St. Bernardusschool

De resultaten van St. Bernardusschool in Keijenborg

Current section: resultaten
St. Bernardusstraat 2
7256 AP Keijenborg

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van St. Bernardusschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van St. Bernardusschool

Schoolweging
27.87
Spreiding
5.16

De schoolweging van Sint Bernardusschool Keijenborg is 27,87 , met een spreiding van 5,16 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past St. Bernardusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed St. Bernardusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Met 94,3% score voor het fundamenteel niveau overstijgt de school ruimschoots de inspectienorm van 85%. Toch ligt dit iets onder het landelijk gemiddelde van 96,4%, vooral door lagere rekenvaardigheid in groep 8 (-2,8% t.o.v. voorgaande jaren).

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

60,3% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat vrijwel gelijk is aan het landelijke vergelijkingspercentage (60,5%). Dit ondanks een relatief hoge signaleringswaarde van 48,6%. De school scoort vooral sterk op begrijpend lezen (+4,2% t.o.v. vergelijkbare scholen).

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van St. Bernardusschool?

De adviezen tonen een tweesplitsing: 47,1% havo/vwo-advies (23,53% havo, 23,53% vwo) tegenover 40% vmbo-advies. Dit is hoger dan regionale vergelijkingen (18,6% vwo in de regio). Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijsadvies, in tegenstelling tot 1% bij vergelijkbare scholen. De combinatie van vmbo-(g)t (17,65%) en havo/vwo laat een focus op theoretische leerwegen zien.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsSint Bernardusschool KeijenborgGemeente AmsterdamNederland
LIB175.78175.23174.67

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Om de ontwikkeling van onze leerlingen goed te kunnen volgen worden de tussenresultaten op verschillende manieren gemeten. Op onze school zorgen we voor een ordelijk verloop van de toetsing, zodat wij de ontwikkeling van onze leerlingen goed kunnen volgen. Tussentijds meten we de ontwikkeling van de leerlingen m.b.v. methode afhankelijke en onafhankelijke toetsen (Leerling in Beeld). In de kleutergroepen wordt er niet getoetst, maar de ontwikkeling gevolgd m.b.v. de kleuterobservatielijsten van Kleuter in Beeld. De resultaten van Leerling in Beeld worden overgenomen in het Leerling Volg Systeem van ParnasSys. De toetsen worden afgenomen conform de opgestelde agenda en de Cito-voorschriften (aangevuld met schoolvoorschriften). Ouders worden geïnformeerd over de observaties- en toetsresultaten. Na observaties en het toetsen volgt de analyse, zodat het onderwijsaanbod opnieuw afgestemd kan worden op de behoeften van de leerling.

Zitten de oud-leerlingen van St. Bernardusschool in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

64,3% van de leerlingen presteert op adviesniveau, iets boven het landelijk gemiddelde (62,9%). Wel scoort 14,3% onder advies (vs. 11,8% landelijk), wat mogelijk samenhangt met de complexe leerlingenpopulatie. De 21,4% die boven advies presteert, onderstreept de nauwgezette monitoring zoals beschreven in het adviesprotocol.

Sociale ontwikkeling

De school is een plek waar kinderen samen leren en spelen. Wanneer kinderen op school komen, nemen zij opgedane kennis en ervaring mee vanuit: het gezin, de kinderopvang, de familie, de sociale- of culturele afkomst, etc. Het is vanzelfsprekend dat kinderen vanuit diverse achtergronden op school komen met verschillen in kennis, ervaring en gewoontes. Daarom besteden wij structureel aandacht aan de sociale en maatschappelijke ontwikkeling. LEES MINDER

Ontwikkelen van wederzijds respect

Jezelf kunnen en durven zijn

Je veilig voelen

Wat is de werkwijze van de St. Bernardusschool voor sociale ontwikkeling?

De St. Bernardusschool werkt met de methodiek van de Kanjertraining om een veilige leer-, leef- en werkomgeving te creëren, gebaseerd op respect, veiligheid, plezier en verantwoordelijkheid. Door deze methodiek wordt gewenst gedrag gestimuleerd. Kinderen leren goed voor zichzelf te zorgen en om te gaan met anderen en de wereld om hen heen. Dit gebeurt door kennisontwikkeling, het ontwikkelen van sociaal-maatschappelijke vaardigheden, het vergroten van zelfkennis en het geven van inzicht op de rol in de samenleving.

Welke registratievorm(en) gebruikt de St. Bernardusschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

De St. Bernardusschool gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: LiB, WMK en Sociogram (indien nodig).

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de St. Bernardusschool?

De St. Bernardusschool gebruikt de Kanjertraining als methode voor sociaal-emotioneel leren.