IKC Willem van Oranje in Kampen

De resultaten van IKC Willem van Oranje in Kampen

Current section: resultaten
Gevers Van Endegeeststr 4
8265 Kampen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Willem van Oranje, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IKC Willem van Oranje bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Willem van Oranje bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op IKC Willem van Oranje

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht via de cruciale eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm waarbij minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau dient te halen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief IKC Willem van Oranje.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Resultaten op IKC Willem van Oranje

Het streefniveau biedt een uitdagende uitbreiding op het fundamenteel niveau, met als doel leerlingen in groep acht te stimuleren tot hogere academische prestaties. Ieder schooljaar wordt, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, door de inspectie een gepersonaliseerd streefpercentage vastgesteld. Dit individuele streefpercentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van IKC Willem van Oranje, wat de school aanzet tot continue verbetering en excellentie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Willem van Oranje?

Bij IKC Willem van Oranje volgen we de ontwikkeling van onze leerlingen nauwgezet. We analyseren jaarlijks de doorstroomgegevens naar het voortgezet onderwijs en raadplegen NRO-rapportages om onze advisering te optimaliseren. Voor het schooljaar 2024-2025 zien we een positieve trend. Van de leerlingen die in groep 8 een schooladvies ontvangen, blijkt dit voor 42,2% accuraat na drie jaar voortgezet onderwijs. Een significant deel van onze leerlingen stroomt door naar een hoger niveau dan oorspronkelijk geadviseerd. In schooljaar 2022-2023 bevond 29,9% van de leerlingen zich op TL/HAVO-niveau of hoger. In het daaropvolgende schooljaar 2023-2024 was dit 27,2%. Voor het schooljaar 2024-2025 streven we naar een nog kansrijkere advisering, met een verwacht percentage van 50% doorverwijzingen naar TL/HAVO of hoger.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op IKC Willem van Oranje: Groeien met Zelfvertrouwen

Ontdek hoe IKC Willem van Oranje in Kampen de sociale en emotionele groei van uw kind stimuleert. Wij geloven dat een sterke sociale basis essentieel is voor succes op school en in het leven. Voor een gedetailleerd overzicht van onze aanpak, pedagogische visie en concrete voorbeelden, nodigen wij u van harte uit om onze uitgebreide schoolgids te raadplegen. Hierin vindt u alle informatie over hoe wij uw kind ondersteunen in zijn of haar sociaal-emotionele ontwikkeling.

Ontwikkeling van zelfbewustzijn: Kinderen leren zichzelf beter kennen, hun emoties herkennen en begrijpen hoe hun gedrag anderen beïnvloedt.

Bevordering van zelfmanagement: We leren kinderen hoe ze hun emoties kunnen reguleren, hun impulsen onder controle houden en verantwoordelijkheid nemen voor hun acties.

Stimulering van sociaal bewustzijn: Leerlingen ontwikkelen empathie, leren de perspectieven van anderen te begrijpen en bouwen positieve relaties op met leeftijdsgenoten en volwassenen.

Wat is de aanpak van IKC Willem van Oranje voor de ontwikkeling van sociale vaardigheden?

Op IKC Willem van Oranje in Kampen hanteren we een proactieve aanpak om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen te bevorderen. We creëren een veilige en stimulerende leeromgeving waarin kinderen leren omgaan met elkaar, respect tonen en effectief communiceren. Onze leerkrachten zijn getraind om sociale interacties te begeleiden en kinderen te ondersteunen bij het oplossen van conflicten en het ontwikkelen van empathie. We focussen op het vergroten van het zelfbewustzijn en zelfmanagement van elk kind, wat de basis legt voor gezonde relaties en een positief zelfbeeld.

Welke methodieken gebruikt IKC Willem van Oranje om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale en emotionele groei van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maakt IKC Willem van Oranje gebruik van een gestructureerde registratiemethode. Deze methode stelt ons in staat om de ontwikkeling op het gebied van sociale vaardigheden, emotionele intelligentie en gedrag in kaart te brengen. Dit helpt ons om tijdig passende ondersteuning te bieden en individuele leerplannen aan te passen voor optimale resultaten.

  • Leerling in Beeld

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op IKC Willem van Oranje?

IKC Willem van Oranje zet zich actief in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen door het gebruik van bewezen lesmethoden. Deze methoden sluiten aan bij de belevingswereld van kinderen en bieden praktische handvatten voor het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden. Door structureel aandacht te besteden aan deze gebieden, versterken we het welzijn en de leerprestaties van onze leerlingen.

  • Kwink

Inspectierapport IKC Willem van Oranje: Kwaliteit en Ontwikkeling

IKC Willem van Oranje werkt continu aan kwaliteitsverbetering, zoals blijkt uit de recente inspectiebezoeken. Ondanks veranderingen in het team en management in voorgaande schooljaren (tot en met 2022/2023), is er een heldere visie voor de toekomst. Het vernieuwde Intern Begeleiding en Daadkracht Team (IB/DT) heeft, in nauwe samenwerking met het voltallige team en gebaseerd op input uit het koersplan en schoolplan, een ambitieus verbeterplan opgesteld. Dit plan vormt de basis voor de gezamenlijke inspanningen om de onderwijskwaliteit verder te optimaliseren. Met het oog op een structurele borging van de kwaliteit, staat er in april 2025 een herstelonderzoek gepland. Dit onderzoek zal de voortgang en de resultaten van de ingezette verbeteringen evalueren en bevestigen.

Resultaten | IKC Willem van Oranje in Kampen | [2025] Schoolregister