
Het team van PCBS Van der Brugghenschool in Huizen
Current section: teamZie hier hoe het team van PCBS Van der Brugghenschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van PCBS Van der Brugghenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past PCBS Van der Brugghenschool bij jullie?
Ontdek hoe goed PCBS Van der Brugghenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij PCBS Van der Brugghenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij PCBS Van der Brugghenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij PCBS Van der Brugghenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor PCBS Van der Brugghenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Leerkrachtvervanging op de Van der Brugghenschool
Op de PCBS Van der Brugghenschool streven we naar optimale onderwijskwaliteit, ook bij tijdelijke afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We hebben een helder beleid ontwikkeld om ongeplande uitval op te vangen en het thuishouden van leerlingen te allen tijde te voorkomen. Door proactief te handelen, waarborgen we de continuïteit van het leerproces voor alle kinderen. Onze aanpak voor leerkrachtvervanging is veelzijdig. We kijken eerst intern naar mogelijke oplossingen, zoals het inschakelen van collega's die bereid zijn extra uren te maken of het inzetten van onze flexibele leerkrachtondersteuners. Deze interne flexibiliteit zorgt ervoor dat klassen zoveel mogelijk bij hun eigen leerkracht blijven. Beschikken we niet over interne vervanging, dan doen we een beroep op de Ichthus invalpoule, een samenwerkingsverband van scholen dat zorgt voor snelle en betrouwbare vervanging. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan schakelen we een gespecialiseerd extern bureau in. Deze gestructureerde aanpak garandeert dat er vrijwel altijd een passende oplossing wordt gevonden. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle vervangingsopties zijn uitgeput, worden leerlingen van groep 3 tot en met 8 verdeeld over andere klassen. Leerkrachten hebben hiervoor speciale verdeellijsten en werkboeken klaarliggen om een gestructureerde les te kunnen bieden. Om de rust en stabiliteit te bewaren, vindt deze groepsverdeling maximaal één keer per week plaats. Voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2 hanteren we een ander beleid; zij worden niet verdeeld. Als er geen vervanging beschikbaar is voor deze groepen, kan het voorkomen dat de klas tijdelijk naar huis moet. Dit is een weloverwogen keuze om de specifieke behoeften van deze leeftijdscategorie te respecteren en te waarborgen. Indien het verdelen van een klas om specifieke redenen niet wenselijk is, kan deze ook naar huis worden gestuurd. Wanneer er twee opeenvolgende dagen geen oplossing gevonden kan worden, wisselen we de thuisblijvende klas af. Dit betekent dat een andere groep vanaf de derde dag thuis is, waardoor geen enkele groep langer dan twee dagen achter elkaar verplicht thuis hoeft te blijven. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, werken we nauw samen met het bestuur om een structurele en passende oplossing te vinden. De medezeggenschapsraad wordt in dit proces volledig geïnformeerd over de genomen maatregelen en ontwikkelingen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Onze school is een TOM-school. TOM staat voor Teamonderwijs op Maat en is een onderwijsconcept, waarbij iedere instructiegroep lesinstructie op niveau krijgt om optimaal af te stemmen op de onderwijsbehoeften. In groep 1/2 wordt de basis gelegd. De werkwijze van de kleuters wordt doorgevoerd naar de hogere groepen. Door het inzetten van 'de kleine kring', krijgen kinderen instructie op hun eigen niveau. In de groepen 3 t/m 8 werken de leerlingen 's ochtends in de zogenoemde TOM-blokken. De ochtend wordt o.a. verdeeld in drie of vier (TOM)blokken van een half uur. Ieder blok krijgen de leerlingen een nieuwe lesactiviteit. Elke dag worden er drie instructie-momenten op niveau gegeven van hetzelfde vak. Op deze wijze krijgen de leerlingen alle lesinstructies op maat aangeboden.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Team van Onderwijsexperts: Extra Ondersteuning voor Uw Kind op de Van der Brugghenschool
Taal, Rekenen en Lezen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de PCBS Van der Brugghenschool zetten we diverse specialisten in om de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen te versterken. Onze intern begeleider, rekenspecialist en remedial teacher bieden structurele ondersteuning. Daarnaast worden expertisegebieden zoals logopedie, leesspecialisme, specialist jonge kind en kindercoaching ingezet op basis van individuele behoeften en de doorlopende ontwikkeling van ons onderwijs. Deze specialistische hulp krijgt vaak een plek binnen onze professionele leergemeenschappen of bij specifieke hulpvragen van leerlingen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Leerlingen die extra begeleiding nodig hebben op sociaal-emotioneel vlak, worden nauwlettend gevolgd. De intern begeleider bespreekt de voortgang met de leerling en het team, vaak in samenspraak met onze PLG-PBS. Samen bepalen we welke gerichte interventies het meest effectief zijn om uw kind te ondersteunen in zijn of haar persoonlijke ontwikkeling. Ons doel is een veilige en stimulerende leeromgeving voor ieder kind.
Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die extra ondersteuning wensen op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, staat ons team klaar. De leerkracht bespreekt de situatie met de intern begeleider om de beste aanpak te bepalen. Afhankelijk van de specifieke behoefte, kunnen diverse expertises worden ingezet om gerichte interventies te bieden. Samen werken we aan een optimale leerervaring en academische vooruitgang voor elk kind.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Fit en Vaardig
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De PCBS Van der Brugghenschool werkt samen met Physio4Kids om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren. Wekelijks is er kinderfysiotherapie beschikbaar binnen onze school. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen met motorische uitdagingen de juiste begeleiding krijgen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen in een veilige en professionele omgeving.
Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we geen specifieke medische professionals op school hebben voor directe handelingen of verzorging, werken we nauw samen met externe zorgverleners en ouders. Wanneer medische of verzorgingsbehoeften spelen, zorgen we voor een heldere communicatielijn en coördinatie met de juiste professionals. Ons schoolteam staat klaar om samen met u en de betrokken zorgpartners een passend ondersteuningsplan op te stellen, zodat uw kind zich optimaal kan concentreren op zijn of haar schoolontwikkeling.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Succesvolle Leerlingen
Gedetailleerde Toelichting van de Van der Brugghenschool
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Toekomstgericht Plan
Wat zijn de onderwijsdoelen van PCBS Van der Brugghenschool voor het schooljaar 2025-2026?
Hoe waarborgt PCBS Van der Brugghenschool de kwaliteit van het onderwijs en de gestelde doelen?
Downloaden
Download Ons Schoolplan HierProgramma Jonge Kind: Start uw Kind met Succes op de Van der Brugghenschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal programma biedt de Van der Brugghenschool voor jonge kinderen?
Met welke organisaties werkt de Van der Brugghenschool samen voor de jongste kinderen?
De PCBS Van der Brugghenschool werkt nauw samen met Stichting Kinderopvang Huizen. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn en een harmonieuze overgang voor kinderen die van de kinderopvang naar onze school komen. Door deze verbinding kunnen we de ontwikkeling van jonge kinderen in Huizen optimaal ondersteunen.