Samenwerkingsschool Eikenwijs
t Vijfeiken 36
5384 ES Heesch

Schoolweging

Schoolweging
29.23
Spreiding
6.52

De schoolweging van Eikenwijs is 29,23 , met een spreiding van 6,52 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsEikenwijsGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Om na te gaan welke ontwikkeling leerlingen doormaken, nemen wij regelmatig tussentijdse toetsen af. Naast de methodegebonden toetsen zijn er ook toetsen die onafhankelijk de kennis en vaardigheid van leerlingen in een betreffend vak in kaart brengen. Deze onafhankelijke toetsen hebben een landelijke normering en worden doorgaans twee keer per jaar afgenomen: in het midden van het schooljaar en aan het eind van het schooljaar. De resultaten van deze toetsen gebruiken wij als één van de onderdelen van onze kwaliteitszorg. Ze worden hierbij op verschillende niveaus geanalyseerd; op leerling-, groeps- en schoolniveau. De conclusies die wij hier uit trekken gebruiken wij om ons onderwijsleerproces continue te verbeteren.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Samenwerkingsschool Eikenwijs wil haar kinderen een veilig pedagogisch klimaat bieden, waarin zij zich harmonieus en op een prettige en positieve wijze kunnen ontwikkelen. Leerkrachten bevorderen deze ontwikkeling door het scheppen van een veilig klimaat en een prettige werksfeer in de klas en op het schoolplein. Meestal lukt dit door de ongeschreven regels aan te bieden en te onderhouden, maar daarnaast is het belangrijk om duidelijk en helder beleid te hebben waar alle betrokkenen op kunnen terugvallen in voorkomende gevallen. LEES MINDER

Veiligheid

Respect

Verantwoordelijkheid

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

We gebruiken de principes van Positive Behavior Support (PBS) om elke dag aan deze kernwaarden te werken. Dit zorgt ervoor dat er binnen de school eenduidige gedragsverwachtingen zijn. PBS biedt duidelijkheid en structuur en is een steun voor alle leerlingen, ongeacht ontwikkelingsniveau of gedragsproblematiek. We gaan ervan uit dat we gedrag aanleren, net zoals we dat doen bij de overige vakken op school. Ook hier gaan we, net als bij de instructie uit van drie niveaus. Op deze manier zal er een veilige leeromgeving bewerkstelligd worden waarin ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Dit zorgt ervoor dat alle leerlingen bij ons op school weten wat er op welk moment van ze wordt verwacht. Naast de eenduidigheid en de structuur leidt PBS tot het geven van positieve feedback en een consequente aanpak bij het niet na willen of kunnen leven van de gedragsverwachting.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Viseon

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)