
Schoolweging
De schoolweging van Groen van Prinsterer Katwijk is 30,80 , met een spreiding van 5,17 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Groen van Prinsterer Katwijk | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.5 | 175.51 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
In de eerste twee jaren van het onderwijs worden de kinderen nauwkeurig geobserveerd in hun ontwikkeling. Wij gebruiken daar het middel 'Leerlijn Jonge Kind' voor. Middels observeren en registreren we de voortgang van de ontwikkeling en ontwerpen we een afgestemd beredeneerd aanbod. Vanaf groep 3 worden de leerlingen twee keer per jaar met methode-onafhankelijke toetsen getoetst. De resultaten geven de leerkrachten inzicht in de leervorderingen van de kinderen. De opbrengsten worden op leerling-, groeps- en schoolniveau besproken. Hierbij is naast de toets gegevens ook aandacht voor de brede ontwikkeling van de kinderen. In kaart gebracht wordt wat kinderen nodig hebben om zich optimaal te ontwikkelen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap. De zorg voor de sociaal-emotionele ontwikkeling vormt de basis van ons onderwijs. Ieder kind moet zich welkom voelen op onze school. Naar school gaan is een ontmoeting, waarin kinderen vooral ook van elkaar leren. Geïnspireerd, Kindgericht en Samen zijn kernwaarden in ons onderwijs en zijn de basis voor een optimale ontwikkeling van de kinderen. De leerkrachten laten in hun gedrag betrokkenheid, humor en respect zien. Het schoolklimaat wordt in kaart gebracht middels het LVS ‘Kijk’ en ‘KanVas’. LEES MINDER
Geïnspireerd
Kindgericht
Samen
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Om de sociaal-emotionele ontwikkeling te volgen gebruiken we in de groepen 1 en 2 het leerlingvolgsysteem "Kijk". Vanaf groep 3 gebruiken we 'Kindbegrip'. Dit doen we een keer per jaar.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Kindbegrip