
De resultaten van IKC Trianova in Leeuwarden
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Trianova, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IKC Trianova bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC Trianova bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau: Basisvaardigheden taal en rekenen op IKC Trianova
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden getoetst in groep acht met de officiële doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van de leerlingen moet dit basisniveau halen. Deze 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die voor alle basisscholen in Nederland geldt. Op IKC Trianova zetten we ons dagelijks in om deze basisvaardigheden te waarborgen. Onze docenten bieden gerichte ondersteuning en uitdagende lesstof om elke leerling te helpen excelleren. We streven ernaar om ruim boven deze 85% uit te komen, zodat alle kinderen een solide basis meekrijgen voor hun verdere schoolcarrière.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en doorontwikkeling van leerlingen op IKC Trianova
Het streefniveau markeert een uitdagend leerrendement dat verder gaat dan de basisvaardigheden. Ons doel op IKC Trianova is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere prestatieniveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een individueel streefpercentage vast, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie. Dit gepersonaliseerde streefpercentage dient als de signaleringswaarde voor het behalen van het streefniveau binnen onze schoolcontext. Bij IKC Trianova stimuleren we voortdurende groei en ontwikkeling. We moedigen leerlingen aan om hun talenten maximaal te benutten en streven ernaar om ook op dit gebied uitstekende resultaten te behalen, ter voorbereiding op succesvolle vervolgstappen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Trianova?
IKC Trianova in Leeuwarden hecht veel waarde aan een soepele overgang van basisschool naar middelbare school. Voor een gedetailleerd inzicht in het doorstroomprotocol en de adviezen die leerlingen ontvangen, verwijzen we u graag naar de bijlage bij het onderdeel 'resultaten eindtoets'. Hierin vindt u specifieke informatie over hoe wij onze leerlingen begeleiden. Dit protocol borgt dat elke leerling een passend advies krijgt, gebaseerd op hun ontwikkeling en prestaties gedurende hun tijd op IKC Trianova.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling bij IKC Trianova: Een Vreedzame Kindcentrum Ervaring
Bij IKC Trianova, een Vreedzaam Kindcentrum, staat de sociale ontwikkeling van elk kind centraal. Wij implementeren het 'Vreedzaam' programma om een positief en veilig pedagogisch klimaat te creëren in zowel de klas als de gehele schoolomgeving. Onze aanpak bevordert de betrokkenheid en verantwoordelijkheid van leerlingen, waardoor onze school een democratische gemeenschap wordt. Iedereen, inclusief de kinderen, heeft een stem en wordt gezien en gehoord. We leren kinderen op een positieve manier met elkaar om te gaan, met speciale aandacht voor conflictbeheersing. Leerlingen worden opgeleid tot 'leerling-mediator' om actief bij te dragen aan het oplossen van conflicten. We streven naar oplossingen die voor beide partijen acceptabel zijn, wat essentieel is voor een harmonieuze leeromgeving. Om de sociale veiligheid te waarborgen, vullen leerkrachten van groep 1 t/m 8 twee keer per jaar een vragenlijst in. Vanaf groep 5 worden leerlingen zelf betrokken bij dit proces door ook een vragenlijst in te vullen, zodat we een compleet beeld krijgen van hun ervaringen binnen ons kindcentrum.
Veiligheid en vertrouwen voorop
Respectvol omgaan met elkaar
Rijkdom vinden in diversiteit
Hoe bevordert IKC Trianova de sociale ontwikkeling van leerlingen?
IKC Trianova hanteert de 'Vreedzame School' filosofie, waarbij de eigen kracht van kinderen centraal staat om een duurzame gedrags- en cultuurverandering te bewerkstelligen. Dit programma is gericht op preventie en het creëren van een positief leefklimaat, waardoor zowel verbaal als fysiek geweld afneemt en incidenten effectief worden opgelost. De schoolgemeenschap leert conflicten op te lossen via een vastgesteld stappenplan, wat bijdraagt aan democratisch burgerschap. De lessen zijn gestructureerd in zes blokken: 1. We horen bij elkaar (groepsvorming), 2. We lossen conflicten zelf op (conflicthantering), 3. We hebben oor voor elkaar (communicatie), 4. We hebben hart voor elkaar (gevoelens), 5. We dragen allemaal een steentje bij (verantwoordelijkheid), en 6. We zijn allemaal anders (diversiteit).
Welke registratiemethode gebruikt IKC Trianova voor sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt IKC Trianova gebruik van het registratiesysteem Viseon.
- Viseon
Welke methode voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast bij IKC Trianova?
IKC Trianova zet de 'Vreedzame School' methode in voor sociaal-emotioneel leren.
- Vreedzame school
Onderwijsinspectie Rapport IKC Trianova: Kwaliteit en Bevindingen
Ontdek de officiële bevindingen en kwaliteitsonderzoeken van de onderwijsinspectie voor IKC Trianova in Leeuwarden. Op deze pagina vindt u een overzicht van de inspectierapporten, zodat u een duidelijk beeld krijgt van de educatieve prestaties en ontwikkelingen binnen onze school. Wij hechten waarde aan transparantie en bieden u graag inzicht in de resultaten van deze onafhankelijke beoordelingen. Lees de details van de inspectie en ontdek hoe IKC Trianova zich inzet voor hoogwaardig onderwijs voor alle leerlingen. De inspectie beoordeelt scholen op diverse aspecten van het onderwijs, waaronder de didactische aanpak, pedagogische sfeer en de algehele schoolorganisatie. Bekijk de beschikbare documenten voor een compleet beeld.