleet pakket aan ontwikkelingsmogelijkheden voor uw kind, van de vroegste jaren tot aan de basisschool.

IKC Wynwizer werkt nauw samen met externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Een belangrijke partner hierin is Sinne Kinderopvang, een organisatie die zich inzet voor hoogwaardige kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen opvang en onderwijs. Samen met Sinne Kinderopvang bieden we een compleet pakket aan ontwikkelingsmogelijkheden voor uw kind, van de vroegste jaren tot aan de basisschool.

Team | IKC Wynwizer in Leeuwarden | [2025] Schoolregister