
Schoolweging
De schoolweging van Cluster HIN is 29,87 , met een spreiding van 6,34 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 96,67% geslaagden overtreft de school zowel de landelijke norm (85%) als het vergelijkingsgemiddelde (95,71%). Deze score bevestigt dat vrijwel alle leerlingen aan de basisvaardigheden voldoen, een prestatie gezien de complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 61,25% van de leerlingen behaald, ruim boven zowel de schoolspecifieke signaleringswaarde (45,5%) als het vergelijkingsgemiddelde (57,3%). Deze prestatie onderstreept de effectiviteit van het maatwerkonderwijs, waarbij 33,3% van de leerlingen een havo-advies krijgt.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een duidelijke academische ambitie: 50% havo of hoger (33,33% havo + 16,67% vwo), tegenover 26% bij vergelijkbare scholen. Het aandeel vmbo-b/k advise ligt met 22,23% juist lager dan regionale peers (26,73%). Opvallend is het volledig ontbreken van praktijkonderwijsadviezen, wat paste bij het profiel van deze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Cluster HIN | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.05 | 175.81 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Binnen cluster HIN vindt er tweemaal per jaar een tussentijdse meting plaats. Hierbij wordt per groep een groepsbespreking gehouden waarbij wordt ingezoomd op de leerresultaten, vaardigheidsontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling van de leerlingen specifiek en de groep in zijn algemeenheid. Samen met collega leerkrachten en de intern begeleider. Vanuit die besprekingen worden de ondersteuningsbehoeften van de leerling en groep bepaald. Hierop wordt dan voor de komende periode het onderwijsaanbod afgestemd. De schoolleiding bespreekt de analyse van deze besprekingen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Met 78,95% leerlingen op adviesniveau overtreft de school het landelijk gemiddelde (62,93%), wat duidt op zorgvuldige advisering. Het percentage leerlingen dat onder advies presteert (10,53%) ligt net onder het landelijk gemiddelde (11,81%), mogelijk dankzij de nadruk op doorstroombegeleiding in het schoolondersteuningsplan.
Sociale ontwikkeling
Sociale integratie en actief burgerschap. Alle scholen voor primair onderwijs hebben de opdracht om sociale integratie en actief burgerschap vorm te geven in het onderwijs, want samenleven kun je leren. Wij proberen onze kinderen voor te bereiden op het functioneren in onze samenleving. Actief burgerschap heeft vooral te maken met respect voor anderen en de wijze waarop wij met elkaar omgaan. De school is de plek waar kinderen leren omgaan met verschillen en verantwoordelijkheid leren voelen en nemen. LEES MINDER
Veiligheid
Respect en tolerantie
Autonomie
Wat is de werkwijze van Cluster HIN voor sociale ontwikkeling?
Het sociaal-emotionele welbevinden van de leerlingen is van groot belang voor Cluster HIN. De school besteedt structureel en systematisch aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen om hen op te voeden tot verantwoorde burgers. De ontwikkeling van de groep en de individuele leerlingen wordt besproken tijdens de groeps-(leerling) bespreking. De school gebruikt een methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling (Goed Gedaan) en een leerlingvolgsysteem (LVS) voor sociaal-emotionele ontwikkeling (SCOL).
Welke registratievorm(en) gebruikt Cluster HIN om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Cluster HIN gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) en PRAVOO om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Cluster HIN?
Cluster HIN gebruikt de methode 'Goed Gedaan' voor sociaal-emotioneel leren.