Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool in Kamerik

Het team van Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool in Kamerik

Current section: team
Overstek 2e
3471 Kamerik

Zie hier hoe het team van Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (10%)
45-55 jaar (30%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (10%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Christelijke Basisschool Eben-Haëzer

Bij Christelijke Basisschool Eben-Haëzer begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht afwezig is vanwege scholing of ziekte, zorgen wij voor een vlotte vervanging. Onze school heeft een team van toegewijde vaste invallers die de leerlingen en de schoolcultuur al goed kennen. Dit zorgt voor minimale onderbreking in de leeromgeving. Daarnaast werken we samen met Klaswijs, een gerenommeerde organisatie die gespecialiseerd is in het leveren van gekwalificeerde invallers voor het christelijk basisonderwijs. In gevallen waar externe vervanging niet direct mogelijk is, zoeken we intern naar de beste oplossing om de lessen doorgang te laten vinden. Alleen in uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk thuis moet blijven. We streven ernaar dit zoveel mogelijk te voorkomen, vooral op de eerste dag van afwezigheid. Ouders worden in alle gevallen proactief geïnformeerd via Social Schools. Voor leerlingen die hierdoor zonder opvang komen te zitten, faciliteert de school noodopvang.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Elke Leerling

0

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Eben-Haëzer zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. We bieden gerichte aandacht en methoden om elke leerling te laten excelleren op dit gebied. Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten aan deze categorie zijn toegewezen, integreren onze ervaren leerkrachten continue differentiatietechnieken in de dagelijkse lespraktijk om aan individuele leerbehoeften te voldoen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociale vaardigheden van onze leerlingen staan voorop. Onze school kent een proactieve aanpak om een positief sociaal-emotioneel klimaat te waarborgen. Onze Intern Begeleider en Kanjercoördinator zijn de centrale experts en het eerste aanspreekpunt voor leerkrachten. Zij ontwikkelen en implementeren strategieën die bijdragen aan een veilige en ondersteunende leeromgeving, waarin elke leerling zich gewaardeerd en begrepen voelt.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij streven naar een optimale werkhouding en een gestructureerde taakaanpak voor al onze leerlingen. Dit bevordert zelfstandigheid en leervaardigheid. Onze leerkrachten zijn getraind in diverse pedagogische methoden om leerlingen te begeleiden bij het ontwikkelen van een positieve gedragshouding en effectieve studievaardigheden, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.

2

Motorische Ontwikkeling: Bewegen en Leren

Beschikbare specialisten:

Pedagogisch Educatief Professional
Kinderoefentherapeut

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor de algehele ontwikkeling van een kind. Op Eben-Haëzer stimuleren we de motorische vaardigheden en een gezonde levensstijl. In samenwerking met de praktijk Beter Bewegen ontvangen onze leerlingen op woensdagen gespecialiseerde begeleiding van een Kinderoefentherapeut in ons eigen speellokaal. Deze samenwerking waarborgt een deskundige aanpak voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op motorisch gebied.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam Onderwijs

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van groot belang. Wij bieden een veilige omgeving waar persoonlijke verzorging en gezondheid aandacht krijgen. Onze school werkt volgens protocollen en in samenwerking met externe professionals waar nodig, om te zorgen voor adequate ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, met respect voor de privacy en behoeften van elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Sportvelden
Gehandicaptentoilet + lift
Grote gezamenlijke keuken
Schuifwanden in de centrale ruimte beneden
Leer- en samenwerkplekken op drie leerpleinen

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op Eben-Haëzer

Ons Schoolbeleid voor Individuele Behoeften

Op Christelijke Basisschool Eben-Haëzer begrijpen we dat elke leerling uniek is en soms extra begeleiding nodig heeft. Naast onze sterke basisondersteuning, bieden we specifieke hulp aan kinderen met een visuele of spraak/taalbeperking, leerlingen met gedragsproblemen die beheersbaar zijn binnen de klas, en kinderen die een ontwikkelingsvoorsprong hebben en baat hebben bij compacting en verrijking. Onze toegewijde intern begeleider coördineert deze extra zorg. Zij voert aanvullende toetsen uit om specifieke leeruitdagingen te identificeren, ondersteunt actief de leerkrachten en adviseert ouders over gepaste hulp. Ook onderhoudt zij contacten met het samenwerkingsverband om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Differentiatie binnen het onderwijs is cruciaal. Hoewel we werken met leerstofjaarklassensystemen, lesgeven we vaak in drie niveaugroepen die per vak kunnen wisselen. Soms is een extra individuele niveaugroep noodzakelijk om aan specifieke onderwijsbehoeften te voldoen, zoals behoefte aan meer uitleg of oefening buiten de reguliere klassikale instructie. We stimuleren leerlingen met 'Verdiepers' voor extra uitdaging op één vakgebied, en 'Verbreders' voor vakoverstijgende opdrachten. Onder deskundige begeleiding werken leerlingen aan deze uitdagende projecten. Beslissingen over doubleren of versnellen worden zorgvuldig overwogen, met aandacht voor de brede ontwikkeling van het kind en altijd in nauw overleg met ouders en eventuele externe professionals. Voor de jongste leerlingen, die in de vroege maanden van het schooljaar vier worden, kijken we extra goed of doorstroming naar de volgende groep passend is, rekening houdend met hun ontwikkelingsleeftijd. Onze school werkt samen met diverse schoolbegeleidingsdiensten, zoals Driestar Educatief, om onze expertise op onderwijskundig gebied te versterken en ondersteuning te bieden bij specifieke zorgvragen. Voor meer informatie over het samenwerkingsverband Passenderwijs kunt u terecht op de website Woerden Wijzer. De schoolgezondheidszorg, via het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en de GGD, biedt ondersteuning bij diverse vragen over school, opvoeding en gezondheid. Leerlingen in groep 2 en 7 ondergaan een Periodiek Gezondheidsonderzoek, met mogelijke doorverwijzing indien nodig. Bij langdurige ziekte van een leerling, werken we nauw samen met ouders en een consulent onderwijsondersteuning zieke leerlingen om het onderwijs zoveel mogelijk door te laten lopen. Meer informatie hierover is te vinden op de website Ziek Zijn en Onderwijs. We streven ernaar ons aanbod voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften continu te verbeteren, in samenwerking met scholen binnen onze vereniging Fides. Een voorbeeld hiervan is de ontwikkeling van een bovenschoolse klas voor meer- en hoogbegaafde leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Eben-Haëzer

Wat zijn de Ontwikkelingsdoelen van ons Schoolplan?

Ons strategisch beleidsplan, met een looptijd van 2024-2028, vormt de basis voor onze schoolontwikkeling. Na een grondige SWOT-analyse in maart 2023, uitgevoerd met input van alle vier Fides-scholen, hebben we onze sterktes en zwaktes geïnventariseerd. Hieruit zijn twee kernthema's voor de vereniging voortgekomen: het benutten van onderwijsvernieuwing voor kwaliteitsverbetering en het vergroten van eigenaarschap bij leerlingen en teamleden. Voor de periode 2023-2027 hebben we concrete verbeterdoelen vastgesteld die de focus van ons handelen bepalen. Deze doelen sluiten aan bij de bredere Fides-thema's en zijn gericht op het versterken van de onderwijskwaliteit. Belangrijke verbeterpunten omvatten harmonisatie met andere Fides-scholen, zoals voor het onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen en de begeleiding van startende leerkrachten. We werken aan het borgen van Effectief Directe Instructie (EDI), met extra aandacht voor nieuwe teamleden. Het leesplezier en leesonderwijs wordt versterkt door samenwerking met de bibliotheek en externe expertise. Verder richten we ons op harmonisatie van de onderbouw qua samenwerking en communicatie, de ontwikkeling van professioneel gedrag, het vertalen van onze onderwijskundige visie naar de dagelijkse praktijk, en het structureren van culturele vorming en techniekonderwijs. Ook het ontwikkelen van een nieuw, bij onze visie passend rapport en een duidelijke visie op (digitaal) burgerschap, ondersteund door de Driestar en gericht op de kerndoelen van SLO voor digitale geletterdheid, zijn speerpunten. We ontwerpen hiervoor conceptleerlijnen voor alle groepen.

Hoe Waarborgen Wij de Kwaliteit en Bereiken We Onze Doelen?

Onderwijs is een dynamisch proces dat voortdurende aandacht vereist voor kwaliteit en doelrealisatie. Bij Eben-Haëzer hanteren we diverse methoden om onze onderwijskwaliteit te bewaken en te verbeteren. We vernieuwen onze lesmethodes periodiek. Bij de selectie van leermiddelen kijken we niet alleen naar de aantrekkelijkheid, maar vooral naar de wetenschappelijke onderbouwing, aansluiting bij bewezen inzichten, de kerndoelen en de mogelijkheden voor differentiatie en verdieping. De kwaliteit van ons onderwijs wordt in grote mate bepaald door onze toegewijde leerkrachten. Zij kennen de leerlingen, stemmen de lesstof af op hun behoeften en zorgen voor een effectieve inzet van materialen. Interne samenwerking en overleg zijn cruciaal, en leerkrachten ontwikkelen zich via persoonlijke ontwikkelingsplannen. Ons leerlingvolgsysteem, ParnasSys, stelt ons in staat om leerlinggegevens te volgen en trends te analyseren. Dit leidt tot inzichten die we gebruiken om ons onderwijs te optimaliseren. De toetsen van Leerling in Beeld, afgenomen door een breed scala aan leerlingen landelijk, bieden aanvullende waardevolle data. De leerlingenraad, bestaande uit leerlingen uit groep 5-8, speelt een actieve rol in schoolontwikkeling. Ze vergaderen maandelijks en bespreken onderwerpen zoals leerlingenenquêtes, verkeersveiligheid en de inrichting van het schoolplein, wat hen leert over democratische beginselen en verantwoordelijkheid. Jaarlijks evalueren we onze kwaliteit door middel van enquêtes onder leerlingen, ouders en personeel. De resultaten worden zorgvuldig besproken in het team en met de Medezeggenschapsraad (MR) om onze onderwijspraktijk continu te verbeteren.

Ontdek het Aanbod voor Jonge Kinderen op Eben-Haëzer Christelijke Basisschool

Toelichting van de school

Op Eben-Haëzer Christelijke Basisschool in Kamerik bloeit de ontwikkeling van jonge kinderen op in onze speciaal ingerichte kleuterklassen. Wij hanteren een thematische aanpak, waarbij we onderwerpen kiezen die direct aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Alle klasactiviteiten, van gezamenlijke kringmomenten tot vrij spel in diverse hoeken en creatieve verwerkingen, worden volledig geïntegreerd binnen het actuele thema. Wij geloven sterk in de kracht van spelend leren. Door spel ontdekken kinderen de wereld om hen heen, en dit biedt ons een ideale gelegenheid om hun woordenschat te verrijken en nieuwe kennis aan te reiken. Een veilige en geborgen omgeving is de fundering voor effectief leren, daarom besteden we extra aandacht aan de sociaal-emotionele groei van elk kind gedurende de kleuterperiode. Voor een gedetailleerde monitoring van de voortgang maken we gebruik van het observatiesysteem "Leerlijnen in ParnasSys". Dit stelt ons in staat om niet alleen beginnende geletterdheid en gecijferdheid te volgen, maar ook spelgedrag, motorische vaardigheden en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Waar nodig bieden we individuele begeleiding of juist extra uitdaging, altijd afgestemd op de leeftijd en specifieke onderwijsbehoeften van het kind.

Veelgestelde vragen

Biedt Eben-Haëzer Christelijke Basisschool speciale programma's voor jonge kinderen?

Eben-Haëzer Christelijke Basisschool in Kamerik richt zich op een integrale ontwikkeling van jonge kinderen binnen het reguliere basisonderwijs, zonder aparte extra programma's.

Met welke partners werkt Eben-Haëzer Christelijke Basisschool samen voor het jonge kind?

Onze school werkt samen met Klein Kamerik om de ontwikkeling en het welzijn van jonge kinderen te ondersteunen.

Onze school werkt samen met Klein Kamerik om de ontwikkeling en het welzijn van jonge kinderen te ondersteunen.

Team | Eben-Haëzer, Christelijke Basisschool in Kamerik | [2025] Schoolregister