
Schoolweging
De schoolweging van It Haskerfjild is 26,78 , met een spreiding van 5,43 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | It Haskerfjild | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De resultaten en ontwikkelingen van de kinderen worden gevolgd door observaties van de leerkrachten, afname van toetsen en (diagnostische) gesprekken met kinderen. We gebruiken hiervoor de gegevens uit de methodes en twee keer per jaar nemen we de BOOM toetsen af. In groep 8 gebruiken we IEP als eindtoets. Aan de hand van de resultaten maken de leerkrachten analyses en worden de kinderen een passend onderwijs-arrangement aangeboden. Ouders worden geïnformeerd over de ontwikkelingen tijden voortgangsgesprekken, maar ook tijdens presentaties van de kinderen. Wanneer de ontwikkelingen niet naar verwachting gaan worden ouders vroegtijdig en frequent geïnformeerd. Daarnaast houden de kinderen een eigen Haskerfjild-portfolio bij waarin ze werk verzamelen waar ze trots op zijn, wat ze nog ontwikkelen en waar ze mee bezig zijn.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school de competenties die nodig zijn om op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Deze vaardigheden omvatten onder andere samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, verbeteren de leerprestaties en ondersteunen de ontwikkeling van burgerschap. LEES MINDER
Vertrouwen
Samen
Respect en plezier
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Wij willen dat kinderen zich veilig en geborgen voelen op school. Het is belangrijk dat onze leerlingen ervaren dat ze hier op een prettige manier nieuwe dingen kunnen leren, zowel cognitief, sociaal-emotioneel als creatief. Dit beschouwen wij als onze pedagogische opdracht. Door op deze manier te werken, creëren we een aangename leeromgeving, een positieve groepssfeer en een goed werkklimaat. Kinderen die met plezier naar school gaan, leren meer. Voor het bevorderen van vertrouwen, veiligheid, rust en wederzijds respect maken we gebruik van de Kanjertraining in de groepen. Deze training bestaat uit een serie lessen met bijbehorende oefeningen die erop gericht zijn de sfeer in de klas te behouden (preventief) of te verbeteren (curatief). Een belangrijk onderdeel van de Kanjertraining is het digitale Kanjer Volg- en Adviessysteem (KanVAS). Dit systeem omvat onder andere een sociogram, een leerlingenvragenlijst, een docentvragenlijst en een breed scala aan pedagogische adviezen.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas