
De resultaten van It Tredde Sté in Jirnsum
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van It Tredde Sté, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van It Tredde Sté
De schoolweging van It Tredde Sté is 30,33 , met een spreiding van 6,95 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past It Tredde Sté bij jullie?
Ontdek hoe goed It Tredde Sté bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Alle leerlingen (100%) behalen het fundamentele niveau, ver boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit benadrukt de effectieve basiskwaliteit, zelfs in een krimpcontext. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 95,9%.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
69,4% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 47,1%. Dit is opmerkelijk gezien de complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 30,33) en toont aan dat de school hogere doelen stelt dan vergelijkbare scholen (57,8% gemiddeld).
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van It Tredde Sté?
De adviezen tonen een sterk theoretisch profiel: 37,5% vwo-advies (vs. 18,6% regio) en 25% havo. Toch is er ook aandacht voor praktijkroutes: 2,5% praktijkonderwijsadvies (iets boven regionaal gemiddelde van 1,01%). Deze tweesporenstrategie past bij de gecombineerde populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | It Tredde Sté | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Na elke instructie wordt gecontroleerd of de leerlingen het doel begrijpen en weten wat ze moeten doen. Is het begrepen dan gaan de leerlingen zelfstandig door met de les, is het niet begrepen dan volgt er een extra instructie. Na elke les wordt gekeken of de doelen van die les behaald zijn, na een langere periode worden de doelen gebundeld bevraagd. Soms gebeurt dit door een toets uit de methode en soms worden er zelf werkbladen ontworpen. Vanuit deze metingen wordt gekeken wat de leerlingen nog nodig hebben in ondersteuning en instructie. Doordat we doelgericht werken en ons er expliciet op richten of doelen gehaald zijn en dit regelmatig controleren, zien we sneller welke doelen nog behaald moeten worden, voordat het volgende doel aangeboden wordt. We vertrouwen erop dat deze manier van werken er voor zorgt dat kinderen niet door moeten in de vaart van de groep, maar de ruimte hebben om soms even meer tijd voor een onderdeel te hebben. En dit zorgt er weer voor dat er achteraf niet extra hulp gegeven hoeft te worden omdat een kind toch te snel door moest. Omdat het van belang is om ook objectieve gegevens te krijgen, wordt er twee keer per jaar getoetst via het leerlingvolgsysteem van het CITO. Deze toets is geen momentopname, maar toetst waar de leerling qua leerontwikkeling zit op de leerlijn die van loopt van groep 1 t/m groep 8. Omdat we dit twee keer per jaar doen, elk jaar weer, is er dus een gedegen dataverzameling op dit gebied. Samen met de informatie met het werk dat normaal gemaakt wordt, de observaties in de klas, de werkhouding, de taakgerichtheid en nog heel veel meer, wordt het beeld van de leerling geschetst.
Zitten de oud-leerlingen van It Tredde Sté in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Met 20% onder advies scoort de school hoger dan landelijk (11,8%), mogelijk door strikte advisering. Desondanks presteert 70% van de leerlingen op adviesniveau, wat aansluit bij de hoge referentieniveaus. De combinatie van hoge ambities en complexe populatie leidt tot deze gemengde uitkomsten.
Sociale ontwikkeling
'Mei inoar, oer eigen paad, te plak' Ons motto zegt eigenlijk alles al. We vinden het op alle fronten van belang dat je samen, via je eigen weg op de juiste plek terecht komt. Dit betekent op sociaal-emotioneel gebied dat we ook daarbij aansluiten bij de verschillen in leerlingen en leerkrachten. Dat betekent dat er ruimte is voor verschillen en dat die verschillen ook zichtbaar mogen zijn. We willen ons de komende tijd meer gaan richten op de eigen verantwoordelijkheid van de leerling. Sociaal Emotioneel Leren is de basis onder onze methode Kwink. Kwink is een methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling en wordt schoolbreed gebruikt. LEES MINDER
eigenheid en diversiteit
samen leren en werken
vertrouwen en verantwoordelijk
Wat is de werkwijze van It Tredde Sté voor sociale ontwikkeling?
It Tredde Sté gebruikt de methode Kwink voor sociaal-emotionele vaardigheden en een leerlingvolgsysteem om de sociaal-emotionele vorming in kaart te brengen. Observaties en meningen van de leerkracht worden meegenomen om een beeld te vormen van wat een leerling denkt, doet en voelt. Bij een signaal volgt een verdiepend gesprek met de leerling. It Tredde Sté vindt het belangrijk dat leerlingen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen acties en keuzes maken in verschillende situaties. Jaarlijks wordt in april het welbevinden van de leerlingen gemeten, deze peiling is terug te vinden in de gegevens van de schoolgids en op de pagina.
Welke registratievorm(en) gebruikt It Tredde Sté om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
It Tredde Sté gebruikt de volgende registratievormen: vragenlijst van WMK (1x in de twee jaar) en nieuwe LVS van Leerling in Beeld.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt It Tredde Sté?
It Tredde Sté gebruikt de volgende methoden: Kwink, De Gouden Weken 2.0, Kriebels in je buik en andere diverse materialen.