
De resultaten van IKC de Woordhof in Hummelo
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC de Woordhof, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IKC de Woordhof bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC de Woordhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op IKC de Woordhof
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Deze signaleringswaarde van 85% geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief IKC de Woordhof, en dient als een cruciale indicator voor de onderwijskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitieus Leren op IKC de Woordhof
Het streefniveau op IKC de Woordhof daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage weerspiegelt onze ambitie om excellente leerresultaten te behalen voor elke individuele leerling op onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC de Woordhof?
Bij IKC de Woordhof begeleiden we uw kind met zorgvuldigheid naar het juiste schooladvies. Al in leerjaar 7 ontvangen leerlingen een eerste voorlopig advies, dat we uitgebreid bespreken tijdens een persoonlijk driehoeksgesprek met kind en ouders. Deze gesprekken vormen de basis voor een gezamenlijk besluit, waarbij de ambities en het welzijn van uw kind centraal staan. Het advies wordt opgesteld door een team van specialisten, waaronder het bovenbouwcluster, de intern begeleider en de directie. Onze adviezen zijn gebaseerd op een brede evaluatie van observaties, formatieve gegevens en resultaten van de IEP-methode. Na de centrale toetsen in het najaar van leerjaar 8, bekrachtigen we deze adviezen met de behaalde referentieniveaus. We gebruiken hierbij ook de inzichten uit 'Ik Ontwikkel' om de ontwikkeling van uw kind nauwkeurig te volgen. De definitieve adviesgesprekken vinden plaats aan het einde van januari in leerjaar 8. Mocht de doorstroomtoets onverwachte resultaten opleveren, dan passen we het definitieve advies indien nodig naar boven aan, zodat uw kind altijd de best passende vervolgopleiding krijgt.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op IKC de Woordhof: Groeien als Mens
IKC de Woordhof omarmt haar identiteit als openbare school en integreert burgerschapsvorming actief in ons curriculum. We zien de school als een levende oefenplaats voor de echte wereld, waarin betekenisvolle contexten centraal staan. Leerlingen leren hun eigen gedrag en dat van anderen te herkennen, te begrijpen en hierop te reflecteren. Deze bewuste aanpak zorgt voor een veilige en prettige leeromgeving waar iedereen zich welkom voelt en kan floreren. Om deze sociale vaardigheden te versterken, maken we gebruik van de bewezen effectieve Kanjertrainingen, die een veilige basis leggen voor positieve interacties en persoonlijke groei.
Samenwerken en elkaar versterken
Betrokkenheid bij elkaar en de omgeving
De kracht van openbaar onderwijs
Hoe bevordert IKC de Woordhof de sociale ontwikkeling van uw kind?
Op IKC de Woordhof stimuleren we sociale ontwikkeling door een veilige leeromgeving te creëren waarin kinderen leren omgaan met elkaar en reflecteren op hun gedrag. De Kanjertrainingen vormen hierin een belangrijk onderdeel, gericht op positieve interactie en zelfbewustzijn.
Welke methoden gebruikt IKC de Woordhof voor het monitoren van sociale vooruitgang?
IKC de Woordhof hanteert diverse registratiemethoden om de sociale ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen. Dit stelt ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden waar nodig.
- Kanvas voor gestructureerde observaties
- Ontwikkelingsvolgmodel (OVM) voor een brede kijk op groei
- Ik Ontwikkel voor persoonlijke leerdoelen
Met welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren werkt IKC de Woordhof?
Voor het versterken van sociaal-emotionele vaardigheden maakt IKC de Woordhof gebruik van de Kanjertrainingen. Deze methodiek is erop gericht kinderen weerbare, zelfverzekerde en sociale individuen te laten worden.
- Kanjertrainingen voor een positieve sociale basis
Inspectierapport IKC de Woordhof: Kwaliteit en Toezicht
IKC de Woordhof is in 2021 beoordeeld door de onderwijsinspectie in het kader van een vierjaarlijks bestuurlijk toezicht. We zijn bijzonder trots op de positieve uitkomst van dit onderzoek, wat de kwaliteit van ons onderwijs onderstreept. Het volledige inspectierapport, waarin onze schoolprestaties uitgebreid worden beschreven, vindt u op pagina 16 van het rapport van ons bestuur. Ontdek de sterke punten en de continue ontwikkeling die IKC de Woordhof kenmerken.