
De resultaten van De Tandem in IJsselstein
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Tandem, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Tandem bij jullie?
Ontdek hoe goed De Tandem bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op De Tandem
Het bereiken van het fundamenteel niveau is cruciaal voor de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen aan het einde van de basisschool. Dit niveau, getoetst in groep acht, garandeert een solide basis voor vervolgonderwijs. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit betekent dat minimaal 85% van alle leerlingen dit essentiële niveau moet halen. Op De Tandem streven we ernaar dit percentage te overtreffen, zodat elke leerling optimaal voorbereid is op de toekomst.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Excellente Resultaten op De Tandem
Naast het fundamenteel niveau, zetten we vol in op het streefniveau. Dit ambitieuze niveau daagt onze leerlingen uit om hun talenten maximaal te ontwikkelen en te excelleren in taal en rekenen. Het specifieke streefpercentage wordt per school vastgesteld door de inspectie, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als belangrijke richtlijn voor onze onderwijsaanpak. Op Basisschool De Tandem werken we continu aan het verhogen van deze prestaties, met als doel zoveel mogelijk leerlingen boven de landelijke norm te laten uitstijgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Tandem?
Op basisschool De Tandem in IJsselstein stellen we een weloverwogen schooladvies op maat voor elke leerling. We kijken hierbij naar het complete plaatje van uw kind, waarbij alle factoren meegenomen worden voor een eerlijk advies. Het advies is het resultaat van een zorgvuldige gezamenlijke bespreking tussen de schoolleiding, de intern begeleider en de leerkrachten van zowel het huidige als het voorgaande schooljaar. Hierbij analyseren we de resultaten van Cito-toetsen uit groep 6, 7 en 8, aangevuld met methodetoetsen, het advies uit Leerling in Beeld (LiB) en het individuele ontwikkelperspectief uit Parnassys. Deze brede evaluatie garandeert een compleet beeld. Daarnaast wegen we ook de werkhouding, zelfstandigheid, verantwoordelijkheidsgevoel, motivatie, concentratievermogen, samenwerkingsvaardigheden, reflecterend vermogen, algemene interesse en sociaal-emotionele ontwikkeling mee. Ook de houding ten opzichte van huiswerk is een belangrijk aandachtspunt. Al deze elementen tezamen vormen de basis voor het definitieve schooladvies, dat specifiek is afgestemd op de unieke leerweg van uw kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Tandem
Basisschool De Tandem in IJsselstein is een openbare daltonschool voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Wij bieden passend onderwijs met veel aandacht voor de individuele ontwikkeling van elk kind, waarbij we iedereen verwelkomen. Ons doel is om leerlingen zowel cognitief als sociaal te laten groeien, zodat ze goed voorbereid zijn op het vervolgonderwijs. We hechten veel waarde aan de opvoeding tot respectvolle en zelfstandige burgers. Naast het aanleren van kennis, stimuleren we de culturele, creatieve en fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. Dit alles gebeurt binnen de kernwaarden van het daltononderwijs.
Daltononderwijs: Zelfstandigheid en Samenwerking
Individuele Ontwikkeling: Elk kind centraal
Actief Burgerschap: Respectvolle en verantwoordelijke burgers
Hoe bevordert De Tandem de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Op De Tandem stimuleren we sociale ontwikkeling door middel van onze daltonprincipes: zelfstandigheid, samenwerken, reflectie, effectiviteit en verantwoordelijkheid. Leerlingen leren omgaan met elkaar, ontwikkelen empathie en werken samen aan gezamenlijke doelen. Dit draagt bij aan hun persoonlijke groei en welzijn binnen de schoolomgeving.
Welke registratievormen gebruikt De Tandem voor sociale opbrengsten?
Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van diverse registratievormen. Deze tools helpen ons om inzicht te krijgen in het sociaal-emotionele welbevinden en de vooruitgang van elke leerling. Wij gebruiken de volgende methoden om sociale opbrengsten in kaart te brengen: - Kijk! - Sociaal Emotionele Vragenlijst - Leerling in Beeld
- Kijk!
- Sociaal Emotionele Vragenlijst
- Leerling in Beeld
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op De Tandem?
Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maken we gebruik van effectieve en bewezen methodieken. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden en emotionele intelligentie. Wij zetten de volgende methode in voor sociaal-emotioneel leren: - Kwink
- Kwink
Inspectierapport Basisschool De Tandem: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Basisschool De Tandem in IJsselstein. Dit rapport geeft inzicht in hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit, leerresultaten en pedagogisch klimaat. Wij streven naar excellentie in het basisonderwijs en zetten ons dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving. De inspectiebezoeken helpen ons om onze sterke punten te erkennen en gebieden voor verdere groei te identificeren. Lees het officiële inspectierapport om een compleet beeld te krijgen van de onderwijskwaliteit en de inspanningen die De Tandem levert voor de ontwikkeling van elk kind.