Goudenregenschool in Hilversum - Resultaten

Resultaten
Schoolweging
De schoolweging van Goudenregenschool is 27,59 , met een spreiding van 7,37 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Fundamenteel niveau
Score: 99.1666%
Streefniveau
Streefniveau
Score: 73.7499%
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Schooladviezen
Verdeling van schooladviezen voor deze school en vergelijkbare scholen
Eindtoets Resultaten
Eindtoets Resultaten
Historische eindtoetsresultaten van deze school
Toetsscores 2023-2024
Toets | Goudenregenschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Het team van de Goudenregenschool analyseert regelmatig de resultaten van de methode gebonden toetsen en de resultaten van het Cito-leerlingvolgsysteem Leerling in Beeld Op basis van deze analyses worden nieuwe doelen en verwachtingen vastgelegd in de groepsplannen en groepsoverzichten. Daar waar een toets of tussenresultaat vraagt om direct handelen en ingrijpen in het leerproces van de leerling zal de leerkracht (waar nodig in samenspraak met ib-er en ouders) aanpassingen doen om eerder gestelde doelen toch te kunnen bereiken. Deze werkwijze staat beschreven in ons ondersteuningsplan. Jaarlijks verantwoord de school de resultaten aan het bestuur via het katern opbrengsten. Hierin staat een profiel van de leerlingenpopulatie beschreven en de tussentijdse- en eindresultaten van het leerlingvolgsysteem.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Vergelijking van schooladviezen met vergelijkbare scholen
Sociale ontwikkeling
De Goudenregenschool vindt naast de cognitieve ontwikkeling de sociale ontwikkeling even belangrijk. We willen dat kinderen leren vertrouwen te hebben in zichzelf, in elkaar en in volwassenen. Ze moeten leren samenwerken en leren omgaan met emoties van zichzelf en die van anderen. We willen de leerlingen leren functioneren in een groep, leren reflecteren en communiceren en leren feedback geven en ontvangen. Het ontwikkelen van deze vaardigheden kan alleen in een veilige en geborgen omgeving van wederzijds vertrouwen en respect. De Goudenregenschool is een school waar leerlingen: * zich geborgen en veilig voelen * gerespecteerd worden om wie zij zijn en anderen met respect behandelen * een goede band hebben met de leerkrachten * waar leerlingen op hun eigen mogelijkheden vertrouwen en durven fouten te maken * leren zelfstandig te werken en te leren * leren samenwerken en samen leren * leren omgaan met hun eigen gevoelens en die van anderen. * zich verantwoordelijk voelen voor hun eigen handelen * feedback kunnen geven en ontvangen * vrijheid geboden wordt, binnen duidelijke grenzen. Wij hebben het geloof en spreken uit dat ieder die betrokken is bij school zich eerlijk en open inzet. Dat men op elkaar kan rekenen en handelt in het belang van school en de leerlingen. LEES MINDER
Vertrouwen en plezier
Betrokkenheid en veiligheid
Autonomie en diversiteit
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Sociale opbrengsten zijn het resultaat van sociaal emotionele ontwikkeling en sociaal-emotioneel leren. Het ontwikkelen en leren is een proces wat zowel in de thuissituatie als ook op school plaats vindt. Beiden moeten op elkaar afgestemd zijn. Op school leren we kinderen vaardigheden verwerven die ze sociaal competent maken (hoe ga je met jezelf en met elkaar om). We besteden daarom op school aandacht aan: * besef hebben van jezelf (gevoelens, zelfvertrouwen) * zelfmanagement (impulscontrole, doelgericht gedrag) * besef hebben van de ander (empathie, perspectief nemen) * relaties kunnen hanteren (samenwerken, conflicten oplossen) * keuzes kunnen maken (weloverwogen kiezen, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag)
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien Verslagen van Rots & Water trainingen Sociogrammen op groepsniveau
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?
Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Kinderen en… hun sociale talenten Rots & Water trainingen