Basisschool Merlebos in Heeze

Het team van Basisschool Merlebos in Heeze

Current section: team
De Spinner 6
5591 Heeze

Zie hier hoe het team van Basisschool Merlebos is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Merlebos. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Merlebos bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Merlebos bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Merlebos zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Merlebos. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (21.4%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Merlebos werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (21.4%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Merlebos gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging: Zekerheid voor uw Kind op Merlebos

Bij Basisschool Merlebos zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We hanteren een proactief beleid om vervanging zo snel en effectief mogelijk te regelen, zodat uw kind altijd verzekerd is van kwalitatief goed onderwijs. Bij Ziekte van een Leerkracht: Onze eerste stap is het inschakelen van onze betrouwbare vervangerspool. Mocht er onverhoopt geen directe vervanging beschikbaar zijn vanuit deze pool, dan zetten we intern direct de volgende stappen. Interne en Externe Versterking: We kijken naar beschikbare collega's binnen onze school, zoals duo-partners of andere leerkrachten en onderwijsassistenten die op dat moment niet voor de klas staan. Daarnaast onderhouden we contacten met scholen binnen de Eenbes-organisatie in Heeze. Een lijst met beschikbare vervangers wordt gedeeld met de directies, waardoor we snel kunnen schakelen. Alternatieve Lesoplossingen: Indien directe vervanging niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen van de betreffende groep over de overige klassen. Dit doen we om de lesdoelen te waarborgen en de impact op het leerproces te minimaliseren. Uitzonderlijke Situaties en Communicatie: In zeldzame gevallen, na het uitputten van alle mogelijke vervangingsopties, kan het noodzakelijk zijn een groep tijdelijk naar huis te sturen. Dit gebeurt nooit op de eerste dag van afwezigheid en altijd na zorgvuldige overweging van de onderwijskwaliteit in andere groepen en de werkdruk voor ons team. Ouders worden hierover direct en transparant geïnformeerd, inclusief de redenen. Het schoolbestuur wordt eveneens geïnformeerd en de frequentie van dergelijke situaties wordt nauwlettend gemonitord. Voorkomen van Leerachterstanden: Een groep die naar huis wordt gestuurd, krijgt de daaropvolgende lesdag direct weer les. Mochten er structurele problemen ontstaan, dan wordt een andere groep tijdelijk naar huis gestuurd om te voorkomen dat één specifieke groep te veel achterstand oploopt. De kinderopvang en BSO worden proactief geïnformeerd, waarbij de kosten voor eventuele opvang bij de ouders liggen. Bij Geplande Afwezigheid: Voor geplande verlofdagen van leerkrachten zetten we actief de beschikbare leerkrachten in voor vervanging. Ook het ruilen van dagen met een duo-collega behoort tot de mogelijkheden om de continuïteit te waarborgen. Ontdek meer over de zorgzame en professionele aanpak van Basisschool Merlebos.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

zintuiglijke en lichamelijke oefening
35.7%
cognitieve ontwikkeling
30.6%
taalactiviteiten
12.2%
sociale redzaamheid waaronder verkeer
10.2%
rekenen
5.1%
creatieve vorming
3.1%
wereldoriëntatie
2%
levensbeschouwing
1%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
23%
Rekenen/wiskunde
22.5%
Lezen
16.7%
Overig
9.2%
Wereldoriëntatie
8.7%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.5%
Bewegingsonderwijs
8.2%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
1%

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Speelwerkklas tussen 2 kleuterlokalen
Handvaardigheidlokaal

Optimale Leerlingontwikkeling: Op Maat Gemaakte Ondersteuning bij Basisschool Merlebos

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Bij Basisschool Merlebos geloven we in de kracht van individuele aandacht. Daarom bieden we een gelaagd ondersteuningssysteem, beginnend met sterke basisondersteuning direct in de klas. Dit systeem evolueert naar gerichte extra ondersteuning binnen de vertrouwde groepsomgeving. Voor complexere behoeften zetten we onze interne experts in, die nauw samenwerken met zowel leerlingen als leerkrachten. Indien nodig, schakelen we externe specialisten in om de best mogelijke begeleiding te garanderen. In uitzonderlijke gevallen bekijken we samen met u de mogelijkheden voor plaatsing op een andere, beter passende onderwijsplek. Onze faciliteiten omvatten een toegewijde intern begeleider voor zowel onder- als bovenbouw, die fungeert als centraal aanspreekpunt. We streven naar passend onderwijs binnen onze eigen schoolmuren en werken actief samen met andere scholen binnen Heeze om een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden te bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Basisschool Merlebos in Heeze | [2025] Schoolregister