WereldKidz Meander in Leersum

De resultaten van WereldKidz Meander in Leersum

Current section: resultaten
Dreef 88
3956 Leersum

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van WereldKidz Meander, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past WereldKidz Meander bij jullie?

Ontdek hoe goed WereldKidz Meander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op WereldKidz Meander

Ontdek welk percentage van onze leerlingen het essentiële fundamentele niveau voor taal en rekenen bereikt. Dit niveau, cruciaal voor de basisschool, wordt gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage dient als signaleringswaarde voor alle basisscholen, inclusief WereldKidz Meander, ter beoordeling van de basisvaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Prestaties op het Streefniveau van WereldKidz Meander

Bekijk de resultaten van WereldKidz Meander met betrekking tot het streefniveau, een ambitieuzer doel bovenop het fundamentele niveau. We streven ernaar dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau aan het einde van groep acht bereikt. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage weerspiegelt de individuele ambities en prestaties van onze basisschool.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van WereldKidz Meander?

De overgang van basisschool naar voortgezet onderwijs is een belangrijke stap voor elke leerling. Bij WereldKidz Meander begeleiden we dit proces zorgvuldig, beginnend in groep 7 met voorlopige schooladviezen. In groep 8 ontvangen leerlingen in januari opnieuw een voorlopig advies, waarna het definitieve advies volgt na de doorstroomtoets in februari. Ons schooladvies is gebaseerd op een holistische kijk, waarbij we niet alleen kijken naar de resultaten in het leerlingvolgsysteem, maar ook naar essentiële kindkenmerken zoals motivatie, concentratievermogen, zelfstandigheid en zelfdiscipline. Dit advies wordt opgesteld in nauwe samenwerking met ons toegewijde team van leerkrachten, de intern begeleider en de schoolleiding. Het schooladvies van WereldKidz Meander is leidend voor de toelating tot het voortgezet onderwijs. De score van de doorstroomtoets dient als aanvullend, onafhankelijk gegeven en beïnvloedt de definitieve toelating niet direct. Voortgezet onderwijsscholen mogen bij de toelating geen andere gegevens dan de doorstroomtoets als tweede gegeven gebruiken. Eventuele afspraken binnen de regio over aanvullende gegevens worden hierbij in acht genomen. Het schooladvies wordt gecommuniceerd als een enkel of dubbel advies, bijvoorbeeld havo of vmbo-tl/havo. Categorisch uitsluiten van dubbele adviezen of bredere adviezen zoals vmbo/havo/vwo is niet langer toegestaan. Ook een toetsadvies op basis van de doorstroomtoets is niet losstaand van het schooladvies. Indien de doorstroomtoets een hoger advies aangeeft dan ons schooladvies, passen wij dit altijd aan, tenzij er specifieke redenen zijn om hiervan af te wijken. In dat geval lichten we de ouders uitgebreid in en betrekken we, indien nodig, ook het vervolgonderwijs. Ligt het toetsadvies lager dan ons schooladvies, dan blijft het schooladvies ongewijzigd. Leerlingen krijgen dan de kans om in het voortgezet onderwijs te bewijzen dat ze het geadviseerde niveau aankunnen.

Grafiek

Grafiek laden...

Positieve Sociale Ontwikkeling op WereldKidz Meander

Bij WereldKidz Meander geloven we dat een kind zich optimaal ontwikkelt in een omgeving waar het zich geborgen, gekend, gestimuleerd en gerespecteerd voelt. Ons motto, 'Zin in leren met respect voor jezelf en een ander, dat is Meander!', vormt de kern van onze aanpak. We streven naar een veilige en positieve pedagogische sfeer waarin elk kind leert om respectvol met zichzelf en de medemens om te gaan. Dit draagt bij aan de ontwikkeling tot gelukkige, zelfstandige individuen die goed voorbereid zijn op de maatschappij. Als Kindertalentenfluisteraarschool omarmen we de visie van Luk Dewulf. Talent gaat niet alleen over uitblinken, maar vooral over activiteiten die vanzelf gaan, voldoening geven en energie opleveren. Wij helpen kinderen hun unieke talenten te ontdekken en in te zetten, wat hun veerkracht en welzijn versterkt.

Respect voor iedereen

Een veilige leeromgeving

Samenwerken en samen leven

Hoe bevordert WereldKidz Meander de sociale ontwikkeling van leerlingen?

WereldKidz Meander hanteert vijf gouden regels: luisteren naar elkaar, samenspelen en samenwerken, vriendelijk zijn voor elkaar, rustig gedrag vertonen in de school en zorg dragen voor spullen. De eerste vier weken van het schooljaar, de 'Gouden Weken', staan in het teken van groepsvorming en het gezamenlijk formuleren van klassenafspraken rond deze regels. Gedurende het hele schooljaar wordt de methode Kwink gebruikt voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze methode leert kinderen respectvol communiceren, rekening houden met elkaar en gepast gedrag vertonen. Daarnaast kijken wij met een 'talentenbril' naar elk kind. We benoemen, visualiseren en stimuleren het inzetten van hun unieke talenten. Door kinderen te helpen bij het overwinnen van kwetsbaarheden en het vergroten van hun veerkracht, ondersteunen we hun persoonlijke groei. In de Gouden Weken ligt de nadruk op talentgedreven werken, veerkracht, groeidenken en het concept van 'gedragspoppetjes'.

Welke methoden gebruikt WereldKidz Meander voor het meten van sociale vooruitgang?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt WereldKidz Meander gebruik van de volgende registratiemethoden: * Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) * Leerlijnen via het digikeuzebord voor kleuters

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
  • Leerlijnen digikeuzebord voor de kleuters

Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op WereldKidz Meander?

Op WereldKidz Meander maken we gebruik van de volgende methode voor sociaal-emotioneel leren: * Kwink

  • Kwink

Inspectierapport WereldKidz Meander: Resultaten en Verbeteringen

De onderwijsinspectie bracht op 12 mei 2025 een bezoek aan WereldKidz Meander, met een vervolg op het eerdere onderzoek uit 2024. Beide scholen, inclusief WereldKidz Sterrenbos, behaalden destijds een voldoende, met enkele aanbevelingen voor verbetering. Het afgelopen schooljaar heeft het toegewijde team van WereldKidz Meander zich met volle energie ingezet om aan deze herstelopdrachten te voldoen. We zijn bijzonder trots op de positieve erkenning van onze inspanningen tijdens het recente inspectiebezoek. De inspecteurs constateerden dat we binnen onze schoolgemeenschap een open en constructief gesprek voeren over het onderwijs, wat leidt tot weloverwogen keuzes in onze lesmethoden en aanpak. De consistentie in ons pedagogisch handelen is duidelijk merkbaar en wordt gewaardeerd. Daarnaast heeft de inspectie de systematische aanpak voor het volgen van de leerlingontwikkeling, inclusief data-analyse en de vertaling hiervan naar ons onderwijsaanbod, als voldoende beoordeeld. Dit bevestigt onze toewijding aan gepersonaliseerd en effectief onderwijs.

Resultaten | WereldKidz Meander in Leersum | [2025] Schoolregister