
Schoolweging
De schoolweging van Brandevoort is 26,44 , met een spreiding van 6,13 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
94,3% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Deze basiskwaliteit onderstreept de effectiviteit van het basisonderwijs, mede dankzij het leerlingvolgsysteem en observatiemethoden.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
51,4% van de leerlingen behaalt het streefniveau, net onder de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 53,8%. Dit reflecteert de uitdaging om hogere cognitieve doelen te bereiken in een diversere populatie (spreiding 6,13), ondanks de relatief lage schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Bij de schooladviezen springt het vwo-percentage van 20,4% in het oog (vs. 18,6% bij vergelijkbare scholen). Gecombineerd met havo/vwo (7,5%) en havo (18,3%) richt 46% zich op hogere onderwijslagen. Het praktijkonderwijsadvies (1,1%) blijft beperkt, passend bij de lage schoolweging. De brede adviesmix van vmbo-k (10,8%) tot vwo toont differentiatievermogen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Brandevoort | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Tussenresultaten op het gebied van CITO worden verwerkt in onze SchoolZelfEvaluatie (SZE). Deze wordt opgesteld door IB en MT en met het team besproken. Meerdere keren per jaar kan een leerkracht gesprekken voeren met de IB-er en twee keer per jaar zijn er didactische groepsbesprekingen, samen met andere groepen en betrokken IB-ers. De leerling wordt nog meer en intensiever ondersteund door de EDI momenten in de groep. Hier proberen wij op de juiste momenten een interventie te plegen, waardoor eventuele hiaten direct opvallen en kunnen worden opgepakt.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 9,8% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 11,8%), terwijl 42,4% boven verwachting scoort (regio 25,3%). Deze cijfers onderstrepen het accuraat inschatten van potentieel, gekoppeld aan flexibele doorstroommogelijkheden. De 'meervoudige intelligentie'-benadering uit het schoolplan komt hier mogelijk tot uitdrukking.