Basisschool Aventurijn in Houten

Het team van Basisschool Aventurijn in Houten

Current section: team
Raaigras 101 D
3994 Houten

Zie hier hoe het team van Basisschool Aventurijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Aventurijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Aventurijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Aventurijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Aventurijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Aventurijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4%)
25-35 jaar (16%)
35-45 jaar (32%)
45-55 jaar (28%)
55-65 jaar (16%)
&ge;65 jaar (4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Aventurijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (19.2%)
Management (3.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Aventurijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallerregeling op Basisschool Aventurijn

Ontdek hoe Basisschool Aventurijn zorgt voor continuïteit in het onderwijs bij afwezigheid van leerkrachten. Wij maken optimaal gebruik van de gespecialiseerde Transvita invalpool. Deze pool garandeert de inzet van bevoegde en ervaren leerkrachten om uw kind de best mogelijke begeleiding te bieden, zelfs bij onverwachte situaties. In de zeldzame gevallen dat er geen geschikte invaller beschikbaar is via Transvita, schakelen we intern onze eigen getalenteerde leerkrachten in. Als dit ook niet mogelijk blijkt, verdelen we de leerlingen over de bestaande klassen om een zo normaal mogelijke lesdag te garanderen. Uw kind blijft zo altijd in een vertrouwde omgeving. In uitzonderlijke omstandigheden, wanneer er voor meerdere groepen geen invallers beschikbaar zijn, kan besloten worden dat een groep tijdelijk thuis zelfstandig aan het werk gaat. Ouders worden in dergelijke situaties direct en transparant geïnformeerd. Dit beleid waarborgt de educatieve kwaliteit en de veiligheid van alle leerlingen op Aventurijn.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De meeste teamleden op Aventurijn zijn groepsleerkrachten. In veel groepen zijn twee leerkrachten werkzaam die ieder bepaalde dagen of dagdelen voor hun rekening nemen. Vanzelfsprekend zijn beide leerkrachten verantwoordelijk voor de groep. Zij dragen de zorg voor het welzijn van de kinderen en voor het bereiken van de doelen. Ook als blijkt dat een kind speciale begeleiding in de klas nodig heeft, zijn zij voor u, zeker in eerste instantie, het aanspreekpunt. Bijna alle teamleden hebben een eigen specialisme. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld Engels, coöperatief leren, gedrag, thematisch werken, meerbegaafdheid, ICT, taal, rekenen en KiVa (anti pestprogramma).

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Basisschool Aventurijn

4

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Aventurijn leggen we een sterke nadruk op taal- en rekenvaardigheden. Onze toegewijde specialisten, waaronder een intern begeleider, rekenspecialist, taalspecialist en een expert in meer- en hoogbegaafdheid, zorgen ervoor dat elke leerling de nodige ondersteuning krijgt om deze cruciale basisvakken te beheersen. Wij geloven in een persoonlijke aanpak, waarbij we de individuele leerbehoeften van uw kind centraal stellen. Door gerichte aandacht en gespecialiseerde methoden helpen we leerlingen om hun volledige potentieel te bereiken in zowel taal als rekenen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind zijn essentieel voor een succesvolle schoolervaring. Basisschool Aventurijn biedt gespecialiseerde begeleiding door onze intern begeleider en een orthopedagoog. Deze professionals werken nauw samen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Ze bieden ondersteuning bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, emotionele intelligentie en een positief zelfbeeld, zodat elk kind zich optimaal kan ontplooien.

3

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Structuur en Zelfstandigheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en effectieve taakaanpak zijn sleutels tot academisch succes. Onze school beschikt over een team van specialisten, waaronder een intern begeleider, orthopedagoog en onze specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Zij bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van structuur, zelfstandigheid en een positieve benadering van schooltaken. We focussen op het aanleren van strategieën die leerlingen helpen om uitdagingen aan te gaan en hun leerproces te optimaliseren.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Beweging en fysieke activiteit zijn cruciaal voor de algehele ontwikkeling van een kind. Op Basisschool Aventurijn stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling met behulp van onze gespecialiseerde teamleden. Onze intern begeleider, orthopedagoog en vakdocent bewegingsonderwijs werken samen om leerlingen te begeleiden bij het ontwikkelen van motorische vaardigheden en een actieve levensstijl. We bieden een breed scala aan bewegingsactiviteiten die bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van uw kind.

3

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
BHV

Toelichting van de school:

De gezondheid, veiligheid en persoonlijke verzorging van onze leerlingen staan voorop. Basisschool Aventurijn heeft een toegewijd team dat zorg draagt voor deze aspecten, bestaande uit onze intern begeleider, een orthopedagoog en BHV-getraind personeel. Wij zorgen voor een veilige omgeving waar leerlingen zich verzorgd en beschermd voelen. Onze specialisten bieden ondersteuning en begeleiding bij medische situaties en persoonlijke verzorging, conform de geldende protocollen en richtlijnen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Leskeuken, Handvaardigheidsruimte, Techniektorens.
Vanaf groep 3 krijg iedereen een eigen chromebook.
Op ons groene schoolplein is een buitenlokaal.

Extra Ondersteuning op Maat: Succes voor Elke Leerling bij Aventurijn

Ons Ondersteuningsaanbod: Een Diepgaande Toelichting

Bij Basisschool Aventurijn geloven we sterk in gepersonaliseerd onderwijs. We zorgen ervoor dat elk kind de ondersteuning krijgt die aansluit bij zijn of haar unieke ontwikkelingsniveau en leerbehoeften. Of een leerling nu extra hulp nodig heeft of juist extra uitdaging zoekt, wij bieden een passend en stimulerend leerklimaat. Onze aanpak is flexibel en maakt gebruik van de individuele talenten en kwaliteiten van elk kind. We faciliteren externe specialisten om kinderen tijdens schooltijd deskundige begeleiding te bieden. Leerlingen die ondanks onze inspanningen op school onvoldoende vooruitgang boeken, kunnen deelnemen aan onze bovenschoolse Flexklas voor gerichte ondersteuning. We zetten vol in op het versterken van het leerpotentieel van al onze leerlingen. Dit betekent dat we verder kijken dan de huidige prestaties en ons richten op de maximale ontwikkeling die een kind kan doormaken onder optimale omstandigheden. Door middel van formatieve evaluatie, kindgesprekken, reflectie, portfolio's en het ontwikkelen van executieve vaardigheden, bevorderen we een positieve groeimentaliteit. Onze didactische aanpak, gebaseerd op het EDI-model, en onze pedagogische flexibiliteit, ondersteund door teamleren, zorgen voor continue verbetering. In onze onderwijsteams werken leerkrachten samen aan de ontwikkeling van elke leerling, met als doel ook de resultaten in kernvakken te verhogen. Nieuw dit schooljaar introduceren we een gespecialiseerde taalleerlijn voor (hoog)begaafde leerlingen die extra uitdaging nodig hebben buiten het reguliere lesmateriaal. Deze leerlingen worden begeleid door onze hoogbegaafdheidsspecialist en hun eigen leerkracht, wat zorgt voor een effectieve en op maat gemaakte leerervaring. Voor (hoog)begaafde leerlingen bieden wij tevens de veelgeprezen Flexklas. Dit is een wekelijkse onderwijssetting waar leerlingen met specifieke begeleidingsbehoeften gedurende een afgebakende periode intensief onderwijs ontvangen dat perfect aansluit bij hun individuele leerstijl en tempo. We passen twee modellen van peer-group-onderwijs toe: het 'clustermodel' voor leerlingen met hoge cognitieve capaciteiten in kleine, ontwikkelingsgelijke groepen, en 'verrijkingsklassen' of 'plusklassen' voor deeltijdprogramma's buiten de reguliere klas, gericht op specifieke leerbehoeften. Met de ontvangen subsidie Basisvaardigheden ontwikkelen we een actieplan voor de komende twee jaar. Samen met ons team, de leerlingenraad en de Medezeggenschapsraad (MR) formuleren we concrete doelen voor taal, rekenen, burgerschap en leervoorwaarden, specifiek afgestemd op onze leerlingenpopulatie en gericht op kwaliteitsverbetering. Ouders worden actief betrokken bij dit plan en geïnformeerd over de voortgang. Via het samenwerkingsverband Profi Pendi is er een steunpunt voor ouders met vragen over de begeleiding van hun kind. Meer informatie is te vinden op Jeugd- en oudersteunpunt Lekstroom. Volgend schooljaar implementeren we een procedure waarbij leerlingen actief betrokken worden bij het opstellen van hun eigen ontwikkelingsperspectiefplan (OPP). Bovendien ontwikkelen we een proces om leerlingen inspraak te geven in het ondersteuningsaanbod van de school, wat bijdraagt aan een nog meer kindgerichte aanpak.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan 2023-2027: De Toekomst van Leren bij Aventurijn

Welke educatieve doelen streeft Basisschool Aventurijn na in het schoolplan 2023-2027?

Bij Basisschool Aventurijn geloven we in continue verbetering, vandaar ons motto: 'Elke dag een beetje beter'. Ons schoolplan voor 2023-2027, ontwikkeld in samenwerking met leerkrachten en ouders, richt zich op diverse kerngebieden. We streven naar passende instructie voor elk leerniveau, met nadruk op Expliciete Directe Instructie (EDI) en onderzoekend leren, om de leerresultaten te optimaliseren. Daarnaast zetten we in op een thematisch onderwijsaanbod, verrijkt met kunst en cultuur via externe partnerschappen. We halen de buitenwereld naar binnen door leeractiviteiten te organiseren in de directe omgeving van onze school. Formatief leren wordt gestimuleerd door coöperatieve werkvormen en bewegend leren. Ontwikkelgesprekken met zowel leerlingen als ouders, en het gebruik van portfolio's, ondersteunen dit proces. We werken aan de implementatie van burgerschapsvorming voor meer samenhang in ons onderwijs. Ook verdiepen we onze kennis van rekenonderwijs om beter aan te sluiten bij de individuele leerbehoeften. In het schooljaar 2024-2025 implementeren we een nieuwe taalmethode. Eigenaarschap van leerlingen en medewerkers in hun eigen leerontwikkeling is essentieel. We faciliteren schoolontwikkeling via onderwijs- en ontwikkelteams. De leerlijn peuters-kleuters wordt verder ontwikkeld en geïmplementeerd, net als de leerlijn 'spelend leren' voor groep 1-2-3. Het versterken van de ouderbetrokkenheid en het optimaliseren van onze fysieke leeromgeving voor thematisch onderwijs zijn eveneens prioriteiten.

Hoe waarborgt Basisschool Aventurijn de realisatie van haar educatieve doelen?

Binnen de stichting Fectio hanteren we een gestructureerde kwaliteitscyclus met monitoring, zoals gedetailleerd beschreven op de website van de stichting (www.ksfectio.nl). Op Basisschool Aventurijn passen we een LEAN-werkwijze toe voor de gezamenlijke ontwikkeling, implementatie en borging van onze doelen. Dit doen we middels ontwikkelborden en gezamenlijk lesontwerp. Onze ontwikkelteams nemen tijdelijk het eigenaarschap over specifieke thema's. Via de LEAN-aanpak zorgen zij ervoor dat alle medewerkers betrokken zijn bij de ontwikkeling en implementatie van deze doelen. Ambitiekaarten documenteren de te ondernemen stappen, terwijl kwaliteitskaarten de gemaakte afspraken en werkwijzen vastleggen. Deze kaarten worden jaarlijks door het team geëvalueerd om onze onderwijskwaliteit continu te waarborgen.

Downloaden

Ontdek ons Stimulerende Aanbod voor Peuters en Kleuters

Toelichting van de school

Bij Basisschool Aventurijn geloven we dat spelend leren de sleutel is tot succes voor jonge kinderen. Onze visie is gericht op het creëren van een omgeving waarin kinderen door middel van spel niet alleen plezier beleven, maar ook essentiële vaardigheden ontwikkelen en leren samenwerken. Onze leerkrachten fungeren als inspirerende coaches die de nieuwsgierigheid prikkelen en kinderen uitdagen om te ontdekken. We zetten spel doelgericht in als middel om kennis te vergaren en vaardigheden toe te passen. Hierdoor ontwikkelen onze kleuters belangrijke sociaal-culturele inzichten en een stevig fundament voor hun verdere schoolcarrière. De leeromgeving is rijk en thematisch opgezet, wat kinderen uitnodigt tot actief ontdekken en oefenen. We stimuleren kritisch denken en moedigen kinderen aan om de ruimte, zowel binnen als buiten de klas, optimaal te benutten. Het schoolplein is een integraal onderdeel van deze leeromgeving, waar kinderen leren door interactie en zelfstandig spelen. Elke stap in de ontwikkeling van uw kind wordt vastgelegd in een persoonlijk portfolio. Dit maakt de voortgang niet alleen inzichtelijk voor ouders, maar versterkt ook het eigenaarschap van het kind over zijn eigen leerproces. We zien dit als een cruciaal instrument voor zelfontwikkeling. Wij zijn er van overtuigd dat de beste ondersteuning voor de ontwikkeling van een kind alleen tot stand komt door een nauwe samenwerking met ouders en het kind zelf. Door regelmatige gesprekken en onze eigen observaties, zorgen we samen voor een passend en stimulerend aanbod voor elk kind. Ontdek de voordelen van ons jonge kind programma.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool Aventurijn voor jonge kinderen?

Basisschool Aventurijn biedt diverse extra activiteiten en programma's die speciaal zijn ontworpen voor de ontwikkeling van peuters en kleuters. Ontdek het rijke aanbod dat gericht is op spelend leren en vroege ontwikkeling.

Basisschool Aventurijn biedt diverse extra activiteiten en programma's die speciaal zijn ontworpen voor de ontwikkeling van peuters en kleuters. Ontdek het rijke aanbod dat gericht is op spelend leren en vroege ontwikkeling.

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Om een naadloze en stimulerende ontwikkeling te garanderen, werkt Basisschool Aventurijn samen met gerenommeerde partners zoals Kind & Co en KidsLodge. Deze samenwerkingen verrijken het aanbod voor onze jongste leerlingen.

Om een naadloze en stimulerende ontwikkeling te garanderen, werkt Basisschool Aventurijn samen met gerenommeerde partners zoals Kind & Co en KidsLodge. Deze samenwerkingen verrijken het aanbod voor onze jongste leerlingen.

Team | Basisschool Aventurijn in Houten | [2025] Schoolregister