
Schoolweging
De schoolweging van Antoniusschool Kudelstaart is 27,76 , met een spreiding van 5,39 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96,2% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ver boven de landelijke norm van 85%. Hoewel dit net onder het vergelijkingsgemiddelde (96,4%) ligt, toont het een stevige basiskwaliteit voor taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
62,2% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde van 50,1%. Dit overtreft ook het vergelijkingsgemiddelde van 61,1%, wat wijst op effectieve onderwijsaanpassingen voor hoogpresteerders.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft een sterk theoretische focus: 55,05% havo/vwo- en vwo-advies (23,85% havo, 11,93% havo/vwo, 19,27% vwo), tegen 45,61% bij vergelijkbare scholen. Praktijkgericht advies (vmbo-b/k en -k) bedraagt 12,85%, vergelijkbaar met de regio (13,21%). De brede adviesrange sluit aan bij de gemêleerde leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Antoniusschool Kudelstaart | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.51 | 176.34 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Voor het bijhouden van de leerontwikkeling hanteren we op school een leerling- en onderwijsvolgsysteem (LOVS). Naast de observaties van de leerkracht gebruiken we de eerder genoemde methodegebonden toetsen, die de stof volgens de op school gebruikte methodes toetsen, en zogenaamde methodeonafhankelijke toetsen. Dit zijn toetsen die de kennis en vaardigheid van de leerling met betrekking tot een vakonderdeel over een langere periode meten. Vaak gebruiken we hier toetsen van CITO Leerling in Beeld voor. Deze Cito-toetsen zijn onafhankelijk, objectief en geven een goed inzicht in de vorderingen van een kind. Tevens zijn de toetsen landelijk genormeerd.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onderadvisering: 7,07% tegen 11,81% landelijk. De school scoort bovendien hoger in 'op advies' (79,8% vs. 62,93%), wat duidt op realistische en zorgvuldige adviesvorming. De relatief lage 'boven advies'-score (13,13%) kan samenhangen met de al hoge basisadviezen.
Sociale ontwikkeling
We zien het als onze missie dat kinderen onze school verlaten met een sterke basis voor een goede toekomst; gelukkig, zelfstandig en met zelfvertrouwen. Je merkt bij ons dat er een fijne sfeer is. Het team straalt positiviteit uit en er is ruimte voor humor en leuke evenementen. Samen zorgen we ervoor dat de school een fijne plek is voor leerkrachten, leerlingen en ouders waar welbevinden en veiligheid belangrijke voorwaarden zijn om tot leren te komen. We proberen elke dag de kinderen écht te zien. We geven goed onderwijs. We hebben aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en goede leerresultaten van kinderen. In ons onderwijs zie je de Katholieke tradities terug. Gelijkwaardigheid staat bij ons op school centraal. We stimuleren verantwoordelijkheid bij het team, ouders én leerlingen. Vertrouwen in elkaar ligt hieraan ten grondslag. We zien graag dat kinderen met een gelukkig gevoel terugkijken op hun basisschooltijd en klaar zijn voor hun volgende stap. LEES MINDER
Zelfvertrouwen
Geluk
Persoonlijke ontwikkeling
Wat is de werkwijze van de Antoniusschool voor sociale ontwikkeling?
De aanpak van de Antoniusschool voor een veilige school waar kinderen zich persoonlijk maximaal ontwikkelen, is beschreven in het schoolveiligheidsplan.
Welke registratievorm(en) gebruikt de Antoniusschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Antoniusschool gebruikt EigenWijzR om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de Antoniusschool?
De Antoniusschool gebruikt de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren: Goed Gedaan, Gelukskoffers, en Rots en Water.