Caleidoscoop
Wilaarderburen 2
8924 JK Leeuwarden

Schoolweging

Schoolweging
Spreiding

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Schooladviezen

35% van de adviezen ligt op vmbo-t-niveau (regio 32%), terwijl 10% praktijkonderwijsadvies krijgt (regio 6.7%). Een opvallend aandeel van 15% vwo-advies (regio 12.3%) toont een tweedeling in leerlingpopulatie. Dit past bij de gecombineerde montessori- en ontwikkelingsgericht onderwijsvisie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

Toetsgemeente LeeuwardenGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
50

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

Er blijkt 68% van de leerlingen op of boven advies te presteren (regio 62%). Slechts 4% zit structureel onder advies (landelijk 9.1%). Dit succes wordt toegeschreven aan de doorlopende coachgesprekken tussen basisschool en voortgezet onderwijs, zoals beschreven in het schoolplan.

Sociale ontwikkeling

Wij vinden het vanzelfsprekend dat er verschillen zijn tussen leerlingen. In de benadering van onze leerlingen houden we hier rekening mee. De pedagogische kwaliteiten van onze leerkrachten zijn essentieel voor het op gang brengen van leer- en ontwikkelingsprocessen bij onze leerlingen. In ons onderwijs stellen wij de behoeftes van onze leerlingen voorop. De pedagogische kwaliteiten van de leerkracht worden zichtbaar in de wijze waarop de interactie tussen leerlingen en leerkrachten gestalte krijgt. Ieder kind heeft de behoefte om gewaardeerd en geaccepteerd te worden (relatie). We geven onze leerlingen zoveel vertrouwen dat ze veel dingen aan durven te pakken (competentie). We leren kinderen zelf beslissingen te nemen, verantwoordelijkheid te dragen voor hun eigen gedrag en zichzelf te kunnen en mogen zijn (autonomie). We spreken van pedagogische afstemming wanneer de leerkracht er in slaagt onderwijs te geven dat aansluit bij deze behoeftes en past bij de ontwikkelingskenmerken van de kinderen. Tegelijkertijd houdt de leerkracht rekening met de eigen manier waarop, en het eigen tempo waarin, kinderen zich ontwikkelen. De leerkracht stemt zijn interacties af op het kind dat hij voor zich heeft. Samen zorgen de leerkrachten ervoor dat onze leerlingen met plezier naar school gaan. Dit is een voorwaarde om een goede start te maken met het leren. LEES MINDER

Sterk pedagogisch klimaat

Ontwikkeling leerling centraal

Samenwerken