Reformatorische Basisschool
Kreupeleweg 4
3286 BC Klaaswaal

Schoolweging

Schoolweging
29.75
Spreiding
5.53

De schoolweging van Reformatorische Basisschool is 29,75 , met een spreiding van 5,53 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

94,6% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, aanzienlijk hoger dan de landelijke norm van 85%. Dit onderstreept een sterke basiskwaliteit, ondanks de complexe leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

54,8% van de leerlingen beheerst het streefniveau voor taal en rekenen, wat ruim boven de signaleringswaarde van 47,1% ligt. Dit benadrukt de focus op hogere leerdoelen, vooral in de theoretische vakken.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen zijn verdeeld tussen praktisch (36% vmbo-b/k) en theoretisch (64% vmbo-(g)t tot vwo). Dit is evenwichtiger dan vergelijkbare scholen (52% theoretisch). Opvallend is het relatief hoge aandeel havo-advies (20% vs. 16,1% regio), passend bij de protestants-christelijke doelgroep.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsReformatorische BasisschoolGemeente AmsterdamNederland
LIB175.28175.23174.75

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Een opvallend hoog percentage leerlingen (30,8%) presteert onder advies, tegenover 11,8% landelijk. Dit kan samenhangen met de relatief hoge schoolweging. Tegelijk ontbreekt de categorie ‘boven advies’ volledig, wat vragen oproept over de accuraatheid van de adviesvorming.