
Schoolweging
De schoolweging van Eben-Haëzerschool Leerbroek is 31,70 , met een spreiding van 4,68 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 98,44% score voor het fundamenteel niveau overtreft de school zowel de landelijke signaleringswaarde (85%) als het regionale gemiddelde (95,23%). Deze consistent hoge score benadrukt de basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
68,23% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 43,5% en het regionale gemiddelde van 55,36%. Dit onderstreept de effectiviteit van het onderwijsaanbod, ondanks de complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke oriëntatie op theoretische leerwegen: 50% havo/vwo-combinaties en vwo-advies (in totaal 26,92% vmbo-(g)t/havo, 23,08% havo/vwo en 3,85% vwo). Dit is duidelijk hoger dan de regionale vergelijking (totaal 45,61%). Praktijkonderwijsadviezen ontbreken volledig, tegenover 1,01% in de regio. De combinatie van intensieve begeleiding en hoge verwachtingen lijkt hier vruchten af te werpen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Eben-Haëzerschool Leerbroek | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 179.11 | 175.41 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Met slechts 7,14% onderadvisering (vs. 11,81% landelijk) en 75% correcte plaatsingen toont de school nauwkeurige adviesvoering. De 17,86% bovenadvisering reflecteert mogelijk onderbenut potentieel, maar past bij het voorzichtigheidsprincipe dat de school hanteert bij complexere leerlingenpopulaties.