Openbare Basisschool Prof Casimir

De resultaten van Openbare Basisschool Prof Casimir in Kollum

Current section: resultaten
Tsjerk Hiddesstraat 4B
9291 AX Kollum

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool Prof Casimir, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Openbare Basisschool Prof Casimir

Schoolweging
32.04
Spreiding
5.85

De schoolweging van Prof. Casimir is 32,04 , met een spreiding van 5,85 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past Openbare Basisschool Prof Casimir bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Prof Casimir bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Met 94,5% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, overtreft de school de landelijke signaleringswaarde (85%) ruimschoots. Dit onderstreept de basiskwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

45,7% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, ruim boven de inspectienorm van 41,2%. Dit resultaat benadrukt de effectiviteit van het onderwijsaanbod, ondanks de complexere leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool Prof Casimir?

De school adviseert relatief vaak hogere onderwijsniveaus: 18,2% vwo-advies (vs. 18,6% landelijk) en 9,1% havo/vwo-advies. Opvallend is het percentage dubbele adviezen (vmbo-(g)t/havo: 22,7%), wat past bij de visie op doorlopende ontwikkelmogelijkheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsGemeente Noardeast-FryslânGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

We analyseren en monitoren de tussen- en eindresultaten. Vanuit de conclusies worden actiepunten opgesteld. Via deze cyclische manier van werken verhogen en waarborgen wij de kwaliteit van het onderwijs.

Zitten de oud-leerlingen van Openbare Basisschool Prof Casimir in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

71,4% van de leerlingen presteert op adviesniveau, met een opvallend laag percentage onderadvisering (14,3% vs. 11,8% landelijk). De 14,3% die bovenadvies presteert, sluit aan bij de schoolcultuur van gepersonaliseerde ambitie, zoals beschreven in hun onderwijsvisie.

Sociale ontwikkeling

Wij zijn een gecertificeerde Vreedzame school en dat betekent dat het hele team getraind is in deze methode. Onze leerlingen oefenen acht jaar lang sociale vaardigheden en leren actief deel uit te maken van onze gemeenschap. We leren verantwoordelijk te zijn voor eigen handelen, de sfeer in de klas en de omgeving. Burgerschap kunnen leerlingen actief oefenen door deel te nemen als mediator of zitting te nemen in de leerlingraad. LEES MINDER

Samen werken en leren

Respect voor elkaar

Oor en hart voor elkaar

Wat is de werkwijze van Openbare Basisschool Prof Casimir voor sociale ontwikkeling?

Het concept van Vreedzaam is een levenswijze op Openbare Basisschool Prof Casimir. Het komt aan de orde in de lessen van de Vreedzame School, maar vooral in het gedrag en handelen.

Welke registratievorm(en) gebruikt Openbare Basisschool Prof Casimir om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Openbare Basisschool Prof Casimir gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) en de overzichten van de Vreedzame School om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Openbare Basisschool Prof Casimir?

Openbare Basisschool Prof Casimir maakt gebruik van de Vreedzame School als methode voor sociaal-emotioneel leren.