
Schoolweging
De schoolweging van Schimmelpenninck van der Oye is 28,55 , met een spreiding van 5,31 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Schimmelpenninck van der Oye | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 173.94 | 175.23 | 174.2 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
In januari en juni nemen we de Leerling in Beeld toets (voorheen CITO) af. Deze gegevens worden geanalyseerd, besproken met de IB-er. De reflectie vindt plaats a.d.h.v. deze gegevens incl. het onderwijs in de groep. In de nieuwe groepsplannen voor het volgende half jaar voegen we de kinderen weer in de juiste niveaugroep toe. Bij rekenen werken we a.d.h.v. de leerdoelen en kan het per les verschillen welke leerling extra ondersteuning nodig heeft. Ondersteuning vindt plaats in de klas, in niveaugroepen. Ook zijn er kinderen die individuele ondersteuning krijgen door leerkracht / OA-er. Leerlingen die meer- of hoogbegaafd zijn, krijgen elke week gelegenheid onder begeleiding verdiepings- en verrijkingswerk te doen en doen dit ook zelfstandig in de klas. Dit geldt vanaf groep 1. Ook is het mogelijk dat leerlingen een tweede leerweg volgen voor een vak waarbij we een grote achterstand zien.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Betrokkenheid en welbevinden zijn de pijlers van onze sociale opbrengsten. Betrokkenheid blijkt uit een hoge mate van eigenaarschap van de leerling voor de schooltaken, uit de manier waarop een kind openstaat voor de leerkracht en medeleerlingen. Als er belangrijke besluiten rondom het kind genomen moeten worden, letten we bewust op het welbevinden. Aan het welbevinden van de leerling kunnen we aflezen of (en in welke mate) er in onderliggende sociale competenties aandachtspunten liggen LEES MINDER
Welbevinden
Betrokken
Duurzaam
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Voor de kinderen van groep 1-2 gebruiken we de observatielijsten van Onderbouwd voor de sociaal emotionele ontwikkeling. Voor de kinderen van groep 3-8 maken we jaarlijks een sociogram en voeren we kindgesprekken om de sociaal emotionele ontwikkeling in de gaten te houden. De kinderen van groep 6-8 vullen de leerlingenvragenlijst van WMK in. Door de hele school werken we met de methode Kwink voor de sociale vaardigheden en burgerschapsvorming.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Sociaal Emotionele Vragenlijst Onderbouwd voor het jonge kind Sociale competenties van Intraverte