
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen zijn sterk gericht op praktische leerwegen: 62,26% praktijkonderwijs en 20,75% vmbo-b (tegenover respectievelijk 40,63% en 27,69% bij vergelijkbare scholen). Slechts 3,77% krijgt een vmbo-(g)t-advies, wat de focus op maatwerk voor leerlingen met complexere ondersteuningsbehoeften onderstreept. De combinatie van NIO-testen en ontwikkelingsperspectieven zorgt voor gedifferentieerde uitstroom.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Batavier | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Twee keer per jaar worden naast de methode gebonden toetsen de niet methode gebonden IEP toetsen afgenomen: Hierbij wordt getoetst op Taalverzorging, Technisch lezen, Begrijpend lezen en Rekenen Naar aanleiding van deze behaalde scores (tussenresultaten) wordt gekeken of de leerling op de lijn der verwachting presteert. Dit wordt gekoppeld aan het uitstroomperspectief van de betreffende leerling. Het uitstroomperspectief is vervolgens weer een onderdeel van het ontwikkelingsperspectief (OPP). Het OPP wordt twee keer per jaar met de ouders besproken. De leerlingen krijgen twee keer per jaar een \"kindrapport\". In dit rapport wordt beschreven hoe goed het kind zijn/haar best doet. Het is de bedoeling dat leerlingen trots op zichzelf zijn en dit een stimulans is om door te gaan.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Het percentage leerlingen dat onder advies presteert (24,14%) ligt ruim boven het landelijk gemiddelde (11,81%). Dit kan samenhangen met de complexere onderwijsbehoeften van de populatie. De relatief lage 20,69% boven-adviezeresultaten benadrukt het belang van nauwkeurige advisering in het speciaal onderwijs.
Sociale ontwikkeling
De basis is een veilig pedagogisch klimaat. Onze vier kernwaarden zijn: - veiligheid - vertrouwen - verantwoordelijkheid - respect. De eerste weken van het schooljaar staan in het teken van 'de gouden weken'. Gezamenlijk worden per groep gedragsverwachtingen geformuleerd gerelateerd aan de kernwaarden. Gedurende het schooljaar worden deze gedragsverwachtingen geoefend en getraind. Schoolbreed is er een reactieprocedure afgesproken, hoe te handelen bij grensoverschrijdend gedrag. De consequenties zijn kind gerelateerd. LEES MINDER
Veiligheid
Vertrouwen, Respect
Verantwoordelijkheid
Wat is de werkwijze van School voor Speciaal Basisonderwijs De Batavier voor sociale ontwikkeling?
Tweemaal per jaar wordt het sociogram ingevuld door de leerlingen/leerkrachten en besproken tijdens de groepsbesprekingen. In de groepen 1 en 2 is het observatiesysteem KIJK geïmplementeerd. In de groepen 1 en 2 wordt gewerkt met het observatiesysteem 'leer- en ontwikkelingslijnen voor het jonge kind'. Voor de groepen 3 tot en met 8 is de school georiënteerd op een nieuw te kiezen observatie instrument. In juni 2024 wordt er gemeten middels IEP, waarbij de leerlingen sociale vragenlijsten invullen. Tijdens het schooljaar 2024-2025 zal hier ook gebruik van worden gemaakt om vervolgens te evalueren of dit afdoende is of dat er meer middelen nodig zijn.
Welke registratievorm(en) gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Batavier om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Batavier gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien, Sometics, Leer- en ontwikkelingslijnen voor het jonge kind.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Batavier?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Batavier gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Kinderen en… hun sociale talenten, Rots & Water.