Pastoor Middelkoopschool in Klazienaveen

Het team van Pastoor Middelkoopschool in Klazienaveen

Current section: team
Meridiaan 154
7891 Klazienaveen

Zie hier hoe het team van Pastoor Middelkoopschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Pastoor Middelkoopschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Pastoor Middelkoopschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Pastoor Middelkoopschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Pastoor Middelkoopschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Pastoor Middelkoopschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Pastoor Middelkoopschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Pastoor Middelkoopschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Lesvervanging: Zo Blijven Onze Leerlingen Leren!

Bij de Pastoor Middelkoopschool garanderen we de continuïteit van onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde medewerkers. We zetten intern eerst de expertise van ons toegewijde team in om lessen op te vangen. Is er intern geen geschikte vervanger te vinden? Dan schakelen we direct met de gespecialiseerde organisatie Slim. Zij beschikken over een pool van professionele onderwijskrachten die snel kunnen inspringen om de leerervaring van uw kind te waarborgen. Als laatste redmiddel, en enkel voor de duur van één dag, kunnen onze onderwijsassistenten worden ingezet om de lessen voort te zetten. We streven ernaar om de impact op de dagelijkse routine van uw kind tot een minimum te beperken. Mocht het onverhoopt toch nodig zijn om leerlingen tijdelijk te verdelen over andere groepen, dan doen we dat met zorg. Indien een tweede dag van vervanging nodig is, kunnen ouders gevraagd worden hun kind thuis te houden. Dit doen we om te voorkomen dat kinderen langdurig zonder onderwijs komen te zitten. De continuïteit van het leerproces staat voorop. Soms kan het daarom voorkomen dat, om het onderwijs voor alle leerlingen zo optimaal mogelijk te houden, een andere groep dan die van de afwezige leerkracht tijdelijk thuis moet blijven. Dit is een maatregel om de kwaliteit van het onderwijs te beschermen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Binnen het team van de Pastoor Middelkoop hebben we voor de volgende vakgebieden vakspecialisten, die voor het betreffende vakgebied een coördinerende taak binnen de school vervullen:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Optimale Ondersteuning op de Pastoor Middelkoopschool: Ons Deskundig Team

6

Taal, Rekenen en Hoogbegaafdheid: Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Orthopedagoog voor Ontwikkelingsondersteuning
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Vloeiende Communicatie
Logopedist voor Spraakontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider, rekenspecialist en specialist meer- en hoogbegaafdheid zijn direct verbonden aan de Pastoor Middelkoopschool. De orthopedagoog, werkzaam voor onze stichting, biedt ondersteuning op aanvraag. De logopedist, hoewel niet direct in dienst van de stichting, is regelmatig op onze locatie aanwezig om leerlingen te assisteren.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Rots & Water en Vreedzame School

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Steun
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor Talentontwikkeling
Ergotherapeut voor Dagelijkse Vaardigheden
Pedagogisch Educatief Professional voor Kindontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze school hanteert de succesvolle Rots en Water methodiek, met diverse medewerkers die hierin gespecialiseerd zijn. Alle teamleden zijn getraind in de Vreedzame School methode, wat zorgt voor een harmonieuze en respectvolle leeromgeving voor elke leerling.

5

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak: Effectieve Strategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Focus en Concentratie
Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Orthopedagoog voor Gedragsanalyse
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor Uitdaging
Ergotherapeut voor Praktische Hulpmiddelen

Toelichting van de school:

De taalspecialist, rekenspecialist en onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid zijn direct beschikbaar binnen onze school. De orthopedagoog, een professional van de stichting, kan op verzoek worden ingeschakeld voor specialistische begeleiding.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel zijn er geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling direct aan de school verbonden. We werken echter samen met externe partners indien nodig.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Kinderen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en, indien noodzakelijk, externe zorgverleners om het welzijn van onze leerlingen te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Pastoor Middelkoopschool

Ons Passend Onderwijs Beleid

Op de Pastoor Middelkoopschool in Klazienaveen geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij zijn of haar individuele mogelijkheden. Ons onderwijs is zo ingericht dat het de basis vormt voor de ontwikkeling van al onze leerlingen, wat we basisondersteuning noemen. Soms heeft een leerling echter extra begeleiding nodig om optimaal te kunnen presteren. In zo'n geval gaan we in gesprek met de ouders om samen te bekijken welke ondersteuning het beste past. We evalueren de mogelijkheden van de school en onderzoeken waar eventuele aanvullende hulp ingeschakeld kan worden. Onze school staat er niet alleen voor. We werken nauw samen met specialisten en het samenwerkingsverband Passend Onderwijs 22-02. De intern begeleider speelt hierbij een cruciale rol als aanspreekpunt en coördinator. Via expertiseteams binnen schoolbesturen en het regionaal deskundigen adviesteam (DOA) kunnen we gespecialiseerde hulp inschakelen voor onze leerlingen. Dit DOA brengt specialisten uit diverse onderwijssoorten en zorgpartners samen. Samen met de ouders bepalen we de meest geschikte vervolgstap voor de verdere ontwikkeling van het kind. Indien nodig, regelen we plaatsing op een school voor speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs, zoals De Toermalijn, De Catamaran, De Aventurijn, De Springplank of de Trianthaschool. Deze scholen beschikken over leerkrachten met gespecialiseerde kennis en ervaring, en bieden vaak kleinere klassen. Plaatsing vereist een toelaatbaarheidsverklaring (TLV), die onze school aanvraagt conform de wettelijke bepalingen. Meer informatie over ons samenwerkingsverband vindt u op www.swv2202.nl of kunt u navragen bij onze intern begeleider. Om de onderwijsbehoeften van onze leerlingen optimaal te blijven vervullen, investeren we continu in de professionalisering van ons team. Door middel van scholing, zoals Pedagogisch Tact en begeleiding bij hoogbegaafdheid, en de inzet van onderwijsondersteunend personeel, waarborgen we de kwaliteit van onze ondersteuning, nu en in de toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs

Welke ambitieuze doelen omvat ons schoolplan voor de komende jaren?

Ons schoolplan, oorspronkelijk van 2019-2023, is met een jaar verlengd in nauwe afstemming met de onderwijsinspectie. De strategische doelen zijn helder geformuleerd en onderverdeeld in vier kerngebieden: identiteit, ontwikkeling, organisatie en de bredere omgeving. Voor een gedetailleerde uitwerking verwijzen we naar ons jaarplan 2019-2023. Jaarlijks leggen we verantwoording af aan de Medezeggenschapsraad, het bestuur en de onderwijsinspectie middels een uitgebreid schooljaarverslag. Onze school hanteert de Vreedzame School methode voor pedagogische ontwikkeling, met wekelijkse lessen en teamgesprekken gericht op kwaliteitsborging. Dit bevordert wederzijds respect en versterkt onze aanpak van burgerschapsvorming. Op didactisch vlak focussen we op gepersonaliseerd leren volgens het EDI-model, waarbij continue scholing de instructiekwaliteit verhoogt. Observaties door begeleidingsdiensten, het MIB en de directie garanderen een actueel inzicht in de lespraktijk en maken gerichte bijsturing mogelijk. In het lopende schooljaar ligt de nadruk op verdere professionalisering van didactische vaardigheden en de doorontwikkeling van ons pedagogisch handelen met de Vreedzame School en pedagogisch tact. Alle geplande activiteiten zijn opgenomen in het schooljaarplan. Met ingang van 1 januari 2022 zijn basisvaardigheden een cruciaal onderdeel van het onderwijstoezicht. Ons schooljaarplan 2023/2024 is daarom gericht op de verdere versterking van deze basisvaardigheden, aangevuld met doorlopende projecten uit het voorgaande schooljaar. Specifiek voor schooljaar 2023-2024 verrijken we onze Kwaliteitskaart burgerschap met activiteiten die aansluiten bij de kerncomponenten. We analyseren kritisch wat we behouden, stoppen of nog nodig hebben, en stellen een flexibele activiteitenlijst samen. Daarnaast zetten we, dankzij subsidie voor basisvaardigheden, extra in op digitale geletterdheid, rekenen en taal via de interventiekaart. De gekozen interventies worden toegelicht in een activiteitenplan dat uiterlijk 14 oktober 2023 ingediend moet worden. De doelen met betrekking tot basisvaardigheden zijn gedetailleerd uitgewerkt in het schooljaarplan. Voor schooljaar 2022/2023 lag de focus, mede door de pandemie, op het versterken van de leerlingontwikkeling en het pedagogisch klimaat. Dit werd gerealiseerd met extra ondersteuning door leerkrachten en onderwijsassistenten, gefinancierd met middelen uit het Nationaal Programma Onderwijs (NPO). We ontwikkelden de doorgaande lijn voor rekenen, taal en spelling met nieuwe lesmethoden, waarbij de professionalisering van ons team essentieel was. Het stimuleren van gepersonaliseerd leren door een verrijkte leeromgeving en het vergroten van de eigen regie van de leerling stond centraal. Daarnaast vergrootten we de bewustwording rondom materiële, sociale en geestelijke armoede binnen onze schoolgemeenschap. We hebben onze visie op identiteit en ons burgerschapsplan herzien en aangescherpt. Tot slot werkten we aan een visie voor onze nieuw te bouwen school, die zichtbaar werd in het ontwerp en de realisatie ervan.

Hoe monitort en behaalt onze school de gestelde onderwijsdoelen?

Wij maken gebruik van Schoolmonitor, een systeem dat werkt met de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). Hierin worden de strategische doelen uit ons schoolplan, en de uitwerking daarvan in het schooljaarplan, vertaald naar concrete projecten en tussentijdse doelstellingen. Deze projecten worden toegewezen aan teamleden op basis van hun expertise en verantwoordelijkheden. De jaarplanning bevat specifieke teamvergaderingen die volledig in het teken staan van de PDCA-cyclus binnen Schoolmonitor. Tijdens deze bijeenkomsten worden de voortgang besproken, geëvalueerd en indien nodig bijgestuurd. De uiteindelijke verantwoording van de voortgang en resultaten van het schooljaarplan wordt gedetailleerd vastgelegd in het Schooljaarverslag.

Speciaal Jonge Kind Programma op Pastoor Middelkoopschool

Toelichting van de school

De Pastoor Middelkoopschool biedt een geïntegreerde aanpak voor jonge kinderen met zowel opvang als voorschoolse educatie. Onderwijs en opvang vallen onder de directe verantwoordelijkheid van de schoolleiding, wat zorgt voor een naadloze overgang. Onze toegewijde pedagogisch medewerkers maken integraal deel uit van ons schoolteam. Dit bevordert een consistente en stimulerende omgeving voor uw kind. De voorschool is beschikbaar op dinsdag en donderdag. De buitenschoolse opvang, specifiek voor kinderen vanaf 4 jaar, is dagelijks geopend van maandag tot en met vrijdag. Ontdek de voordelen van ons unieke programma voor de ontwikkeling van uw kind.

Veelgestelde vragen

Is er speciaal aanbod voor jonge kinderen op de Pastoor Middelkoopschool?

Ja, de Pastoor Middelkoopschool biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen. Ons aanbod omvat professionele kinderopvang en stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve en sociale ontwikkeling van uw kind te bevorderen voordat ze aan het basisonderwijs beginnen. We zorgen voor een veilige en educatieve omgeving waar jonge kinderen kunnen groeien en leren.

Ja, de Pastoor Middelkoopschool biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen. Ons aanbod omvat professionele kinderopvang en stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve en sociale ontwikkeling van uw kind te bevorderen voordat ze aan het basisonderwijs beginnen. We zorgen voor een veilige en educatieve omgeving waar jonge kinderen kunnen groeien en leren.

Kinderopvang Klazienaveen
Peuteropvang en VVE Klazienaveen

Met welke partners werkt de Pastoor Middelkoopschool samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met Primenius Opvang. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige kinderopvang en educatieve diensten. Primenius Opvang deelt onze visie op kindontwikkeling en zorgt voor een harmonieuze integratie van opvang en onderwijs. Bezoek de website van Primenius Opvang voor meer informatie over hun diensten en aanpak.

Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met Primenius Opvang. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige kinderopvang en educatieve diensten. Primenius Opvang deelt onze visie op kindontwikkeling en zorgt voor een harmonieuze integratie van opvang en onderwijs. Bezoek de website van Primenius Opvang voor meer informatie over hun diensten en aanpak.

Team | Pastoor Middelkoopschool in Klazienaveen | [2025] Schoolregister