Kindcentrum De Spreng in Hoevelaken

Het team van Kindcentrum De Spreng in Hoevelaken

Current section: team
Van Dedemlaan 4
3871 Hoevelaken

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Spreng is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Spreng. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Spreng bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Spreng bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Spreng zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Spreng. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (46.7%)
35-45 jaar (13.3%)
45-55 jaar (26.7%)
55-65 jaar (6.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Spreng werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (21.4%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Spreng gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Optimale Invulling van Leerkrachtvervanging op Kindcentrum De Spreng

Het waarborgen van consistente onderwijskwaliteit, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten, is een prioriteit voor Kindcentrum De Spreng. We begrijpen de uitdagingen van het huidige lerarentekort en hebben daarom een proactief ziektenoodplan ontwikkeld om de continuïteit van de lessen te garanderen. Bij ziekmelding van een leerkracht volgen we een gestructureerd proces om de best mogelijke oplossing te vinden. Dit begint met het intern regelen van vervanging, waarbij we kijken naar duo-partners, collega's van andere vestigingen binnen ons bestuur, of andere beschikbare interne krachten. Indien interne oplossingen ontoereikend zijn, onderzoeken we mogelijkheden voor externe invulling, al erkennen we dat deze opties steeds schaarser worden. Als laatste redmiddel kunnen groepen tijdelijk worden samengevoegd of opgesplitst, waarbij we de inzet van LIO-studenten of vrijgeroosterde collega's prioriteren. Bij onze besluitvorming streven we naar het handhaven van rust en stabiliteit in de klaslokalen. We geven de voorkeur aan bekende gezichten voor de leerlingen en zoeken naar werkbare oplossingen die de dagelijkse gang van zaken zo min mogelijk verstoren, zonder de directie of ambulante ondersteuning te belasten. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere vervangingsopties falen, kunnen we genoodzaakt zijn een groep tijdelijk naar huis te sturen, conform de richtlijnen van de onderwijsinspectie. In dergelijke situaties informeren we ouders schriftelijk en trachten we, indien mogelijk, opvang binnen de school te regelen voor de betreffende leerlingen. We streven ernaar om leerlingen, indien nodig, te informeren over lesroosterwijzigingen. Soms kan het pedagogisch en organisatorisch voordeliger zijn om afwisselend groepen tijdelijk naar huis te sturen. De directeur-bestuurder en de onderwijsinspectie worden in dergelijke situaties altijd op de hoogte gesteld.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Kindcentrum De Spreng

3

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Orthopedagoog voor Educatieve Ondersteuning
Rekenspecialist voor Gevorderde Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum De Spreng bieden wij gespecialiseerde ondersteuning voor leerlingen die extra hulp nodig hebben bij taal en rekenen. Ons aanbod omvat aangepaste lesprogramma's met verlengde instructie en extra uitleg, specifiek afgestemd op individuele behoeften. We ondersteunen leerlingen met dyslexie door middel van signalering, gerichte hulp en, indien nodig, externe diagnostiek of behandeling. Voor nieuwkomers of kinderen met een extra taalondersteuningsbehoefte zetten we een speciale taalklas in, vaak in samenwerking met samenwerkingsverbanden of externe partners. Daarnaast bieden we een deeltijdvoorziening voor meer- en hoogbegaafde kinderen via ons bestuur. We werken samen met logopediepraktijken voor specifieke spraak- en taalinterventies en zetten ons in om leerkrachten te ondersteunen bij het verbeteren van taal- en spraakontwikkeling bij leerlingen. De inhoud van deze ondersteuning wordt altijd in nauw overleg met de intern begeleider, orthopedagoog en de leerkracht vormgegeven.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Kanjer Coördinator voor Positief Groepsgedrag
Vertrouwenspersoon voor Veilige Gesprekken

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Spreng hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We bieden extra ondersteuning door middel van persoonlijke gesprekken met onze intern begeleider voor kinderen met hulpvragen of problemen op dit gebied. Daarnaast maken we gebruik van effectieve interventies uit het Kanjer-programma om een positief sociaal klimaat te bevorderen. Indien nodig schakelen we een jeugdconsulent in voor individuele gesprekken met leerlingen, om hen te helpen bij hun sociaal-emotionele groei.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Samen Werken aan Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak bieden wij diverse oplossingen bij Kindcentrum De Spreng. Onze intern begeleider en orthopedagoog bieden gedragsondersteuning direct op school. Voor specifieke uitdagingen zoals faalangst of weerbaarheid kunnen we externe specialisten inschakelen voor gerichte trainingen. Daarnaast zetten leerkrachten en onderwijsassistenten zich in voor structurering en coaching in de klas, altijd in afstemming met de intern begeleider en het kind, om de leerling te helpen bij een optimale taakaanpak.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Spreng stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Hoewel wij primair op externe partijen terugvallen voor specifieke ondersteuning, werken we nauw samen met fysiotherapeuten en bieden we via onze partners screenings door oefentherapeuten aan, met name voor jonge kinderen. Indien nodig worden er in overleg met ouders en externe specialisten werkplekaanpassingen of hulpmiddelen geregeld, zoals aangepaste zitplekken of schrijfmateriaal, om elke leerling optimaal te ondersteunen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Kindcentrum De Spreng bieden we ondersteuning bij medisch handelen en persoonlijke verzorging, altijd in nauwe afstemming met ouders en betrokken professionals. Medische handelingen, zoals het toedienen van medicatie of het volgen van dieetmaatregelen, worden conform gemaakte afspraken en in overleg met zorgverleners uitgevoerd. Ook bij persoonlijke verzorging, zoals hulp bij toiletgang, aankleden of hygiëne, bieden we ondersteuning op maat, zodat elke leerling zich comfortabel en verzorgd voelt gedurende de schooldag.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Optimale Ontwikkeling: Maatwerk Ondersteuning bij Kindcentrum De Spreng

Hoe Wij Uw Kind Begeleiden

Bij Kindcentrum De Spreng staat het individuele kind centraal. We onderzoeken samen met u als ouder welke ondersteuning uw kind nodig heeft om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. Ons uitgangspunt is altijd het belang van uw kind, met daarbij de mogelijkheden die ons kindcentrum biedt om het leerproces te stimuleren. Actieve medewerking aan een passende plaatsing is hierbij cruciaal. Ons team beschouwt Kindcentrum De Spreng als een school die zich ontwikkelt van smalle naar brede zorg. Deze ambitie is echter afhankelijk van diverse factoren, zoals het aantal leerlingen per groep, het aantal leerlingen dat extra ondersteuning nodig heeft en de algemene groepssamenstelling. We streven ernaar om ons aanbod continu te verbeteren. Toekomstig Aanbod voor Verhoogde Ondersteuning Voor het schooljaar 2024-2025 hebben we een Rekenspecialist opgeleid. De inzet van deze expert wordt de komende jaren verder uitgebreid om rekenproblemen effectief aan te pakken. Op het gebied van taal- en leesontwikkeling zal op korte termijn eveneens een specialist worden opgeleid. Daarnaast zetten we in het schooljaar 2025-2026 een extra IB-dag in om de begeleiding te intensiveren. Om de stem van onze leerlingen te laten horen en hun betrokkenheid te vergroten, ambiëren we op korte termijn de oprichting van een leerlingenraad.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie en Resultaten

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Ons schoolplan is opgebouwd rond diverse domeinen, met concrete doelstellingen en meetbare resultaten voor de ontwikkeling van ons kindcentrum. In het domein 'Opvang en Onderwijskwaliteit' streven we naar een heldere visie en missie die zichtbaar is in ons handelen. We creëren een veilige en stimulerende omgeving met een doorlopende ontwikkelingslijn van 0 tot 13 jaar, ondersteund door een passend kindvolgsysteem. De leeromgeving is ingericht om ambities te ondersteunen, met aandacht voor groepsdoorbrekend werken en gepersonaliseerde instructie op rekenen en spelling. Vakkenonderwijs richt zich op betekenisvol leren en vaardigheden als reflecteren en zelfsturing. ICT wordt effectief ingezet om de onderwijskwaliteit te verbeteren en talentontwikkeling, met een breed aanbod in creativiteit, sport en techniek, wordt gestimuleerd. Transparante communicatie en verantwoording, mede via kindportfolio's, staan centraal. Communicatie en Draagvlak beleid richt zich op een duidelijke profilering van De Spreng, met een efficiënt organisatiemodel en een lerende cultuur. Effectieve communicatie met ouders en betrokkenen ondersteunt de ontwikkeling van kinderen. We streven naar een gezond marktaandeel en stimuleren eigenaarschap van het leerproces bij kinderen. Educatief partnerschap met ouders, inclusief structureel overleg en het benutten van expertise, is cruciaal. Samenwerking met ketenpartners, zoals zorgpartners en naschoolse aanbod, versterkt de ondersteuning aan kinderen. Ons gebouw fungeert als wijkcentrum met een verbindende rol in Hoevelaken. Conform Passend Onderwijs hebben we een schoolondersteuningsprofiel opgesteld met duidelijke ambities. Personeelsbeleid focust op kindgerichte, enthousiaste en bekwame pedagogen die plezier en passie in hun werk uitstralen. Medewerkers krijgen ruimte voor reflectie en weloverwogen keuzes, met een laag ziekteverzuim. We investeren in specialisten op diverse gebieden, zoals gedrag, rekenen en ICT, en breiden dit uit met specialisten voor excellentie en creativiteit. Medewerkers nemen de rol van coach aan en voeren regelmatig kindgesprekken. Professionele ontwikkeling is gericht op collectieve doelstellingen en collegiale consultatie. Effectieve communicatie, zowel mondeling als schriftelijk, met een eenduidige taal, is van groot belang. De inzet van medewerkers is gebaseerd op hun unieke talenten. Onze identiteit is geworteld in een eigentijdse christelijke inspiratie, waarbij we voortdurend heroriënteren op de praktische invulling hiervan. Financieel beleid zorgt voor planmatige investeringen in lijn met onze visie, en ons beheer garandeert een passende, veilige en eigentijdse huisvesting met een breed scala aan faciliteiten voor zowel opvang als onderwijs.

Hoe realiseert Kindcentrum De Spreng de gestelde doelen?

Kindcentrum De Spreng realiseert haar ambitieuze doelstellingen door een jaarlijkse focus op enkele hoofdthema's die de meeste impact hebben op onze organisatie. Deze thematische aanpak zorgt voor gerichte inspanningen en zichtbare vooruitgang. Naast deze kernfocus blijven we aandacht besteden aan diverse andere belangrijke doelstellingen. Deze trajecten zijn vaak minder omvangrijk, maar dragen eveneens bij aan de continue verbetering van onze opvang en ons onderwijs. Door deze gebalanceerde aanpak waarborgen we een holistische ontwikkeling voor elk kind binnen ons kindcentrum.

Ontdek Ons Uitgebreide Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Kindcentrum De Spreng, een trotse vestiging van de Protestant Christelijke Organisatie voor Opvang en Onderwijs (PCOGV), biedt een geïntegreerde aanpak voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Onze toegewijde pedagogisch professionals en ervaren leerkrachten delen een krachtige, gezamenlijke visie: 'Ieder uniek, samen sterk!' Deze hechte samenwerking garandeert een naadloze, doorlopende ontwikkeling voor elk kind, van de vroegste jaren tot aan de overstap naar het voortgezet onderwijs. Ontdek hoe wij een veilige en stimulerende omgeving creëren waarin uw kind kan groeien en bloeien.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Kindcentrum De Spreng voor jonge kinderen?

Kindcentrum De Spreng biedt diverse extra faciliteiten om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. Naast regulier basisonderwijs, kunt u rekenen op professionele kinderopvang en stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Ons kindcentrum faciliteert een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar, waarbij opvang en onderwijs naadloos op elkaar aansluiten.

Kindcentrum De Spreng biedt diverse extra faciliteiten om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. Naast regulier basisonderwijs, kunt u rekenen op professionele kinderopvang en stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Ons kindcentrum faciliteert een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar, waarbij opvang en onderwijs naadloos op elkaar aansluiten.

Professionele kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)
Uitgebreide peuteropvang
Kindcentrum De Spreng: Opvang en Onderwijs

Met welke partners werkt Kindcentrum De Spreng samen voor het jonge kind?

Voor het jonge kind werkt Kindcentrum De Spreng nauw samen met Peuteropvang Spreng Hoevelaken. Deze samenwerking zorgt voor een optimale afstemming tussen opvang en onderwijs, wat essentieel is voor een soepele ontwikkeling. Samen bieden we een rijke leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen.

Voor het jonge kind werkt Kindcentrum De Spreng nauw samen met Peuteropvang Spreng Hoevelaken. Deze samenwerking zorgt voor een optimale afstemming tussen opvang en onderwijs, wat essentieel is voor een soepele ontwikkeling. Samen bieden we een rijke leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen.

Peuteropvang Spreng Hoevelaken