Basisschool CBS De Merlettes in Kootstertille

Het team van CBS De Merlettes in Kootstertille

Current section: team
Goudtsjeblom-Strjitte 22
9288 Kootstertille

Zie hier hoe het team van CBS De Merlettes is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CBS De Merlettes. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CBS De Merlettes bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS De Merlettes bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CBS De Merlettes zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CBS De Merlettes. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (42.9%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CBS De Merlettes werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.1%)
Direct ondersteunend personeel (28.6%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CBS De Merlettes gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij CBS De Merlettes: Een Duidelijke Aanpak

Bij CBS De Merlettes zorgen we voor een professionele aanpak bij het regelen van leerkrachtvervanging. Ons beleid is volledig afgestemd op de CAO-PO, waarbij de afdeling Personeel & Organisatie (P&O) een cruciale rol speelt. We maken gebruik van een eigen pool van flexibele vervangers om continuïteit in het onderwijs te waarborgen. Door het landelijke tekort aan bevoegde leerkrachten, kan het vinden van geschikte vervanging soms een uitdaging zijn. Desondanks doen wij er alles aan om de impact op uw kind zo klein mogelijk te houden. In uitzonderlijke situaties, wanneer vervanging onverhoopt niet direct geregeld kan worden, informeren wij u als ouder proactief. Bij een dergelijke situatie bieden wij waar nodig opvang aan voor leerlingen wiens ouders geen alternatieve opvang kunnen regelen. De communicatie hierover verloopt altijd tijdig en transparant, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Uw kind kan rekenen op de beste zorg, ook tijdens onverwachte omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuningsspecialisten op Basisschool De Merlettes

1

Taalontwikkeling en Rekenen: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een toegewijde taal- en leescoördinator. Deze specialist bevordert leesplezier en verbetert de taalvaardigheid van alle leerlingen. Daarnaast is er een kwaliteitscoördinator die de onderwijskwaliteit continu waarborgt.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Kanjers in de Klas

Beschikbare specialisten:

Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjerschool

Toelichting van de school:

CBS De Merlettes is trots gecertificeerd als Kanjerschool. Deze erkenning onderstreept onze toewijding aan een positieve en veilige leeromgeving. We hanteren de bewezen Kanjertraining methodiek om sociaal-emotionele vaardigheden te versterken.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde Kwaliteitscoördinator biedt gerichte ondersteuning. Leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij hun gedrag, werkhouding of taakaanpak, kunnen rekenen op persoonlijke aandacht. Dit zorgt voor een optimale leerontwikkeling voor ieder kind.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging is Belangrijk

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke specialist voor motorische en lichamelijke ontwikkeling is aangewezen, stimuleren we beweging actief. Dit gebeurt tijdens gymlessen en pauzes. We zetten ons in voor de algehele ontwikkeling van onze leerlingen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

BHV

Toelichting van de school:

Voor de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen is er een BHV'er (Bedrijfshulpverlener) aanwezig. Deze getrainde professional kan adequaat handelen bij medische situaties of ongevallen. Uw kind is bij ons in veilige handen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Peuterspeelzaal
Buitenschoolse Opvang (BSO)
Voorschoolse Opvang (VSO)

Ontwikkelingsondersteuning op Maat bij CBS De Merlettes

Hoe Wij Elk Kind Begeleiden

Bij CBS De Merlettes geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij individuele leerbehoeften en tempo. Wij bieden zorg op maat, zodat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen, van groep 1 tot en met groep 8. Ons doel is om onderwijs toegankelijk te maken voor iedereen, met een focus op wat het kind nodig heeft. Ons team werkt volgens de principes van handelingsgericht werken (HGW). Dit stelt ons in staat om effectief in te spelen op de verschillen tussen leerlingen en passend onderwijs te bieden. Ouders zijn voor ons belangrijke partners in het onderwijsproces. De ondersteuning die wij bieden, is altijd gericht op de specifieke hulpvraag en wordt geanalyseerd en uitgevoerd met de inbreng van onze specialisten, zoals de KC-er. Wij blijven ons aanbod van extra ondersteuning continu verbeteren. Door samenwerking met interne en externe deskundigen, zorgen we ervoor dat leerlingen met specifieke behoeften de best mogelijke begeleiding krijgen. Ons streven is om van 'handelingsgericht werken op groepsniveau' een integraal onderdeel te maken van onze schoolaanpak.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij CBS De Merlettes

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij CBS De Merlettes hanteren we een dynamisch kwaliteitszorgsysteem, verrijkt met de principes van Handelingsgericht Werken (HGW) en Opbrengstgericht Werken (OGW). We benutten het platform Mijn Schoolplan (MSP) om onze ambitieuze strategische doelen om te zetten in concrete, haalbare jaarplannen. Ons proces volgt de beproefde PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) voor continue verbetering. Elk jaar vertalen we de strategische visie uit ons schoolplan (zoals het plan 2020-2024) naar specifieke, meetbare jaardoelen, vastgelegd in een gedetailleerd jaarplan. Gedurende het schooljaar zet ons toegewijde team zich in voor de uitvoering van deze plannen. Aan het einde van het schooljaar evalueren we grondig de resultaten en de geleverde inspanningen, wat de basis vormt voor de jaarlijkse evaluatie van het jaarplan. Na de evaluatie kijken we vooruit naar het nieuwe schooljaar. Op basis van de bevindingen stellen we nieuwe of aangescherpte doelen vast, wat zorgt voor een cyclus van continue ontwikkeling en een hoge betrokkenheid van ons team bij onze schoolambities. De directie draagt zorg voor de formele goedkeuring en indiening van deze plannen en evaluaties bij de Medezeggenschapsraad (MR), de Personeelsgeleding van de MR (PMR), en de algemeen bestuurder, waarna de documenten worden geüpload naar het Inspectie School Dossier (ISD) voor de onderwijsinspectie. De belangrijkste ambities voor CBS De Merlettes 2024-2028 omvatten: * **Kindportfolio:** We communiceren proactief met ouders en leerlingen over de ontwikkeling van elk kind via ons unieke kindportfolio. * **Professionele Groei:** We stimuleren de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten door middel van collegiale consultatie en klassenbezoeken, die integraal onderdeel zijn van onze jaarplanning. * **Welbevinden:** We zetten ons actief in voor het bevorderen van zowel het persoonlijke welbevinden als dat van onze omgeving. * **Resultaatgerichtheid:** We brengen de ontwikkeling van elk kind nauwkeurig in kaart, zorgen voor een optimale afstemming tussen uitvoering en monitoring, en werken doelgericht in al onze schoolactiviteiten. * **Flexibele Leerkracht:** We anticiperen op de evoluerende rol van de leerkracht, waarbij we zorgtaken proactief integreren en verantwoordelijkheid stimuleren. * **Consistent Didactisch Kader:** We hebben een kwaliteitskaart ontwikkeld voor rekenen, begrijpend lezen, spelling en taal, die zorgt voor een heldere, doorlopende leerlijn en een uniforme didactische aanpak in alle groepen. * **Ouderpartnerschap:** We beschouwen ouders en verzorgers als essentiële partners en waardevolle informatiebronnen in het leerproces van hun kind. * **Positief Pedagogisch Klimaat:** We koesteren een stimulerend en veilig pedagogisch klimaat voor alle leerlingen. * **Doorlopende Lijnen:** Er is een duidelijke doorlopende leerlijn voor groep 1 tot en met 8. * **EDI-model:** Nieuwe lesstof wordt aangeboden volgens het effectieve EDI-model. * **Hoge Verwachtingen:** We handelen vanuit de overtuiging dat elk kind kan uitblinken, door te prikkelen op individueel niveau en vertrouwen te schenken. * **Expertise Ontwikkeling:** Er is gerichte aandacht voor de ontwikkeling van expertise, zowel op individueel niveau als binnen teamverband. * **Externe Samenwerking:** We werken samen met externe partners om een breed en betekenisvol educatief aanbod te creëren. * **Digitale Veiligheid:** We waarborgen dat iedereen veilig en verantwoord kan werken met digitale middelen. * **Burgerschap:** In lijn met het bovenschoolse burgerschapsplan van Stichting Noventa (te vinden op noventa.nl/over-noventa/burgerschap/), hebben we een eigen burgerschapsplan ontwikkeld. We gebruiken de vragenlijst van Rovict om burgerschapsdoelen voor groep 7 en 8 te monitoren. De resultaten worden geanalyseerd om gerichte vervolgdoelen te formuleren.

Welke evaluatiemethoden gebruikt de school om haar doelen te realiseren?

Ons kwaliteitsborgingssysteem, dat de basis vormt voor het behalen van onze schoolambities, wordt continu bewaakt door middel van diverse evaluatieve acties. De conclusies uit deze analyses leiden tot concrete verbetermaatregelen: * **Jaarlijkse Trendanalyses:** We voeren jaarlijkse analyses uit van schoolopbrengsten om trends te identificeren en deze te vertalen naar gerichte verbeteracties. * **Beleids-evaluaties:** Periodieke evaluaties van het schoolplan, het schooljaarplan, het schooljaarverslag en het Strategisch Beleid van Noventa zorgen voor alignment en effectiviteit. * **Kwaliteitsscans:** Een grondige kwaliteitsscan van de school wordt besproken tijdens onze monitorgesprekken om de voortgang te beoordelen. * **Inspectierapporten:** We integreren de bevindingen uit de vierjaarlijkse inspectierapporten in onze verbeterplannen. * **Auditrapportages:** De resultaten van auditrapportages worden gedeeld met het bestuur en door het schoolleiderschap omgezet in concrete verbeteracties. * **Tevredenheidsonderzoeken:** We analyseren de resultaten van tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en personeel. Deze worden besproken met het team en waar nodig vertaald naar actiepunten voor de komende periode. * **Uitstroomgegevens:** De resultaten van leerlingen die doorstromen naar het Voortgezet Onderwijs worden op school- en stichtingsniveau geëvalueerd binnen onze Kenniskringen. * **RI&E:** Conform de Arbowetgeving voeren we een Risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) uit. * **Sociale Veiligheid:** Een enquête over sociale veiligheid voor groep 5 t/m 8 wordt geanalyseerd, waarna direct verbeteracties worden geïnitieerd waar nodig.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij CBS De Merlettes

Toelichting van de school

CBS De Merlettes zet zich in voor een optimale start voor elk kind. Ons programma voor vroeg- en voorschoolse educatie (VVE) is speciaal ontworpen voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om goed voorbereid te zijn op de basisschool. Deze educatieve programma's bieden gerichte aandacht om mogelijke ontwikkelingsachterstanden te voorkomen. Dit gebeurt door middel van uitdagende activiteiten die de taal-, cognitieve en sociale vaardigheden stimuleren. Onze aanpak zorgt ervoor dat uw kind vol vertrouwen de overstap naar groep 1 en 2 maakt. Ouderbetrokkenheid staat centraal bij ons VVE-aanbod. Wij geloven dat een sterke samenwerking tussen school en thuis de basis legt voor succes. Samen met u zorgen we voor een stimulerende leeromgeving, zowel op school als thuis. Ontdek hoe wij uw kind helpen groeien.

Veelgestelde vragen

Biedt CBS De Merlettes extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

Ja, CBS De Merlettes biedt een speciaal programma voor jonge kinderen ter voorbereiding op het basisonderwijs. Dit programma richt zich op kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om een succesvolle start te maken. Via onze aanpak stimuleren we de ontwikkeling op diverse gebieden, zoals taal, rekenen en sociaal-emotionele vaardigheden. Dit gebeurt in een veilige en stimulerende omgeving. Onze school werkt samen met lokale partners om de best mogelijke educatieve ervaring te garanderen.

Ja, CBS De Merlettes biedt een speciaal programma voor jonge kinderen ter voorbereiding op het basisonderwijs. Dit programma richt zich op kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om een succesvolle start te maken. Via onze aanpak stimuleren we de ontwikkeling op diverse gebieden, zoals taal, rekenen en sociaal-emotionele vaardigheden. Dit gebeurt in een veilige en stimulerende omgeving. Onze school werkt samen met lokale partners om de best mogelijke educatieve ervaring te garanderen.

Kinderopvang Kootstertille
Peuteropvang en Vroegschoolse Educatie

Met welke organisaties werkt CBS De Merlettes samen voor het jonge kind programma?

CBS De Merlettes werkt nauw samen met 'De Buitenbengels' om onze jonge leerlingen de best mogelijke voor- en vroegschoolse educatie te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool. We bundelen onze krachten om een consistente en stimulerende leerervaring te garanderen. Via 'De Buitenbengels' bieden we een rijke leeromgeving die de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt.

CBS De Merlettes werkt nauw samen met 'De Buitenbengels' om onze jonge leerlingen de best mogelijke voor- en vroegschoolse educatie te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool. We bundelen onze krachten om een consistente en stimulerende leerervaring te garanderen. Via 'De Buitenbengels' bieden we een rijke leeromgeving die de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt.

Team | CBS De Merlettes in Kootstertille | [2025] Schoolregister