Radboudkindcentrum
Slimpad 18
1851 LB Heiloo

Schoolweging

Schoolweging
23.87
Spreiding
4.96

De schoolweging van Radboudkindcentrum is 23,87 , met een spreiding van 4,96 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsRadboudkindcentrumGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Hoe volgen we de ontwikkeling van uw kind? De leerkracht houdt de ontwikkeling van uw kind in de gaten. Dit doen wij op diverse manieren: · Observaties · Methode gebonden toetsen · methode-onafhankelijke toetsen van ons leerlingvolgsysteem IEP. Op basis hiervan wordt de instructie zoveel mogelijk op het kind afgestemd. Naar aanleiding hiervan kan soms extra begeleiding nodig zijn.De methodetoetsen nemen we gedurende het jaar af, op het moment dat de te toetsen stof vanuit de methode aan de orde is geweest. De Cito-toetsen worden op twee momenten in het jaar afgenomen, te weten: januari/februari en mei/juni.De resultaten worden in grafieken weergegeven en geanalyseerd per bouw in samenspraak met de I.B-er. Deze gegevens worden gebruikt bij het samenstellen van de instructiegroepen en wordt gekeken welke leerlingen welke ondersteuningsbehoefte(n) nodig hebben. In ons zorgprotocol, te lezen op onze website, is te lezen op welke manier wij deze extra begeleiding aanbieden en hoe we dit organiseren.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Om onze visie te laten slagen zetten we een aantal instrumenten in: - Kanjertraining. Iedere 3 weken worden er kanjerlessen gegeven. Ouders kunnen inschrijven "open"-kanjertrainingslessen. Op deze manier zijn we preventief bezig. Uiteraard worden er kanjertraining lessen gegeven als er iets speelt in een groep. - Volginstrument in het leerlingvolgsysteem: Kanvas. Hierin worden opbrengsten van betrokkenheid en welbevinden vastgelegd. - We hanteren een eigen gedragsprotocol. Hierin staat weergegeven welk gedrag we van kinderen verwachten en wat we doen bij ongewenst gedrag. LEES MINDER

ieder kind is uniek

we gaan respectvol met elkaar

we doen het samen

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

We hebben voor de Kanjertraining gekozen omdat deze methode vooral kijkt naar wat een kind doet en niet wat hij/zij is. - Kanjertraining. Iedere 3 weken worden er kanjerlessen gegeven. Ouders kunnen inschrijven "open"-kanjertrainingslessen. Op deze manier zijn we preventief bezig. Uiteraard worden er kanjertraining lessen gegeven als er iets speelt in een groep.- Volginstrument in het leerlingvolgsysteem: Kanvas. Hierin worden opbrengsten van betrokkenheid en welbevinden vastgelegd. De resultaten worden met de IB-er besproken. Indien nodig kunnen ouders hierbij worden betrokken. Adviezen voor de aanpak van gedragsproblemen worden aangereikt. - We hanteren een eigen gedragsprotocol. Hierin staat weergegeven welk gedrag we van kinderen verwachten en wat we doen bij ongewenst gedrag.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Een doos vol gevoelens Kanjer trainingen