
Schoolweging
De schoolweging van De Dubbeldekker Hilversum is 29,28 , met een spreiding van 8,11 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Dubbeldekker Hilversum | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenresultaten worden gemeten aan de hand van de BOOM-testen op de vakgebieden lezen, taal en rekenen. De testen worden geanalyseerd door de groepsleerkracht en de intern begeleider. Aan de hand van deze analyse wordt een groepsplan opgesteld door de leerkracht. Samen met de intern begeleider wordt besproken wat de inzet (interventies) wordt van de leerkracht op de groep en op individuele leerlingen. Voor leerlingen waar de hulpvraag de basisondersteuning overstijgt wordt een leerlingbespreking gehouden tussen de leerkracht en de intern begeleider en indien nodig een groeidocument aangemaakt. Tijdens voortgangsgesprekken met de ouders -en de leerlinge- worden delen we de bevindingen op het gebied van de toetsresultaten en van de ondersteuning die de komende periode aan hun kind geboden zal worden.
Schooladvies vergelijking
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
We willen dat onze leerlingen opgroeien tot zelfstandige individuen die in staat zijn vanuit hun eigen kracht en oordeel mede vorm te geven aan de samenleving en de menselijke ontwikkeling. Leerlingen ontwikkelen zelfkennis – kennis van de eigen persoon en gedrag – en sociale kennis – ze weten en begrijpen wat er in andere mensen leeft. Ze zijn sociaal competent, in staat tot samenleven en samenwerken. Ze zijn uiteindelijk goed in staat tot zelfstandige oordeelsvorming, zelfsturing en sociale sturing en hebben het vermogen en de moed ontwikkeld tot handelen. LEES MINDER
zelfkennis en sociale kennis
eerbied, respect en waardering
samenleven en samenwerken
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Sociale opbrengsten zijn het resultaat van sociaal emotionele ontwikkeling en sociaal-emotioneel leren. Het ontwikkelen en leren is een proces wat zowel in de thuissituatie als op school plaats vindt. Beiden moeten op elkaar afgestemd zijn. Op school leren we kinderen vaardigheden verwerven die ze sociaal competent maken. (Het gaat er daarbij om hoe je met jezelf en met elkaar omgaat.) We besteden daarom op school aandacht aan: Besef hebben van jezelf (gevoelens, zelfvertrouwen) Besef hebben van de ander (empathie, perspectief nemen) Zelfmanagement (impulscontrole, doelgericht gedrag) Relaties kunnen hanteren (samenwerken, conflicten oplossen) Keuzes kunnen maken (weloverwogen kiezen, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag) Wij werken daartoe met elkaar bewust aan en vanuit: Het brede onderwijsaanbod in de basis: denken-voelen-willen. We besteden gericht aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling (waarbij het accent ligt op omgaan met jezelf, de ander en de omgeving). Onze school stimuleert de sociale ontwikkeling door het werken met verschillende coöperatieve werkvormen en de bewegende klas. Onze school beschikt over de mogelijkheid om klassen de 'Regenbooglessen' te geven aan onze derde klas of als een klas ten aanzien van de sociaal-emotionele ontwikkeling extra ondersteuning nodig heeft. De school beschikt in de kleuterklas over een observatie instrument voor de sociaal emotionele ontwikkeling. Vanaf de eerste klas wordt de sociaal emotionele ontwikkeling jaarlijks in het getuigschrift beschreven. Ieder jaar wordt vanaf klas 3 een tevredenheidsonderzoek bij de leerlingen afgenomen.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: WMK-PO Sociaal Emotionele Vragenlijst