Het Mozaïek in Houten

Het team van Het Mozaïek in Houten

Current section: team
Glazeniersgilde 18
3994 Houten

Zie hier hoe het team van Het Mozaïek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Het Mozaïek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Het Mozaïek bij jullie?

Ontdek hoe goed Het Mozaïek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Het Mozaïek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Het Mozaïek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (23.5%)
35-45 jaar (35.3%)
45-55 jaar (5.9%)
55-65 jaar (35.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Het Mozaïek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Het Mozaïek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op Het Mozaïek: Altijd Zorg voor Continuïteit

Op basisschool Het Mozaïek waarborgen we de continuïteit van ons onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van personeel. Bij ziekte of verlof van een leerkracht stellen we alles in het werk om de lessen zo min mogelijk te laten beïnvloeden. Dit doen we primair door interne oplossingen te zoeken, waarbij we kijken naar de flexibiliteit binnen ons eigen toegewijde team. Wanneer een interne oplossing niet haalbaar is, schakelen we onze betrouwbare partners in voor onderwijspersoneel. We doen een uitvraag bij gespecialiseerde bureaus zoals PIO/Transvita. Als ook zij geen geschikte vervanger kunnen aanbieden, wordt de zoektocht voortgezet via andere kanalen, zoals Talentiko, om de best mogelijke match te vinden. In het zeldzame geval dat het ondanks alle inspanningen niet lukt om een passende vervanger te vinden, passen we onze groepsindeling tijdelijk aan. We verdelen de leerlingen dan over andere groepen, waarbij we ervoor zorgen dat geen enkele groep vaker dan eens in de twee dagen gesplitst wordt. Zo garanderen we dat elk kind de aandacht en begeleiding krijgt die het verdient.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning: Ontdek Onze Deskundige Specialisten

5

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor gerichte begeleiding
Gespecialiseerde Rekendocent
Remedial Teacher voor extra oefening
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Het Mozaïek geloven we in een sterke basis voor elke leerling. Onze toegewijde taal- en rekenspecialisten, samen met de intern begeleider en remedial teacher, zorgen voor gepersonaliseerde aandacht. Ze bieden extra ondersteuning waar nodig, met een focus op het versterken van essentiële vaardigheden. Ook leerlingen met een meer- of hoogbegaafdheidsprofiel krijgen hierdoor de uitdaging die ze nodig hebben.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor sociaal welzijn
Remedial Teacher voor emotionele groei
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjertrainers voor positieve interacties

Toelichting van de school:

Een veilige en positieve leeromgeving is cruciaal voor de ontwikkeling van elk kind. Onze intern begeleider, remedial teacher en Kanjerspecialisten werken nauw samen om een ondersteunende sfeer te creëren. Zij besteden aandacht aan sociale vaardigheden, emotieregulatie en het bevorderen van zelfvertrouwen. Ook de specialist voor meer- en hoogbegaafdheid draagt bij aan een inclusieve benadering van alle leerlingen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Het Mozaïek hanteren we duidelijke regels en routines om een veilige, rustige en gefocuste leeromgeving te waarborgen. Deze afspraken gelden overal, van de entree tot de klas en tijdens het buitenspelen. We stimuleren zelfstandigheid vanaf groep 1 met een doordachte taakaanpak. Kinderen leren zelf materialen te pakken, hulp te vragen, zelfstandig te werken en te reflecteren op hun eigen leerproces. Dit geldt voor de dagelijkse taken tot het plannen van weektaken in groep 8.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke motorische specialisten hebben, integreren we beweging en lichamelijke activiteit in ons dagelijkse lesprogramma. We geloven dat een actieve levensstijl bijdraagt aan een betere concentratie en algeheel welzijn. Door middel van spel, gymlessen en bewegend leren stimuleren we de motorische vaardigheden en de fysieke ontwikkeling van al onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en externe professionals. De school biedt een veilige omgeving waar de basisprincipes van persoonlijke hygiëne worden nageleefd. Onze leerkrachten en ondersteunend personeel zijn alert op het welzijn van de kinderen en bieden ondersteuning waar nodig, in lijn met de schoolregels en protocollen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Handvaardigheidslokaal

Onze Aanpak voor Extra Leerlingondersteuning op Basisschool Het Mozaïek

Gedetailleerd Overzicht van Ondersteuningsfaciliteiten

In kaart brengen van onderwijsbehoeften Op Het Mozaïek volgen we de ontwikkeling van elk kind nauwgezet. Dit stelt ons in staat om eventuele onderwijsbehoeften vroegtijdig te signaleren, zowel door leerkrachten als door ouders. Hoe eerder we specifieke ondersteuning bieden, hoe beter we mogelijke ontwikkelingsachterstanden kunnen voorkomen en hoe meer we het leerproces van uw kind kunnen optimaliseren. Gestructureerde Ondersteuningstrajecten Voor kinderen die extra hulp nodig hebben, hanteren we een vastgesteld stappenplan. Dit plan, dat details bevat over de aanpak en de samenwerking tussen school en thuis, is inzichtelijk via onze Intern Begeleider. Het Mozaïek gelooft in een proactieve en gestructureerde aanpak om elk kind de best mogelijke begeleiding te garanderen. Remedial Teaching en Differentiatie Onze gespecialiseerde remedial teacher (RT-er) biedt gerichte hulp aan leerlingen met specifieke leer- of faalangstproblemen. Deze begeleiding kan zowel individueel als in kleine groepjes plaatsvinden. We werken adaptief en opbrengstgericht, waarbij we de instructie en verwerking van lesstof afstemmen op de individuele behoeften van de leerling. Methodetoetsen en het Cito leerlingvolgsysteem helpen ons om de voortgang te monitoren en het onderwijsaanbod bij te sturen waar nodig. Individuele Handelingsplannen en Talentontwikkeling Indien de standaardaanpak niet volstaat, stellen we individuele handelingsplannen op. Deze plannen beschrijven specifieke ondersteuningsmaatregelen om elk kind op zijn of haar niveau te laten excelleren. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen bieden we uitdagende leertrajecten, zowel binnen als buiten de klas. Dit kan via een aangepast programma, kleine werkgroepen of een gespecialiseerd Skillsgroepje, begeleid door onze Talent Coach. Voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben buiten de schoolmuren, is er een samenwerking met de Day a Week School (DWS) Amsterdam. Rol van de Intern Begeleider (IB-er) De Intern Begeleider is een cruciale schakel in onze zorgstructuur. De IB-er ondersteunt leerkrachten bij het analyseren van leerlinggegevens, het opstellen van groeps- en individuele handelingsplannen en het monitoren van de voortgang. Daarnaast coördineert de IB-er het contact met ouders en externe instanties, organiseert multidisciplinaire overleggen en draagt bij aan de schoolbrede kwaliteitsverbetering van ons onderwijsaanbod. Samenwerking met GGD en Sociaal Team Basisschool Het Mozaïek werkt nauw samen met de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van de GGD regio Utrecht voor gezondheidsonderzoeken en preventieve zorg. Ook het Sociaal Team Houten biedt ondersteuning bij opvoedings- en opgroeivragen. Beide organisaties zijn belangrijke partners in het waarborgen van het welzijn en de ontwikkeling van onze leerlingen. Toekomstige Ontwikkelingen: Nederlands als Tweede Taal We erkennen de diversiteit binnen onze leerlingenpopulatie, waaronder leerlingen met Nederlands als tweede taal. In de komende jaren zullen we ons onderwijsaanbod, met name in de onderbouw, verder verrijken met specifieke aandacht voor woordenschatontwikkeling om deze leerlingen optimaal te ondersteunen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek onze kwaliteitszorg en schoolplan: Uw Gids voor Educatieve Excellentie

Welke ambitieuze doelen stelt ons schoolplan voor de komende jaren?

Ons schoolplan 2024-2028 is nauw verbonden met de vier kernbouwstenen van het koersplan van Stichting Fluenta. Voor elke bouwsteen definiëren we concrete doelen en ambities, inclusief de strategieën om deze te realiseren. Daarnaast presenteren we specifieke, schooleigen ontwikkelthema's. Centraal staat het vakmanschap van onze leerkrachten. Zij maken weloverwogen pedagogische en didactische keuzes, en passen bewezen instructiemodellen toe. Kennisdeling en samenwerking binnen en buiten de school stimuleren we actief. Elke leerkracht creëert een stimulerende leeromgeving, werkt doelgericht met leerlijnen en geeft feedback die leerlingen verder brengt. We streven ernaar onze didactische aanpakken voortdurend te verdiepen. Leiderschap binnen ons team is essentieel; niet top-down, maar vanuit expertise en gedeelde visie. Leerkrachten herkennen wat nodig is en nemen proactief initiatief. De schoolleider faciliteert dit door ondersteunende structuren te bieden, zodat teamleden leiderschap kunnen tonen in schoolontwikkeling. Burgerschap bevorderen we door de ontwikkeling van het morele kompas van elke leerling te stimuleren en een democratische houding ten opzichte van andersdenkenden te cultiveren. We verbinden ons onderwijs met de lokale gemeenschap, vanuit onze eigen visie op burgerschap. Werkplezier is cruciaal voor duurzaam onderwijskwaliteit. We onderzoeken innovatieve organisatiemodellen om continuïteit te waarborgen en experimenteren met pilots. Een werkomgeving waarin plezier, welbevinden en zelfvertrouwen centraal staan, waar medewerkers zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen, is ons streven. Medewerkers ervaren werkplezier en nemen de ruimte voor hun kerntaken, waarbij persoonlijk leiderschap wordt getoond. We borgen een doorlopende lijn in de samenwerking tussen leerlingen en ontwikkelen een visie op digitale geletterdheid, inclusief leerlijnen en praktische implementatie. Ook de creatieve ontwikkeling van kinderen krijgt volop aandacht, met een visie, doorlopende leerlijnen en borging in de praktijk.

Hoe monitoren en realiseren we onze schoolplandoelen?

Onze jaarplannen vertalen de ambitieuze doelen uit het schoolplan naar concrete acties voor elk schooljaar. We volgen de vastgestelde planning nauwgezet. De voortgang van het jaarplan wordt periodiek gemonitord door het managementteam, in samenwerking met de verantwoordelijke teamleden voor de diverse ontwikkelgebieden. Aan het einde van elk schooljaar evalueren deze kartrekkers de behaalde (tussen)doelen. De directie en intern begeleider bespreken deze evaluaties en vullen deze aan waar nodig. Vervolgens presenteert het team de evaluaties, die gezamenlijk worden besproken en vastgesteld. Op basis van deze inzichten en de strategische planning uit het schoolplan, stellen we het nieuwe jaarplan op, waarmee we continu streven naar verbetering van ons onderwijs.

Ontdek Ons Rijke Aanbod voor het Jonge Kind in Houten

Toelichting van de school

Basisschool Het Mozaïek in Houten biedt een inspirerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op een brede ontwikkeling, waarbij we de nieuwsgierigheid prikkelen en een stevige basis leggen voor de toekomst. Wij geloven in een persoonlijke aanpak, waarbij elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. Door middel van speelse activiteiten en gestructureerde leermomenten zorgen we ervoor dat jonge kinderen zich optimaal kunnen voorbereiden op hun verdere schoolloopbaan. Ontdek de voordelen van ons kindgerichte onderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op Het Mozaïek?

Basisschool Het Mozaïek biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, inclusief mogelijkheden voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. Wij focussen op een stimulerende omgeving waar spelenderwijs leren centraal staat. Ons aanbod sluit naadloos aan bij de ontwikkelingsbehoeften van jonge kinderen, met als doel een soepele overgang naar de basisschool te garanderen.

Basisschool Het Mozaïek biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, inclusief mogelijkheden voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. Wij focussen op een stimulerende omgeving waar spelenderwijs leren centraal staat. Ons aanbod sluit naadloos aan bij de ontwikkelingsbehoeften van jonge kinderen, met als doel een soepele overgang naar de basisschool te garanderen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang mogelijkheden

Met welke partners werkt Het Mozaïek samen voor het jonge kind programma?

Voor ons rijke aanbod voor het jonge kind werken wij nauw samen met Kind & Co Ludens. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we hoogwaardige kinderopvang en educatieve programma's kunnen aanbieden die aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen en hun ouders. Kind & Co Ludens is een gerenommeerde partner die expertise inbrengt op het gebied van vroeg- en voorschoolse educatie. Samen bieden we een veilige en stimulerende omgeving voor de ontwikkeling van uw kind.

Voor ons rijke aanbod voor het jonge kind werken wij nauw samen met Kind & Co Ludens. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we hoogwaardige kinderopvang en educatieve programma's kunnen aanbieden die aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen en hun ouders. Kind & Co Ludens is een gerenommeerde partner die expertise inbrengt op het gebied van vroeg- en voorschoolse educatie. Samen bieden we een veilige en stimulerende omgeving voor de ontwikkeling van uw kind.

Team | Het Mozaïek in Houten | [2025] Schoolregister